Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Ja precis, just att han är så fint uppe ur manken och verkligen luftig tycker jag är den stora skillnaden mot hur jag minns honom sen tidigare. Så fin! Vad roligt! :) :bow:

Naaaw vilken söt liten vovvisplutt:love:

Bild från idag, släppte in Q till de andra flickorna och det gick superbra.

407135_300082066708365_165988060117767_784106_1465196696_n.jpg

:D Jag har en brun och en grå också som inte syns på bild, en hel färgpalett:love:

Haha, ja, sommar vore inte fel alltså! :D Den bilden är verkligen på dig och vackra Tetris. Vilken tur att du hittade en så ljuvlig ponny som "ersättare"! :love:

Ja nu är det väl kallt! I natt har det varit -30 och allt vatten i stallet har naturligtvis fruset. Men hon är alldeles underbar lilla ponnyn och jag känner att det var helt rätt att ta bort Tetris. Älskar att vara ponnyryttare:D!

han ser superfin ut din Battis nu! Hela hästen utstrålar en ny lätthet som han inte gett samma intryck av tidigare:).

*KL

Ninya har gått in i sitt vinterhumör på nytt nu, hon trodde att varenda ljud var livsfarligt de första 30-40 minuterna :D Men till slut blev hon jättetrevlig istället :love: I början av passet när det tog en kvart innan man kunde trava utan att hästen lekte spänd giraff så var jag INTE överdrivet glad på henne, i slutet funderade jag över om det är lagligt att gifta sig med en häst?

Var ensam i stallet så det blev inga bilder, men här är en från förra helgen som jag tycker är jättesöt. Speglar Ninya när hon är på sitt bra humör :)
(framför allt är jag fascinerad av att hos ser så snäll ut, inte helt vanligt :D )

St.jpg

Tänkte först fråga om det var en ponny. :love: Men vågade inte, i fall att jag skulle förnärma någon. ;)

Mycket snygg!

Vilka härliga vintebilder ni bjuder på.

SaraMara> detta MÅSTE vara vändningen. Tänk om det är benbiten som spökat hela tiden? Tror veterinärerna det? Det vore ju fantastiskt om det kunde vara slut på mög för er del (ursäkta skånskan!)! SÄger som det andra, han ser verkligen elektrisk ut på dina bilder.

Annaklara> vilken läcker färg på ditt kallblod!

Cashmir> din nya häst ser ut som en omslagskille! :d Jag vet att jag läst i en annan tråd vad det var för något, orkar du upprepa? :o (Stam, ålder osv)

Miedo> vilket fint perspektiv på huvudbilden.

Marvin> fördelen med mycket snö är att man inte slår sig när man trillar av. ;)

Vi vet inte, att den stört är rätt självklart, frågan är bara vad vilken betydelse det rispade ledbrosket kommer ha framöver. "Relativt god prognos för fortsatt användning som tävlingshäst" var vad veterinären skrev, så jag hoppas hon har rätt. ;)

Än så länge har han ju sedan operationen gått igenom tre böjprov utan större reaktion än vad som är tolererbart med tanke på det skadade ledbrosket och bara det är ju ett under, så jag är försiktigt hoppfull. Har minskat träningsdosen rätt kraftigt nu och kommer öka Mycket långsamt framöver för att om möjligt hitta en nivå där jag vet att han pallar med. Han är sjukt rolig att rida nu så rider hellre LB/LA på en glad häst än MsvC/B på en dyster. Så klart. :D

kl

Lite nya bilder på oss, kravlöst pass på åkern, hästen var fin men matte något okoncentrerad men blev lite fina bilder iallafall :love: Trodde aldrig jag skulle tycka om den här hästen som jag gör och att jag skulle kunna forma denna gamla 700 kg klump, han börjar bli precis som jag vill och just nu känns det som inget kan stoppa oss. Att rida runt med små hjälper och han lyssnar på lilla mig :love: Hade glömt att det kunde vara såhär roligt att ha häst :)

Januari2012GMTintin045.jpg

Januari2012GMTintin041.jpg

Januari2012GMTintin051.jpg

Januari2012GMTintin062.jpg

Januari2012GMTintin091.jpg

Januari2012GMTintin106.jpg

Åhh va mysigt de ser ut!

Senaste bilden på min fröken som ståt i över 3 1/2 månad pga skada. Ska nu sättas igång sakta.

Elle2012.png
[/IMG]
elle2012-1.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 342
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 015
· Visningar
68 257
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 897
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka