Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har faktiskt aldrig sprungit ett lopp innan, så det ska bli jättekul att se hur det funkar! Sysslar ju med distansridning i vanliga fall så på något sätt känns det lite liknande, fast utan veterinärbesiktningar. :p

Spännande! Det är inte så värst krångligt. Kom till starten i tid, ställ dig i rätt startgrupp, håll till höger under loppet så att de som är snabbare kan springa om. Ta det lugnt i början och spurta järnet på upploppet :D

Jag har haft en lugn dag rent träningsmässigt, gjorde första passet på armhävningsgrejen i morse och har bara gått hundpromenader som motion. Skönt att låta träningsvärken från lördagens bravader gå ur kroppen :)

I morgon ska jag paddla, är lite nervös inför det. Och sur på vädret, det ska nämligen regna... Hur klär jag mig för paddling i regn? Jag har inte en aning.

Nu ligger jag i sängen, rygg mot rygg med världens bästa Billy-hund och med Hunken och andra hunden sovandes och snosandes på andra halvan av sängen. Älskar min flock! :love:

Spännande! Det är inte så värst krångligt. Kom till starten i tid, ställ dig i rätt startgrupp, håll till höger under loppet så att de som är snabbare kan springa om. Ta det lugnt i början och spurta järnet på upploppet :D

Tack för tipsen! Jag har ett gäng med mig som har sprungit tidigare så jag får haka på dem helt enkelt om jag känner mig osäker! Och så får vi ju picknick efteråt! :love:

@Blueberry Angående paddlingen så hade jag kört på underställ, och sen vanliga kläder plus regnställ. Ett sittunderlag kan nog vara skönt att sitta på om det är kyligt och så en drybag med ombyte! Det är skönt att ha!
//hermulen, som trodde att en kajak var som en kanot ungefär. Plums sa det!

Blev en promenad med vovven igår för att mjuka upp träningsvärken lite :) Ikväll blir det en springtur runt sjön (9 km) med min svåger innan det blir tårta för min kära make som fyller år! :D

@Mineur Nu har många redan skrivit jättebra saker till dig, men jag vill bara tillägga att jag tror att just det där "om jag bara blablabla så skulle jag bli lycklig" är ett klassiskt knep som den mänskliga hjärnan tar till när vi känner oss deppiga. Jag skrev för något tag sedan att jag hade liknande tankar. "Tänk om jag bantade 10 kg, vad snabb jag skulle bli och vad glad jag skulle vara då!" Som om en eller två minuter snabbare tid på milen skulle höja min livskvalitet avsevärt? I think not. Detsamma gäller smalare lår eller rutigare mage. Jag VET att det är skitsvårt att intala sig men att tro att vi kan förändra något ytligt för att må bättre är bara en quick fix, en illusion. De där 10 procenten du saknar i självkänsla som gör att du faller ner i hålet ibland är garanterat de mest svåråtkomliga procenten. En liten tagg som kanske alltid kommer skava och som du kanske får lära dig leva med. Jag tror att de flesta människor har sådana dagar då allt rasar samman för oss, och att vi då letar desperat efter en enkel lösning som ska göra oss hela snabbt igen. Du verkar vara en väldigt ambitiös ung tjej med höga krav på dig själv, vilket samtidigt som det garanterat kommer ta dig så långt du någonsin vill också kan fälla krokben för dig. Försök ta hand om dig själv och sänk kraven de dagar som trycket blir för högt. Stor kram!

@Blueberry Nej, det är en väldigt stor tenta och så bygger hennes utbildning på att du måste klara av allt innan nästa steg (vilket blev problemet här, några hade inte klarat förra tentan så då blev de tvungna att skjuta på denna)

Blev väldigt ledsen, har verkligen sett fram emot att cykla detta med just henne. Samtidigt så tror ingen att jag kommer klara av det. Och nu när inte hon är med blir det inte direkt mera positivt.
Men jag vill klara det, ska klara det.

Klart att du ska!
Jag tror definitivt att du kommer klara det.

Det är exakt en månad kvar nu. Hur mycket har du trampat hittills?

Idag ska jag ta mig till gymmet. Jag har bokat ett pass men om jag inte känner för det så blir det maskiner och löpning. Måste måste måste, vill vill vill. Nu ska rutinerna på plats ordentligt.

Wääh.
Måste bara ventilera dagens svettigaste upplevelse hittills, även om det är kraftigt OT.

Hamnade i en diskussion på Facebook med min personliga servicetekniker på *känd bilfirma* efter att ha delat vidare ett ljudklipp där SR Dalarna intervjuar någon ordförande i Svenskarnas Parti. Det visar sig att min "vän" är vän och partikamrat med personen som blir intervjuad, och inte alls ser det tragikomiska i klippet :cautious:

Det gjorde mig väldigt matt och ledsen att inse att eländet finns på så nära håll, men gav samtidigt handlingskraft. Jag har tagit bort honom som vän och blockat honom på Facebook, samt ringt till *känd bilfirma* och sagt att jag vill byta serviceteknikner till någon som inte är nazist. De var väldigt förstående.
Hoppas INNERLIGT att detta blir en snackis i deras lunchrum under dagen...

Förväntar mig ärligt talat någon slags hämnd från personen i fråga.:crazy:
Det är väl lite i linje med deras sätt att tänka och se på saker, antar jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
32 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka