Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emtherlia: GRYMT jobbet! Fasen vad härligt att klara ett sådant mål!

@Ninnurur: Riktigt bra jobbat du med, bästa passet någonsin är ju verkligen inte fy skam!

Jobbig kväll på jobbet så känns riktigt gött att skriva: nu blire sängen!:D

Sa du att du tyckte det där såg långsamt ut @zassoo?! haha, tycker du ser riktigt snabb ut! Kanske att du pendlar lite med armarna liksom inåt istället för bara längs med sidorna, men tycker inte det ser särkilt konstigt ut:p Ser grymt överlag imo!

@zassoo Kul att se! Jag antar att din kropp tycker att armarna hjälper till på något sätt :). Även elitlöpare kan ha rätt så varierande löpstil. Jag har varit publik på Stockholm Marathon några gånger och det är egentligen bara de 10 bästa afrikanerna som springer vackert, resten springer mer eller mindre knäppt. Och de är ju ändå snabba!

Håller med om att din fotisättning ser bra ut och jag tycker inte att det ser sååå himla långsamt ut heller :).

ALLTSÅ TJEJER! JAG TOG PRECIS MITT MÅL!!!

Jag sprang precis 10 km på 53,47 min. Målet var 54 min. Så. Jävla. Gutt! Haha sista km sprang jag på 4:37 eftersom jag hade målet inom räckhåll:p

Så sjukt nöjd att jag nog till och med ska skryta på facebook:D

Men åh, härligt! Klart att du ska skryta :)

Jag tror jag måste göra fel vid marklyft, eller något. Jag blir stel/trött i ländryggen hela dagen efteråt. Men sen släpper det. Hur kommer det sig? Det gör inte ont vid lyftet eller efteråt. Eller är det bara att musklerna inte är så vana. Har inte kört marklyft jätte ofta direkt...

@Linisen
Men marklyft ska ju ta dels i ländryggen? Har du ont som ONT, eller är det bara träningsvärk? Jag får alltid värk (träningsvärk) i ländryggen efter marklyftspass.
Men filma är grymt, och sen höra med nån kunnig!

Senast ändrad:
@zassoo - jag kan ju inget sånt där egentligen, men spontant tycker jag att det ser ut som att du är spänd i axlarna och därför blir den pendlande armrörelsen låst högst upp. Eller låter det alldeles galet?

@Trollunge och @snow Haha jaa, men då ska ni veta att jag försökte dra upp tempot där! :p Definitivt snabbare än bekvämlighetstempo!

Kul att höra att jag inte är fel ute vad gäller fotisättningen. Angående armarna så är det kanske inte så konstigt, jag har väl kollat på filmen för många gånger ;)

@zassoo - jag kan ju inget sånt där egentligen, men spontant tycker jag att det ser ut som att du är spänd i axlarna och därför blir den pendlande armrörelsen låst högst upp. Eller låter det alldeles galet?

Det låter inte alls galet, jag har en tendens att spänna mig i axlarna när jag springer. Så det kan ligga något i det! :)

@zassoo jag kände idag när jag spurtade på 100 m att armarna verkligen behövs (det ser man ju också på friidrottare som springer korta sträckor). Pendlingen driver upp farten. Men kanske att din pendling (ser nästan ut som ett dancemove! ;) ) gör att lite för mycket kraft går åt sidan istället för att föra kroppen framåt? Lite som Trollunge skrev. Men jag är definitivt ingen expert och när man befinner sig på motionsnivå så tror jag att det är viktigare att ha kul än att peta på småsaker i löpstilen.

Näää nu ska jag gå och lägga mig. Planen är att försöka styrketräna lite tidigt imorgon bitti, känner att jag behöver det för att hålla mig skadefri nu när jag springer så pass mycket. Wish me luck :).

Dåligt med träning i veckan. I tisdags prioriterade jag blodgivning istället för träning, igår agilitytävling och hämta sambo hos läkaren. Ska nog göra armhävningsutmaningen innan jag går och sover! Inte mycket promenader heller, men ca 4+4 km cykel på elljusspåret i tisdags. Småtungt faktiskt, och läskigt i nedförsbackarna :p Fattar inte hur ni vågar, ni som far fram i skogen ;)

Fick mig en liten tankeställare nu ikväll efter att ha sett på tv ang. hur mycket godis etc vi faktiskt äter här hemma :o (lyxfällan av alla program).

Hoppar in här innan jag somnar. :)

Vad duktiga ni är!
Inte nog med att ni ger er ut i regnet - ni har grymt bra pass också.

I går var jag på zumba och i dag var jag lat. Har visserligen gjort dag två av första veckans armhävningar, och det blev 18 stycken. (På knä, visserligen)

I morgon ska jag prova en ny backe, har jag tänkt. Ett ganska kort pass där jag försöker hålla en puls under 190, det verkar nämligen som att min mage håller på att förvandlas till en löparmage - och det vill jag undvika till varje pris,

Jag har med varit lat efter zumban igår (och hällt i mig fantastiska två liter juice, finns en anledning att jag inte köper hem det)
men jag har faktiskt burit en kaninbur över hela gården och det kändes i musklerna att de jobbade igår!

Alltså @zassoo, du är ju ungefär den sötaste i världen! (förutom mina två syskonbarn, de slår allt ;))
Man blir så glad av att se dig!

Tycker din löpning ser bra ut! Pigg och framåt, och vilken otroligt härligt väg att springa på! :)

Hemkommen från ridningen vilken var riktigt kul. Rider en supertrevlig häst just nu så det är kul!

Stannade på 1294 kcal vilket jag är mycket, mycket nöjd med. Imorn ska jag förmodligen testa RPM för första gången också. Inte varit på spinning på evigheter! :p

@zassoo jag kände idag när jag spurtade på 100 m att armarna verkligen behövs (det ser man ju också på friidrottare som springer korta sträckor). Pendlingen driver upp farten. Men kanske att din pendling (ser nästan ut som ett dancemove! ;) ) gör att lite för mycket kraft går åt sidan istället för att föra kroppen framåt? Lite som Trollunge skrev. Men jag är definitivt ingen expert och när man befinner sig på motionsnivå så tror jag att det är viktigare att ha kul än att peta på småsaker i löpstilen.
Haha jamen precis, som ett dancemove :rofl: Armbågarna lite mer bakåt skulle inte skada. Nåja, det är ju detaljer. Jag är nöjd med att det inte ser helt galet ut :)

Sov gott och lycka till med träningen imorgon bitti!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 292
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 156
· Visningar
32 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Smörja skrittmaskin
  • Hovrandsartros