Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog mig ut på en 3 km lång runda fartlek, var inte alls sugen på att träna. Och imorgon ska det komma flera cm snö, what the!?!? :rage:

Så duktiga ni är allihopa!

Förra veckan blev en okej träningsvecka med ett par pass på crosstrainern, ett par powerwalks och ett joggingpass. Däremot intogs det både det ena och det andra av både sötsaker och snabba kolhydrater - långhelger har sina nackdelar :angel:

Den här veckan har dock träningsplaneringen blivit förstörd redan från start med en fot som av någon oklar anledning gör svinont när något trycker på, måste vara en nerv eller något... Idag övervägde jag ändå ett besök på gymmet för att träna överkropp men det kändes överdrivet att halta in på gymmet :p

Idag har jag ätit BRA! :)

Kvarg med hallon och lakritspulver till frukost, lunchen blev kyckling, potatis och sås gjord på Kvarg, curry Mm. :)
Banan till mellanmål och sen en smoothie, finncrisp med smör och en liten chokladbit och te. Riktigt nöjd faktiskt. :)
Spelat typ en timma innebandy och gymmat typ 40 min :)

@fryckan Tack! Jag kände mig lite modig faktiskt, fast samtidigt jättesvag då de båda andra såklart var världens muskelknippen och lyfte cirka 74519 kilo var. Herregud, jag som är van vid att känna mig liten bredvid folk försvann typ på stället! Men men, var och en efter egen förmåga eller vad det nu kan tänkas heta...;)

@Sleepan : Den känns härlig också, och att de som jobbar där är så fantastiska försämrar inte upplevelsen direkt! Jag önskar bara att jag kunde få ta dem med mig var jag än förflyttar mig...;) Bra jobbat med maten hos dig, jag är imponerad! (och har själv ätit upp nästan en hel påse Dumlekolor på en timme) Låter jättesmart att göra sås på kvarg, du använder det som substitut till crème fraiche då antar jag?

Min mat kunde varit ännu bättre (noll grönsaker!) men jag är jättenöjd.
Och avundsjuk på din dumlepåse. Haha.

Jag har gjort såsen (typ Mangoraja) med gräddfil innan, men bytte ut den mot lättkvarg. :) Och tog mindre av majonnäs och mango chutney. Jättegod blev den, och det känns fint att veta att den är så kalorisnål och proteinrik! :)

Jag cyklade t.o.r. jobbet idag (25 km enkel resa så totalt 5 mil) i världens busväder på hemvägen, blåst och duggregn. Bläsch. När jag kom hem fick jag kasta på mig ridkläder och åka iväg till ridskolan för dressyrlektion. Det gick först fantastiskt dåligt då jag inte riktigt hann få igång min häst innan vi skulle göra dagens övning (växla mellan att rida rakt och att ställa i nacken på rakt spår). Jag fipplade för mycket med armarna, blev stum i händerna och glömde bort att hästen har ett par bakben med följd att hon mest trippade fram och tyckte att bettet var obehagligt. När vi fick rida samma övning i galopp kom både jag och hästen igång bättre; skönt att inte känna sig helt misslyckad. Ridning är by far den svåraste sport jag pysslat med, möjligen matchad av tyngdlyftning som också är jäkligt tekniskt.

Sen kom jag hem alldeles utpumpad och åt en jättegod middag iform av linsgryta... samt mycket mer mörk choklad och torkade äppelchips än vad jag hade tänkt mig :meh:. Nya tag imorgon.

Paddlingen blev inställd pga svinkallt och ösregn.

Vad jag har gjort i stället:
Handlat mat.
Lagat mat.
Ätit mat.
Fallit i matkoma.
Stannat i matkoma.

Flitigt blåbär! :angel:
Tänker göra några armhävningar innan jag går och lägger mig i alla fall.

Någon som har koll på löparryggsäckar? Hur stor behöver man för dagsutflykter? Jag tänker mig att jag vill ha med lite vatten, något litet att äta, kanske en tunn jacka och inte så himla mycket mer. Är 10 L för stort?

Hur mycket vatten? Tror att du kan komma undan med en mindre för de prylar du räknar upp. Samtidigt kan det vara nice med lite fler användningsområden vilket en större rygga har (jag har 10L på min Osprey, köpt för cykling, men den funkar fint att springa med också).

@Mineur Vad härligt att ni har så bra stämning! :) Och det är bland de fria vikterna man har som roligast, så självklart ska du ta för dig där inne.

@snow Max en liter vatten tänker jag mig. Tycker 10 L känns aningen stort kanske, men ska åka till butik och prova tänkte jag. Har hittat några mindre som verkar jättebra, men jag har inte råd att betala så himla mycket. Hittade en Salomon-rygga för 499, kändes lite mer rimligt.

Kul att det gick bra till slut med ridningen, det är verkligen ursvårt!

Va duktiga alla är! :-) O tack för pepp! Var riktigt nöjd när jag satte mig i bilen hos mig svåger och åkte hem, svett och regnblöt! Tog med mig dotter och duschade direkt och bytte till torra goa kläder och mumsade dajmtårta:-D Min man fyller år idag så därför blev det lite tårta.

I morgon blir det ridning, även torsdag:-) Fredag en promenad eller eventuellt en kort löprunda med hunden. Ska tävla med hästen igen på lördag så det är lite förberedelser på fredag kväll :-)

Alltså, sjuk träningsvärk i vaderna efter grit plyon:p det fick bli en vilodag igår bara för det, vill inte jinxa mina benhinnor för mycket genom att springa med supertrötta vader! Fortfarande lite ont idag men blir lite lugn jogg nu på morgonen, kanske 4 km eller så och sen ska jag och några kompisar se om vi kan kolla in en utomhushinderbana som det var någon som varit på tidigare:) ledig dag idag med - gööött!

Ska bara smälta min riskaka med jordnötssmör o banan, sen ut o springa!

Så! 4,23 km i 6:17-tempo, helt ok. Lite duggregn men väldigt lite blåst. 14.00 i eftermiddag kör vi militärhinderbana!

Idag har jag ätit kaka och blir nog lite mer kaka sen.
Det är något sätt att försöka få upp motivationen att ta mig till stallet och rida ut. Jag har inte lust att gå ut i det kalla, blöta vädret. Ändå brukar jag ofta rida i regn, men idag är jag inte sugen.

Jag blev visst ensam deltagare på dagens gruppträning :p så då passade vi på att sätta ihop ett styrkepass åt mig istället :) fick både lite bannor och beröm för teknik och uthållighet. Superbra!

Nu ska jag lyxa med lite ansiktsbehandling :)

Det är ju zumba sen också @Kethets !

ace-ventura-dancing.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 139
· Visningar
32 282
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka