Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var skitlätt. Knäna gör inte ett dugg ont. Men ryggen drog jag till på nåt sätt. Men det löser sig hos naprapaten nästa gång.
Nu ska jag bara skriva en inlämningsuppgift på ett a4 så har jag mitt betyg sen :)

Grymt! Skönt att det gick så bra! :)

Härligt @cili :bump:

Jag släpade iväg mig till gymmet och har avverkat ett helkroppspass och 25 minuter på löpbandet med olika lutningar som avslut. Nu ska jag orka ta mig in i duschen och sen börja plocka och sortera lite hemma. Lika bra att börja nu....

@cili, härligt! :banana:

@Trollunge, vad roligt det lät med militärhinderbana. Jag och mina syskon var helt galna i Gladiatorerna när det gick första omgången (jag tittar fortfarande, men det känns lite mer legitimt att tycka att det var så roligt när man var tio... :p), och skulle gärna testat nått sånt om det hade funnits här.

Vädret stabiliserade upp sig rejält igår sen, så jag lyckades klämma in en 50 minuters powerwalk och drygt sju-åtta kilometer cykel, i lugnare tempo, på kvällen. Maten var under kontroll dessutom, och ja, jag är nöjd med gårdagen. Idag skiner solen, men tråkigt nog är det vägarbete precis där jag brukar gå, så jag får vänta med att göra någonting tills de har gått hem för dagen, annars kommer jag inte förbi, de har i princip grävt av vägen. Och rundan i sig är så lagom att jag absolut inte vill byta runda.

Hur ser eran träningsoutfit ut idag? Såhär ser min ut:

10254336_1433918370191147_499638024_n.jpg

Jag var ute och red i regnet igår (blir antagligen i regn idag också) och det var underbart! Mjuk och fin häst, lugnt och skönt kl 21 på kvällen, fick se älg och hade hunden som sällskap :) Var mycket glad att jag bestämt mig att jag skulle rida trots regn och kyla!

Äter ni proteinpulver? Hur mycket ska man träna för att ha behov av extra protein utöver den vanliga maten? :)

Jag tror inte att en vanligt gymmande person behöver tillskott av protein. Är väl mer en smaksak.
Jag äter proteinpulver dels till frukost och efter träning, men då äter jag i princip aldrig kött och aldrig några mjölkprodukter. Tror man kan få i sig tillräckligt om man äter kvarg osv :)

Jag tror jag måste göra fel vid marklyft, eller något. Jag blir stel/trött i ländryggen hela dagen efteråt. Men sen släpper det. Hur kommer det sig? Det gör inte ont vid lyftet eller efteråt. Eller är det bara att musklerna inte är så vana. Har inte kört marklyft jätte ofta direkt...

@Linisen - har du möjlighet att be någon på gymmet om hjälp? Alternativt filma så kanske någon här kan komma med tips? :)

*kl*
Jag MÅSTE röra på mig idag. Men det har regnat hela dagen = pollennivåerna lugnar sig så om typ en timme kommer mormor hit och barnvaktar så ska jag ut och springa lite :)

Nä du... Här på gymmet är man oftast själv med varken medgymmare eller personal (som tyvärr inte är något vidare. Det är kommunens gym så har inte allt för mkt att begära). Annars hade det varit bra. Min gymkompis säger att det ser bra ut iaf. Men lär få filma iaf.

Här är en till som har haft dagens träningsoutfit i ridkläder. Har för mig att det var någon här som skrev häromdan att ridning är den svåraste sporten ni provat? Skriver definitivt under på det efter dagens ridpass. Hästen är fantastisk, allt som går fel beror på mig, men hjälp vad härlig hon kan vara när det väl klaffar. :love:

Hello tråden! Jag hänger knappt här längre men följer er till och från. :) Tänkte mest säga att jag idag var hos sjukgymnasten och blev filmad när jag joggade på löpband. Det var riktigt intressant att se! Jag vet ju att jag sätter i hälen först, men jag fick också veta att jag springer supertätt med benen och tar för stora/för få steg. Det sliter visst mycket mindre om man ökar stegfrekvensen, och slutar drämma i hälen det första man gör... :p Jag lät verkligen som en elefant ute på vandringståg först. Sen jämförde vi med när jag försökte springa med hög stegfrekvens (hade en takt på 155 eller 165 slag/min som jag försökte matcha), hålla isär benen lite (låter onödigt roligt hehe) och försöka sätta i foten försiktigare i marken. SKITSVÅRT att tänka på tre saker samtidigt! Men det gick, och skillnaden var kul att se!

Sen begav jag mig ut i skogen på promenad och passade på att springa lite på en knappt synlig traktorstig. Det kändes som bra träning i att öka stegfrekvensen, tillsammans med att springa lite på en stig med mycket rötter. Träna på att bli lite kvick i fötterna helt enkelt. :) Så nu hoppas jag att första steget är taget för jag är SÅ sugen på att komma igång mer och kan väl bara hålla tummarna för att knäna också vill det. Det regnade på promenaden och fötterna var dyngsura och det var underbart. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
32 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka