Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju zumba sen också @Kethets !

ace-ventura-dancing.gif
Jepp, precis sådär kommer jag se ut! Det behöver jag dock inte lika mycket pepp för att komma ur huset och göra det:D

Bläää vilket tråkväder det är! Blåsigt, kallt och mulet. Jag som vill ta en promenad, men näää. Ska fortsätta med yogan tror jag, körde en timme i förmiddags (kul, det händer faktiskt saker!) men det är så skönt. Borde göra armhävningarna också men det är så jobbigt :o

Här har vi också blä-väder! Jag och maken ska åka och shoppa födelsedagspresent till dottern direkt vi ätit middag efter jobbet. Efter det ska jag rida, måste det oavsett skitväder! Ska tävla på lördag så jag vill att han ska gå både idag och imorgon :) SEN blire en varm dusch och sängen!

Själv tänkte jag ge mig ut och cykla i skitvädret :). MTB i regn kan vara fantastiskt roligt, blev faktiskt rejält sugen på det när jag vaknade imorse!

Också här är det blä-väder. Min motivation ligger inte på topp alls just nu, hästen min syster brukade låna har flyttat, vilket visserligen har varit meningen rätt länge men när han väl var borta blev det så... definitivt. Min häst är inne i en liten dipp vad gäller utritterna, så vi hade verkligen behövt hans sällskap just nu. Jag börjar, smått bittert, inse att vill jag ha sällskap när jag rider får jag klona mig själv... :meh:

Dock kan det kanske passa bra med en lite lugnare vecka för ponnyns del, hon har vilat tre dagar nu och det kan nog vara välbehövligt. Jag har trots allt gjort lite träning för egen maskin, en cykeltur på sju-åtta kilometer i måndags (visserligen tillsammans med mina föräldrar, så inget monstertempo), en halvtimmes powerwalk igår och dag 1 vecka 2 på armhävningsutmaningen. Idag har jag suttit inne hela dagen, och det börjar krypa myror i benen nu, så jag hoppas på uppehåll ikväll så jag åtminstone kan gå ut lite. REGN, FÖRSVINN! :p

Regn är en sak men jag AVSKYR när det blåser :p Nä, nu ska jag tända en brasa och ta fram yogamattan. Hoppas på traillöpning imorgon.

Det har spöregnet hela dagen så jag tänkte att jag inte skulle gå utanför dörren men killen kom med den underbara iden att vi skulle ut och gå, eftersom vi ändå ska sitta och gotta oss på restaurang ikväll. Så nästan en mil i regn, fantastiskt:p

Jag har ju tjatat om den jäkla klänningen jag behöver komma i...
Testade idag och det gick faktiskt! :D

Har dock 1,5 vecka på mig att tappa något kilo till vilket hade varit trevligt då den definitivt kan sitta bättre.

...Och så är det ju kul att kunna andas också...

Och duktiga ni andra som tränar i det här eländet!

Jag tog ett pass med en PT på gymmet för att lära mig maskinerna. Känner mig nu inspirerad och pepp på att ta tag i styrketräningen igen. Mycket kul!

Vilken jättesöt klänning @Sleepan !

Själv har jag upptäckt att poledancen ger resultat i övre delen av magen. Förut har man bara anat strecket i mitten, nu känner man musklerna där utan minsta lilla problem!
2014-05-0720200642.jpg

Men fy fan vad ont det gör att hosta/nysa på måndagar och tisdagar! (polen är på söndagar)

Alltså det är ju gutt att äta på restaurang men vi blev placerade bredvid världens drygaste person. Såna som jag endast trodde fanns på film, men icke! Fy faan.:banghead::meh:

@Sleepan Instämmer med de andra, sjukt fin klänning verkligen! Och jag vet att jag har sagt det förut, men det tåls att sägas igen: gud vilken snygg midja du har! Som gjord för sådana klänningar ju :) Härligt med Mallorca också, där har jag aldrig varit! Skit i att det var lite dyrt, det kommer att vara värt vartenda öre vet du!

@Emtherlia Men vad trist! Hur var personen dryg menar du? Nu blev jag nyfiken här...

På tal om dryga människor så har grannarna under oss börjat testa vårt tålamod lite väääl mycket... Det verkar som att de gått och köpt sig ett helt band, men trumset, bas, elgitarr och hela baletten. Och de spelar. Och spelar. Och spelar. Helst samma slinga åtta gånger i rad på basen, och sedan lite dunkdunkdunk på trummorna, och sedan samma sak igen. Det var det som väckte mig i morse vid halv 9, iofs helt okej med tanke på att det är en vanlig onsdag, men hade man tänkt ta igen lite sömn efter en lång periods sömnbrist var det lite irriterande...

För att återgå till beach-temat så har det varit ännu en ganska dålig matdag utan aptit för min del, men det känns okej ändå. Jag ändrade träningsplanen lite och skippade Metafit och körde istället Abs Attack, lite intervaller på löpbandet, lite cross trainer och sedan Upper Body Blast (20 minuterspass med fokus på armar, axlar, rygg) istället. Totalt 1 timme och 50 minuters aktiv träning - skööönt!

Nu ska jag ut och förgifta kroppen med en drink eller två - känns lite dumt med tanke på träningen, men man lever bara en gång....:p

Jag är inte alls avis på din resa @Blueberry , inte nånstans... :angel: ;)

@Mineur - Du får börja steppa eller nåt! :p

@Sleepan - Åh så najs med resa! :) Jag vill också! Igen :p

*kl*
Hörni beachisar, jag behöver råd. Vann en traderaauktion på en fin titanring nu ikväll, den liknar den ring jag ville ha som förlovningsring men aldrig fick eftersom sambon vägrade förlova sig :D så nu tänkte jag unna mig den bara för att jag är så jäkla awsome! Men, vilken storlek ska jag ta? En jag kan ha nu på en gång som blir för stor eller en mindre tills jag tappat ännu mer vikt? Hur mycket mer kan man tappa på fingrarna?

Men åh, tack @Mineur, vad snäll du är!
Klänningen har dock den inverkan på figuren då det är en jävla korsett i den, haha. Kommer inte gå att varken andas eller äta som läget är nu, typ :p

Och jag ska njuta som en tok när jag tänker på vår resa. Och träna som en tok med, haha. :D

Din träningsdag låter fenomenal! Fan vad duktig du är :)
Och dricka drinkar låter oerhört trevligt så ha inte dåligt samvete för det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 145
· Visningar
32 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka