Stora shoppingtråden III

Jag gillar greenguards med uppvikta kanter runt om, och så ta till i storlek.

Hon är så himla söt!

Hur får man de att sitta kvar? Åker inte grimman lätt över öronen?

Ja alltså hon har snart bott här ett år och jag dör söthetsdöden och skrattar så mycket åt henne varenda dag fortfarande 😍 Tur hon också verkar uppskatta attackgosande och kramar 🥰

Hur får man de att sitta kvar? Åker inte grimman lätt över öronen?

Ja alltså hon har snart bott här ett år och jag dör söthetsdöden och skrattar så mycket åt henne varenda dag fortfarande 😍 Tur hon också verkar uppskatta attackgosande och kramar 🥰
Jag brukar använda deras grimma, den har en extra halsrem. Men man kan fläta fast den vanliga grimman bakom öronen med om det behövs. (Vissa hästar försöker ju inte ha av den, och då sitter den utan problem)

Visa bifogad fil 163649

Kunde inte riktigt förtränga det längre. Butiken fick ändå rota fram ur en låda trots att vi bor i Skåne. Men tar gärna emot tips på andra bra modeller. Har noll erfarenhet av gräsreducerare och hade velat ha två olika att byta mellan helst :)
Jag tycker ju att det inte finns något bättre än Thin line betesreducerare. Tyvärr är väl inte hållbarheten den allra bästa och den är apdyr men den är lättast, ger inget skav så då får det kosta.

Jag tycker ju att det inte finns något bättre än Thin line betesreducerare. Tyvärr är väl inte hållbarheten den allra bästa och den är apdyr men den är lättast, ger inget skav så då får det kosta.

Det ser ut som att hon skulle bita igenom den på ett kick efter dagens första test med sin lilla korg och mat 😅 Men har sparat den iaf, tack! Kan de andas bra i den? Såg ut som den gärna ville lägga sig emot där framme i deras lilla film?

Det ser ut som att hon skulle bita igenom den på ett kick efter dagens första test med sin lilla korg och mat 😅 Men har sparat den iaf, tack! Kan de andas bra i den? Såg ut som den gärna ville lägga sig emot där framme i deras lilla film?
Man kan styra lite hur man placerar flärparna och hur hårt man spänner dom eller hur man ska säga så den inte hamnar på näsborrarna. Alltså så känslig är den inte, den fungerar hyfsat en säsong men i slutet har hålet blivit större men inte så mycket större än det är på den du visade bild på. Med den storlek på hål äter min i stort sett obehindrat iaf gräs, hö och silage är så klart lite svårare. Thin lines hål är verkligen pyttesmå så man fattar inte hur dom kan vara så tjocka.. Jag tycker ju att med det priset så ska dom iaf hålla två säsonger.🤑
Det gäller att sätta flärparna rätt annars så lär dom sig äta på sidan. Kompisens fjording kom på det ganska fort så där fick hon flytta flärparna.. Han är mycket matmotiverad om vi säger så..🫣 Men på båda våra så måste vi alltid fläta en ögla av manen som vi drar grimman igenom annars så ligger dom på marken efter fem minuter.. Här är bild på min med sin Thin line och hur vi gör med manen..
Ja just det, har säkerhetsgrimma som löser ut om han fastnar.
20250310_225500.webp

Man kan styra lite hur man placerar flärparna och hur hårt man spänner dom eller hur man ska säga så den inte hamnar på näsborrarna. Alltså så känslig är den inte, den fungerar hyfsat en säsong men i slutet har hålet blivit större men inte så mycket större än det är på den du visade bild på. Med den storlek på hål äter min i stort sett obehindrat iaf gräs, hö och silage är så klart lite svårare. Thin lines hål är verkligen pyttesmå så man fattar inte hur dom kan vara så tjocka.. Jag tycker ju att med det priset så ska dom iaf hålla två säsonger.🤑
Det gäller att sätta flärparna rätt annars så lär dom sig äta på sidan. Kompisens fjording kom på det ganska fort så där fick hon flytta flärparna.. Han är mycket matmotiverad om vi säger så..🫣 Men på båda våra så måste vi alltid fläta en ögla av manen som vi drar grimman igenom annars så ligger dom på marken efter fem minuter.. Här är bild på min med sin Thin line och hur vi gör med manen..
Ja just det, har säkerhetsgrimma som löser ut om han fastnar.
Visa bifogad fil 163713

Tack för mer info! Den ser ju ändå rymlig ut runt hela huvudet så bra att ha i baktanke. Minns min hästs tidigare kompis fick skav på hakan av sin greenguard, det ser det inte ut som att din häst kan få där 😁

Tack för mer info! Den ser ju ändå rymlig ut runt hela huvudet så bra att ha i baktanke. Minns min hästs tidigare kompis fick skav på hakan av sin greenguard, det ser det inte ut som att din häst kan få där 😁
Vi har provat dom flesta modeller på marknaden och jag har klätt in vissa av dom med eltejp för att dom skaver runt näsan, under haken, på kanten osv. Thinline är den enda som inte gett tillstymmelse till skav och känslan är att den är luftig och hästen tar den gärna på sig för han vet att då får han gå på gräs istället för trist skogshage..

Köpte ett Amigo Bravo på rea med vanlig knäppning, men det passar inte :/. Bara att returnera... Grabben kan endast ha v-front.

Köpte ett Amigo Bravo på rea med vanlig knäppning, men det passar inte :/. Bara att returnera... Grabben kan endast ha v-front.
Trist att göra med nytt täcke men... jag har en häst som gärna drar sönder vanliga frontknäppen. Jag har lämnat in dem på lagning och fått dem ändrade till V-front (som ju är mycket mer hållbar förutom att täcket ligger bättre). Om det var mycket rea på täcket är det ju ett alternativ. Det var i alla fall inte särskilt dyrt.

Trist att göra med nytt täcke men... jag har en häst som gärna drar sönder vanliga frontknäppen. Jag har lämnat in dem på lagning och fått dem ändrade till V-front (som ju är mycket mer hållbar förutom att täcket ligger bättre). Om det var mycket rea på täcket är det ju ett alternativ. Det var i alla fall inte särskilt dyrt.

Nä det var inte så mycket rea att det var värt det, jag äter hellre 69kr i returfrakt.

Men jag funderar på att lämna in ett Fairfield som jag har till nån skräddare, det är 155cm så för stort ändå, så då finns det en hel del att ta av för att korta bogen och göra den tightare.

Jag har en häst där frontspännena både går sönder och han öppnar t-spännrna fram. Är v-front bättre då tro?

Jag har en häst där frontspännena både går sönder och han öppnar t-spännrna fram. Är v-front bättre då tro?
Kanske skulle jag säga. Det beror på om passformen funkar för din häst. På min ligger inte v-front bättre utan det är bara rak som funkar. Jag hade gärna haft de spännena men passformen över bogen blir för dålig.

Ja precis så är vår gamla häst. V-front med två karbinhakar i ring är både mer hållbart och omöjligt för honom att öppna.

Mitt Amigo Bravo Reflectech har rejäla pistolhakar. Den enda nackdelen jag kan se med det är att det finns en möjlighet att dom skulle isa/frysa igen.

Ja precis så är vår gamla häst. V-front med två karbinhakar i ring är både mer hållbart och omöjligt för honom att öppna.
Tack för svar. Han behöver ju även lite kraftigare och hållbara täcken. Såg att Haglunds hade med den knäppningen och 1200d om jag minns rätt, kanske får bli ett sånt regntäcke i vår. I höstas höll täckena jättebra innan han växte ur de fina Horsewear täckena som han hade fått, fått för mig att det var Rhino, det var i alla fall med sån front. Får återgå till det

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 163
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 855
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 139
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 086
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • GHS - dagens dressyr.