Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Gud va han växer! Jag tänkte åka och hälsapå min ligist i helgen faktiskt! Är ju två månader sedan han flyttade nu, tiden rusar iväg! Ska bli kul att se hur han vuxit!

Ja och han är ännu större nu! :angel:

Kul att du ska hälsa på din lilla Algot-unge.. ta bilder!!:d

Tänkte utrusta mig med stora kameran :D haha! Hur stor är han nu din fina kille?? :)

För att inte kapa tråden totalt kan jag ju lägga till att hans moster Lina fick sig ett dressyrpass i ridhuset igår, som utspelade sig mer ovan mark än på :D Men så är det när man är levnadsglad och har lite överskottsenergi :D

Jag sällar mig till den lite gnällande skaran... Jag har precis fått börja sätta igång min häst efter skada. Successivt ökad skritt i fyra veckor. *brrr* Hon får dessutom Inte gå i djup snö. Hur löser man det nu tro? *sucka*
Annars är ju det här vädret toppen. 4 dm pudersnö är ju uuuunderbart att galoppera i!

finns ingen traktor på gården du står på ? Förra året plogade vi en slinga på vår "vackra vägen", runt en åker. Ca 3 km lång, utmärkt o skritta fram på

*kl*

Min mamma följde instruktionerna väl och packade in sadeln ordentligt i en stor filt. Filten hängde jag på boxen och ponnyn kunde inte få nog av den:D
423650_2948589125690_1590181870_2409346_1977601662_n.jpg

Nu har jag kommit hem och slängt filten i soffan och katten är helt bananas i den han med. Vet inte vad den där mamman gjort för att få filten så magisk?

Passade på att rida ut en tur med sadeln också. Ponnyn kändes dock väldigt trött och hade inte sin vanliga bjudning:/. Vet inte om det beror på sadeln eller annat..
397954_2948216636378_1590181870_2409157_1939245784_n.jpg

Jo visst finns det det!
Vallen nedanför stallet har fått en plogad slinga men det är så ojämnt under. Men jag har faktiskt frågat om de kan ploga en annan slinga. Vi får se om det sker eller inte. :)

KL, Några få bilder från mitt tantpass idag..

q11_188768139.jpg

q9_188769491.jpg

q1_188770702.jpg

q10_188771595.jpg

q6_188772032.jpg

Usch jag hatar verkligen att rida när det är så kallt. Fryser så det gör ont i varenda liten del utav kroppen. Jag vill ha sommar!

Där gjorde du en miss! ;)
Det är ett suveränt ställe att ha yngling på. Ägarinnan är väldigt vettig och dessutom har de en fantastisk tränare som kommer dit regelbundet och hjälper till att skola ynglingar och mattar.
Naturen runt omkring är helt fantastisk med!:love:
Jag som står betydligt närmre stan och dessutom på en ö blir sååå avis varje gång jag är där.

IW: Vad rund hon har blivit! Härligt! Och nakenfis med! Då vet jag en man som blir glad då han ser henne.. ;)

Kan svara för Pontevecchio också (står i samma stall) att unghingstarna som är födda hos oss och numera finns på Nxxhammar är Dicaprio och Dexter om namnen säger dig något? Vill inte hänga ut deras ägares namn här.;)

Jo jag tycker också det verkar vara ett kanon ställe men fick ett bra erbjudande att ha honom kvar hemma på lösdrift så valet blev det. Skönt att ha honom nära:)

Kl*
Min lilla kille vill vara med här också! Han är långt ifrån färdig dressyrhäst då han är under inridning fortfarande, han var från början tänkt som hopphäst men jag har fått förklarat för mig att jag är dum om jag inte gör dressyrhäst av denna :p Här kommer dom senaste bilderna på han :)

32874406.jpg

32874405.jpg

32874404.jpg

32874407.jpg

32874408.jpg

32874410.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 342
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 013
· Visningar
68 113
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 875
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31