Stora shoppingtråden III

Köpte dessa då bästa hovbalans hade ett par i min storlek som var nedsatta då dom vairt utprovade. Floating sport boot.
Väldigt bra intryck, red med dom på banan igår, sitter bra och slutar om hoven, så ingen grus kom in bak typ. Väldigt smidiga att sätta av och på. Bra komplement till mina scoot boots tycker jag :)

1121728281.png

Jag har också nyss köpt Floating till min häst! Till alla 4, rakt emot mina principer men blir fan knäpp på att inte ha några som känns åtminstone nästan 100%. Tänkte posta dem här men måste organisera mina typ en miljon bilder jag tagit 😅 Hovbalans fick fria händer att skicka vad hon trodde skulle passa efter att TheraRide inte funkade till min häst och Floating känns så lovande! Fick precis hem andra paret så ska testa på promenad i helgen.

Jag har också nyss köpt Floating till min häst! Till alla 4, rakt emot mina principer men blir fan knäpp på att inte ha några som känns åtminstone nästan 100%. Tänkte posta dem här men måste organisera mina typ en miljon bilder jag tagit 😅 Hovbalans fick fria händer att skicka vad hon trodde skulle passa efter att TheraRide inte funkade till min häst och Floating känns så lovande! Fick precis hem andra paret så ska testa på promenad i helgen.
Jag tyckte dom kändes jätte bra 🙏 gillar att man kan värma dom efter hoven med.

Jag provade Floating till min men bakstycket var för litet pga kraftiga trakter så skulle ha samlat massa grus och så tryckte dom hemskt på kronranden framtill pga att min häst har så upprätta hovar sas. Själva hovdelen satt annars bra men det hjälper ju inte när gaitern är för liten trots XL. Jag bara tänkte så du inte blir besviken om dom inte fungerar. Testa annars Swift hoofstar pro är mitt tips.😊
20250310_182859.webp

Jag provade Floating till min men bakstycket var för litet pga kraftiga trakter så skulle ha samlat massa grus och så tryckte dom hemskt på kronranden framtill pga att min häst har så upprätta hovar sas. Själva hovdelen satt annars bra men det hjälper ju inte när gaitern är för liten trots XL. Jag bara tänkte så du inte blir besviken om dom inte fungerar. Testa annars Swift hoofstar pro är mitt tips.😊Visa bifogad fil 164205
Min har ju små ben och rätt små hovar så då funkade det kanon 😄

Jag provade Floating till min men bakstycket var för litet pga kraftiga trakter så skulle ha samlat massa grus och så tryckte dom hemskt på kronranden framtill pga att min häst har så upprätta hovar sas. Själva hovdelen satt annars bra men det hjälper ju inte när gaitern är för liten trots XL. Jag bara tänkte så du inte blir besviken om dom inte fungerar. Testa annars Swift hoofstar pro är mitt tips.😊Visa bifogad fil 164205

Min har ju också upprätta hovar (och mycket trakter = inget passar 😅) men tyckte trycket där framme blev bättre bak när jag värmde skalen. Funderar dock på att testa det låga skyddet till frontplattan, det går inte över de nedre skruvarna, dvs under skalet så fyller inte ut i skalet. Men Iota hade inte de hemma så testar nog lite såhär först. Till min blev ju XL perfekt till fram, fattar verkligen känslan när bakstycket är för lågt/trångt! Otroligt vanligt för oss.

Tyckte din häst illa om trycket fram? Min normalt sett pipiga häst verkar inte reagera på det var jag sett ännu. Första testet är alltid stillastående i gången och det har de klarat iaf (annars vill han ha hjälp att ta av obekväma boots direkt, precis som han vill ha hjälp att kratsa hovarna direkt han kommer in om det är obekvämt i någon hov). Däremot verkar han väldigt känslig över bakre delarna av hoven och det känns riktigt lovande med Floating. Har kikat på Swift också (just mtp så reglerbara!) men Iota tror han behöver lite mer som "håller om" bak liksom och det känns logiskt för mig. Men vi får se!

Skönt ändå att det är fler än jag som meckar med boots. Ibland känns det som att de flesta andra kan köpa en modell de gillar och det enda som kan bli fel är om de snurrar/åker av. Det händer extremt sällan för oss och jag känner mig som den gnälligaste matten i världen som ändå aldrig tycker min häst blir nöjd 🙈

Har shoppat en sadelvagn, inte fått hem den än dock. Får ju lämna kvar den jag använder nu då det är stallets vagn, inte min egen. Får hoppas jag blir nöjd, tycker det är svårt att hitta vettiga vagnar som är smidiga men ändå har bra förvaring och inte är för stora.

Köpte ett nytt flugtäcke till B men det var så tajt i halsen att det inte ens gick att knäppa... Får vackert skicka tillbaka och köpa en annan modell... Varför köpte jag inte bara ett helt vanligt jäkla halvblod? :rofl:

Jag har beställt en barbackapad, då fröken visat att hon trivs väldigt bra med en sådan. Arbetar henne mest från marken men rider korta pass 1 gång i veckan (max 2 men då skrittur ute). Den är från QHP, fanns i xfull nämligen 😄
IMG_1181.webp

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 120
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 843
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 137
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 076
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka