Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Vad härligt! Stella springer bara när hon blir rädd för barnen som åker pulka förbi hennes hage. :p
Men släpper jag henne på ridbanan så springer hon som en galning. Knäpphäst.

KL
Har aldrig visat oss här, men kan ju visa lite bilder på honom, han är ju trots allt dressyrhäst!

Här är en bild från i lördags:
IMG_5664.jpg

Och en bild från i höstas:
IMG_5066.jpg

måste se om jag får med sambon så han kan filma eller fota lite ikväll när vi ska träna, har inte sett film på oss sen provridningen och det var nästan ett år sedan nu!

Tack. Jag har den sadelgjorden. Lite skillnad har de gjort. Men nu när jag la sadel på henne för första gången på nästan 4 månader, så var det en mkt skeptisk häst. Hon blev 2 dm högre, super spänd och helt plötsligt va både benskydd och ländtäcke läskigt. :-(

Vad tufft med gult! Min fux är också mer guld än röd, nu blev jag riktigt sugen på ett nytt schabrak!

Det är helt normalt att sadeltvånget blir sämre om de inte haft sadel på sig på ett tag. Min, som nu egt inte visar någon mer sadeltvångstendens än att bita i tyglar/grimskaft när man drar gjorden, får lite återfall om han inte blivit riden på några dagar. Då måste han liksom vänja sig vid känslan och sen är det okej.

Så att din som är riden så lite och nu har stått i flera månader reagerar är inte alls konstigt, ta det lugnt bara så blir det säkert bättre med tiden. :)

Jag använder en Wintec cair gjord nu btw, han verkar tycka den är snäppet bättre än ELT gjorden.

Jo, jag vet. Har promenerat för hand med longergjord en vecka men nu övergått till att gå med sadel(de dagar hon känns avspänd och lugn).
har klämt liye på den gjorden också. Men det är ju så dyra. Bäst vore om man kunde låna för att se om det gör skillnad innan man köper.

Hur är det med storleken på dom? Med tixerant måste man ju ha kortare än normalt. Har en tixerant dressyr gjord som dom verkar trivas med med skulle vilja prova en hopp också. Kan tänka mig denna varianten istället men vill inte köpa på vinst o förlust o det verkar inte finnas några begagnade långa Cair gjordar till salu...

Ska hälsa honom att han har fans :D Han kan se dötråkig ut i hagen men under ryttare lyser han verkligen upp :love:

Minfux; Och jag gillar din fina tjej :love: Och ditt schabrak :D

Ah hon ser jättefin ut! Tror inte du behöver oroa dig för sadeln heller eftersom hon kommer upp så himla fint med ryggen:). Är schabraket ett Eskadron?

(Vi har förresten en lite dressyrtävling 18/2 om du är sugen:))

Charlotte & Novalie;

Om du låter lapparna sitta kvar så borde det väl gå bra att sätta på den och gå lite med henne för att se hur hon reagerar?

De är normala, ta samma stl som på en vanlig lädergjord. Cair gjorden är snarare något liten i stl eftersom den är så tjock.

Jag köpte min från England för mkt mindre pengar än de kostar här. Googla: wintec cair clearance

:)

Senast ändrad:

Åååh, vilken fin grå! Är det en PRE? :love:

Jag älskar vintern. :love: Härligt väder idag igen!!!

you_had_me_at_hello_by_erehsidne-d4p1m83.jpg

Blev riktigt avundsjuk på Stellas benvärmare i kylan. :d
winterland_by_erehsidne-d4p1moq.jpg

Tack! Nej han är närmare 165 så ponny är han inte även om jag tror att han vill vara det!

Ironwill: Tack, ja han är PRE! Underbara bilder på din! När är det dags?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 342
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 014
· Visningar
68 205
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 890
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31