Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska jag till gymmet! Evigheter sen jag var där sist och jag är ganska kluven. Inte särskilt sugen, men det ska ändå bli lite kul :)

Och så länge vaden inte känns bra får jag skippa löpning så..

Alltså, jag skulle ju börja springa för att fixa vårruset på hyfsad tid, men tiden och orken har inte funnits till. (Eller så kan det också ha att göra med att jag inte hunnit springa 4 dagar i veckan, som var målet, så då har jag inte sprungit alls. Varför är man sån?)

SÅ! Nu ska jag springa vårruset som någon slags konditionscheck. (Har sprungit på 25 min en gång i tiden, så nåde mig om det blir över 35 min...) SEN ska jag börja springa! Och målet kanske ska vara 2 gånger i veckan nu då, så har jag faktiskt en möjlighet att hinna.

Häller i mig en vitaminboostsmoothie (och äter lite choklad) i hopp om att mota bort den här nedrans förkylningen som jag har åkt på. Jag vill ju träna ju! :(

@Ninnurur Jag har en bekant som pressar vitlök i filmjölk och käkar när hon är förkyld.. O_o :yuck: Men det kanske funkar?! :p

Annars har jag haft arbetsrelaterad fys på hinderbanan med larmställ och andningspaket imorse!
Tungt, svettigt och utmanande! :up:
Jobbade två och två, från start:
Började med andningsmasken hängande, bar en bår med en 70kg docka på bort till "rörsystemet" (tänk ventilationsrör ca 1m diameter) där tog vi på andningsmasken och kröp in i röret från fel håll sas för att hämta dockan, transportera dockan tillbaka genom röret, det finns en kul backe i röret som dockan måste upp för, + att det inte finns jätte mycket plats eftersom att man har andningspaket på ryggen.. :p
Ut med dockan på båren igen, gå upp för vår kära sandbacke.. (det är hat-kärlek det) sen ner för en stig genom skogen igen..
Genom betongröret (som var med på hinderbanan) med dockan på båren..
Ta docka och bår över 2 stänger ca 120cm höga, och sen i "mål"..
(känns som att den beskrivningen kanske blev lite rörig..?! :angel:)

Hade 280bar luft när vi började och 50bar kvar när vi var i mål.. (kanske inte säger er ett skit, men iaf..) ^^

@WS6 - fy så vidrigt det lät! :yuck: Jag tror jag låter bli att testa :D Har tagit rinexin nu och äter lite mer kiwi, imorrn vill jag vara frisk! Eller ja, friskare iaf :p

Nej, vad roligt! Det måste jag vara med på! :)
Jag är sugen på att satsa på det där i juni och juli. Det är ju alltid bra med mål liksom, och det är ju perfekt när det är gratis (eller ja, det kostar ju bara det man eventuellt skänker till hjärt-lungfonden

Jag var på ett Grit Plyo i morse med ett par kompisar och det var så jäkla jobbigt:p Högintensiv intervallträning med bara en massa hopp upp och ner och fram och tillbaka, sjukt pulshöjande iaf! Sen körde jag lite ben och mage på det, inte så jätteseriöst, men det kändes lite iaf:)

Funderar på lugn löpning imorgon efter jobbet eller om jag ska spara lite på benhinnorna efter allt hoppande idag..

Kul! Så roligt att springa lopp :D

(Säger hon som funderar på att spontanspringa ett lopp på lördag :angel:)

Jag har faktiskt aldrig sprungit ett lopp innan, så det ska bli jättekul att se hur det funkar! Sysslar ju med distansridning i vanliga fall så på något sätt känns det lite liknande, fast utan veterinärbesiktningar. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
32 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka