Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Löjligt trött men behöver fixa matlåda till imorgon. Inte ett dugg sugen. Vet inte vad jag ska laga heller :/

Gjorde dag 1 på vecka 2 i armhävningsutmaningen igår. Planen är att göra andra dagen idag eller imorgon och sista på lördag, för på söndag är det pole = kommer bli massa armträning ändå vilket följs av två dagar träningsvärk.

Hämtade ut min nummerlapp till Vårruset idag också :D :bump:

Förresten, nån som har nåt bra förslag på vad jag kan skriva min uppsats om?
Ett A4 och på gymnasienivå ska det vara. Får välja ämne fritt inom träning, hälsa och kost. Det är helt blankt i mitt huvud...

Fan vad bra du är @Emtherlia!!
Heja dig! :D

Nu ska jag iväg och rida vilket ska bli vansinnigt kul! :)
Haft en mycket bra matdag med runt 1250 kval och kanske tar en banan eller något efter ridningen, men det återstår att se :)
Skönt att ha dagens intervju bakom mig dessutom. Nu kan jag bara vänta!

@cili Kan du inte skriva om poledancing? :) En A4 är ju inte mycket. Tänkte att det är kanske kul iom att det är ett nyfunnet intresse :)

@cili Kan du inte skriva om poledancing? :) En A4 är ju inte mycket. Tänkte att det är kanske kul iom att det är ett nyfunnet intresse :)
Smart! Då kanske den idrottsläraren får upp ögonen för sporten också ;)
Måste dock ha en frågeställning, så det inte blir en faktaartikel för det blir så trist och går inte att diskutera runt. Men det ska jag nog kunna ordna!

Smart! Då kanske den idrottsläraren får upp ögonen för sporten också ;)
Måste dock ha en frågeställning, så det inte blir en faktaartikel för det blir så trist och går inte att diskutera runt. Men det ska jag nog kunna ordna!

Vad gör poledancing till en sport och inte bara en sexig dans? Typ?

Så, nu har jag skrivit och skickat in. Valde titeln Poledance som träningsform (efter att ha läst zass förslag). Tog med lite om sportens historia (där den bara utövades av män), vad poledance kräver av utövaren, vilket bemötande man får av andra när man berättar att man håller på med poledance och klimatet i poledancevärlden. Tror att det ska bli bra :)

Kanske ingen jättegrej för er vana löpare här i tråden, men jag är förjävla nöjd med mig själv ikväll! :)

10314721_10152485396415712_2327009355652442170_n.jpg

Bästa passet nånsin! :bump:

@Ninnurur Superbra, vad duktig du är! :banana: Jag minns när jag för två år sedan lyckades springa 3 km med ungefär samma medeltempo (8 min/km), jag var jättestolt. Och det ska du vara nu! :)

Hello tråden! Jag hänger knappt här längre men följer er till och från. :) Tänkte mest säga att jag idag var hos sjukgymnasten och blev filmad när jag joggade på löpband. Det var riktigt intressant att se! Jag vet ju att jag sätter i hälen först, men jag fick också veta att jag springer supertätt med benen och tar för stora/för få steg. Det sliter visst mycket mindre om man ökar stegfrekvensen, och slutar drämma i hälen det första man gör... :p Jag lät verkligen som en elefant ute på vandringståg först. Sen jämförde vi med när jag försökte springa med hög stegfrekvens (hade en takt på 155 eller 165 slag/min som jag försökte matcha), hålla isär benen lite (låter onödigt roligt hehe) och försöka sätta i foten försiktigare i marken. SKITSVÅRT att tänka på tre saker samtidigt! Men det gick, och skillnaden var kul att se!

Sen begav jag mig ut i skogen på promenad och passade på att springa lite på en knappt synlig traktorstig. Det kändes som bra träning i att öka stegfrekvensen, tillsammans med att springa lite på en stig med mycket rötter. Träna på att bli lite kvick i fötterna helt enkelt. :) Så nu hoppas jag att första steget är taget för jag är SÅ sugen på att komma igång mer och kan väl bara hålla tummarna för att knäna också vill det. Det regnade på promenaden och fötterna var dyngsura och det var underbart. :love:

Hej Chili! Kul att se dig igen :) Vad intressant att bli filmad och vad roligt att det kändes bra när du sprang sen. Det där med ökad stegfrekvens tror jag verkligen på, långa älgkliv känns som att det blir mycket högre belastning för varje steg.

Jag och en kompis sprang supertusingar (400-300-200-100 meter) på löparbana idag i regnet. Vi sprang 4 stycken vilket blir 4 kilometer totalt och det är helt sjukt att något som varar så kort tid (400 m tar ca 1:30 för mig) kan vara så vidrigt. Nu är jag inte så van vid korta intervaller men jag springer mycket hellre 1000 meter i en följd i kontrollerat tempo än försöker maxa på korta sträckor. Uff!

Inspirerad av Chili så filmade jag faktiskt lite när jag sprang idag! Blir ju inte super när man ställer mobilen på en sten och stöttar med en kotte men ptja... :angel: Kom fram till att jag ser ut att springa långsammare än en snigel med rollator, men att fotisättningen fasiken är rätt så bra! Landar i stort sett alltid på mellanfoten, vilket är vad jag strävar efter. Armpendlingen behöver bli bättre, och ännu mer tänka på hållningen och fram med höften.

Smakprov :D
c3b6gonblicksbild-6-2014-05-08-21-36.png

Bjuder även på denna, superseriösa klubben ska ut och springa :rofl: Även dagens träningsoutfit vilket efterfrågades ;)
10326465_765318350184950_165664286_n.jpg

@zassoo ja, långt kan jag springa men snabbt på korta sträckor... det är svårt! Den sista intervallern på 100 m sprang jag på ca 18-19 sek. Det känns helt sjukt att tänka att Usain Bolt springer det dubbla på den tiden. Lika sjukt är att världseliten i marathon håller min hundrametersfart i 42 km...

Du är förresten supersöt! Kul med löpfilm och bra idé, kan nog vara en ögonöppnare att se hur man springer. Du vill inte lägga ut den? :)

@snow Ja herregud, det är ju helt vansinnigt. Där hänger man inte med många meter :D

Ok för att du ber så snällt så kommer filmen här! Har nu kollat på den ungefär hundra miljoner gånger och kan inte riktigt förstå vad jag gör med armarna? Svänger liksom fram och tillbaka. Nåja, here it is. Hej och hå, jag bjuder på mig själv :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
32 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka