Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Fina ni är! Finns inget bättre än att rida ponny. :D

Men vad är det för täcke hon har om hon får skav?

Ah hon är skitkul att rida! Hon får skav av både hennes shires och horseware:/.

Hittade två bilder till på min fina:love: en ridbild, dock var detta 2,5 år sen, då jag inte ägde henne, vet att blicken och handställningen inte var så bra:grin:
Den andra är från förra veckan.
26102_405049243277_606113277_5104964_7499761_n.jpg

417616_10150613503358278_2084313673_n.jpg

Smyger in hör & hoppas vi kan få vara med på ett hörn ( även i filmtråden kanske??) då jag ska ta tag i dressyren igen efter år av sjukdom, så hoppas vi får vara med ??

Håller med flera att man längtar till sommaren nu

Min lill kille
b1.jpg

bently5.jpg

bild2copyright.jpg

Min tjej

mariska7s.jpg

100502-1small.jpg

Tack! Jag blir lika förvånad varenda gång när kandaret åker på -hon ser såå vuxen ut plötsligt! Det var ju inte så länge sedan hon var en gänglig ful liten ankunge. Det valpiga visar sig dock fortfarande ibland men även mentalt börjar hon sakta men säkert växa till sig. :)

Hur går det med din fina lille förresten? Läste den oerhört tråkiga tråden på hästvård. :( Vi håller tummarna!

Vad kul att det går framåt :)

Jodå, han var iallafall ohalt igår och de skulle ta bort det smärtstillande och se vad som händer. Går detta bra och inget konstigt händer nu så får han komma hem på tisdag eller onsdag, och då får vi ju se vad ordinationen är men det verkar ju gå vägen iallafall. Så jäkla trist när man börjat komma igång och det verkligen börjar hända grejer med honom. Men nu hoppas jag på att detta går bra och inte ger några konsekvenser i hasen längre fram och att han inte ska vila alltför länge -fast det gör egentligen inte så mycket om han ska stå ett tag, han är där han ska vara ändå.

Håller tummarna för din fina!

*kl*

Här är några bilder från dagens ritt på fälten, sambon var snäll och följde med för att fota - bara för att se kameran lägga av i kylan... :crazy:
Istället fick det bli iPhone-bilder och därmed är kvalitén lite sisådär minst sagt...

img_1038_187799312.jpg

img_1136_187799493.jpg

img_1124_187799714.jpg

img_1087_187800154.jpg

img_1103_187800487.jpg

Siesta bilden är precis inför en mindre bockserie, han tyckte det var lite roligt att galoppera på fälten... :D

Haha, ja, sommar vore inte fel alltså! :D Den bilden är verkligen på dig och vackra Tetris. Vilken tur att du hittade en så ljuvlig ponny som "ersättare"! :love:

vad fin han ser ut! Länge sen jag såg bilder på er, men jag tycker han ser lättare ut i formen - riktigt fint att se!
(och då menar jag förstås inte sista bilden där han ju bokstavligen lättar : )

Ja, lilla svart är ju en stor tjej nu, och med vita benlindor och boots är hon så snygg, nu är ni inget annat än ett riktigt dressyrekipage, endast :D

Tack! :) Han gick nog och var dålig rätt länge tror jag, för operationen och vilan har gjort honom väldigt gott. Jag hade nästan glömt att hans stora förtjänst här i livet var att han var så mjuk och liksom "lätt" att rida. Nu är han ändå vinterstel och lite oriden eftersom jag haft för mycket för att hålla honom helt igång men jag inser att bara det faktum att han är "frisk" (helt frisk blir han ju aldrig, men han är i alla fall inte halt nu) gör att han är lättare att rida.

Fanns i ärlighetens namn rätt många bilder där näsan dippar in kraftigt också, men vad jag gillar är att nacken är mer uppe på ett ärligare sätt, han är lättare att rida upp från manken på något sätt nu (inte så konstigt när han inte är halt på tre ben). :)

Ja lilla svart är inte så liten längre, varken på höjden eller i ålder! ;) Äsch då fättävlanstarmen suger ibland, och då förvandlar vi oss till hoppeloppor..för stunden. ;)

Nu vill vi se bilder på din röda påläggskalv! :laugh:

Tack! Vad kul att höra! Han kändes rätt "tassig" idag (när han inte bockade eller tog bettet och drog i galoppen) p.g.a. underlaget som egentligen var för dåligt för att rida på - men kunde inte låta bli att göra det en dag, så blev positivt överraskad när jag såg bilderna. Nu förstår jag varför stallkompisarna tyckt att han sett så fin ut sedan igångsättningen när jag tyckt att jag bara joggat - han bjuder på betydligt mer "gratis" nu.

Åh, vad jag hoppas han får hålla sig frisk! :love:

Men jag har ju inga bilder :laugh:
Dessutom har jag ingen bra kamera att ta med i ridhus, och ingen bra fotograf heller för den delen. Svårt det där. Men det kommer... en väldigt vacker dag.

Han var som ung halt jätteofta. Oftast framben, framkotor och framknä. Kom till rätta ganska skapligt med detta med intensiva upplägg för tränare o.s.v. men förra året började det gå sämre och sämre efter en jättefin vintersäsong när han var kanon att rida.

Troligen blev det tvärstopp i kroppen på honom när hältorna han troligen gått med länge fram även satte sig i ett bakknä. Trots detta visade han ingen hälta alls utan jag undersökte typ allt annat än benen (snacka om struts!) innan jag till sist efter ett fullkomligt pannkakemeeting i Björbäck åkte hem och typ raka vägen till kliniken. Tokhalt på tre ben (bak gick inte ens att böja ordentligt, han hade för ont stackaren).

Operation i somras av benbit som tyvärr rispat ledbrosket i en framkota - trots detta ganska god prognos så vi kör vidare. Med lite ändrat upplägg och tätare kontroller hos veterinär - han visar uppenbarligen inte när något är fel tillräckligt väl för att någon skall märka det utan böjning... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 342
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 015
· Visningar
68 262
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 897
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka