Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Blueberry
Jag tror inte du egentligen behöver vara rädd för hämndaktioner. Jag hade nog dock varit med och kollat när servicen gjordes/alternativt lämnat in den när han inte jobbade.
Bilfirman verkar ha tagit det bra dessutom!

Rackarns allergi. Åkte ut till stallet och red i ca 1h och efter det är jag helt slut och ögonen vill inte alls vara med. Blir ingen träning alls idag som jag tänkt. Jävla allergi helt enkelt.

Jag kom iväg till gymmet, ställde in mitt pass och körde löpning, powerwalk på bandet och lite styrketräning. Otroligt skönt. Imorgon ska jag få en genomgång av gymmet så jag vågar sätta igång ordentligt.

Du kommer klara det! Hjälper det om jag säger att du inte är ensam om att ha trampat för lite? ;) Jag vill också träffa dig :D

Men du är ju superwoman! Blir inga problem för dig med vätternrundan med tanke på vilket vasalopp du fick.
Jag tror det kommer lösa sig, finns två trevliga kandidater till den överblivna biljetten

@Mineur Nu har många redan skrivit jättebra saker till dig, men jag vill bara tillägga att jag tror att just det där "om jag bara blablabla så skulle jag bli lycklig" är ett klassiskt knep som den mänskliga hjärnan tar till när vi känner oss deppiga. Jag skrev för något tag sedan att jag hade liknande tankar. "Tänk om jag bantade 10 kg, vad snabb jag skulle bli och vad glad jag skulle vara då!" Som om en eller två minuter snabbare tid på milen skulle höja min livskvalitet avsevärt? I think not. Detsamma gäller smalare lår eller rutigare mage. Jag VET att det är skitsvårt att intala sig men att tro att vi kan förändra något ytligt för att må bättre är bara en quick fix, en illusion. De där 10 procenten du saknar i självkänsla som gör att du faller ner i hålet ibland är garanterat de mest svåråtkomliga procenten. En liten tagg som kanske alltid kommer skava och som du kanske får lära dig leva med. Jag tror att de flesta människor har sådana dagar då allt rasar samman för oss, och att vi då letar desperat efter en enkel lösning som ska göra oss hela snabbt igen. Du verkar vara en väldigt ambitiös ung tjej med höga krav på dig själv, vilket samtidigt som det garanterat kommer ta dig så långt du någonsin vill också kan fälla krokben för dig. Försök ta hand om dig själv och sänk kraven de dagar som trycket blir för högt. Stor kram!

Tack söta du för ännu ett klokt och insiktsfullt svar! Oavsett hur mycket kloka och fina saker de andra skrivit (för det har de verkligen) skadar det inte att höra det från ännu en person! Varje gång min hjärna får sig en sådan här omgång vettig information vinner jag lite mark och får ännu lite mer styrka i kampen mot de dumma tankarna känns det som. Sedan är det nog som du säger att det här alltid kommer att vara en liten tagg i mig och att hjärnan alltid kommer att ha de där tio procenten dåliga tankar, men ju mer medveten jag blir om dem desto lättare blir det att dels leva med dem och dels försöka minimisera dem så mycket som möjligt.

Och visst är det så att "om jag bara... så vore jag lycklig" är en ganska vanligt förekommande fras hos oss människor, tyvärr. Senast i torsdags satt jag med en vän och pratade om livet, och hon sa något i stil med just "Åh, om jag bara hade en pojkvän, då vore mitt liv så jävla komplett och bra". Jag kontrade faktiskt lite försiktigt och frågade henne om hon inte skulle hitta något nytt att sukta efter då, och det kom vi båda fram till att hon nog skulle... Så är det, aldrig blir man nöjd - och allra minst med sig själv!

Stor kram tillbaka!

Kom hem från jobbet och kände mig helt slut men snörade på mig dojjorna och tog med mig hunden på en löptur. Blev 4 km vilket jag är skitnöjd med :up: Nu kan jag säcka ihop i soffan med gott samvete.

Jag trotsade snoret och gick och tränade ändå :D Lite nytt upplägg idag, mer tabataliknande. Asjobbigt och askul! Vi hade sex stationer med två övningar/station. Varje övning gjorde vi 4*20 sek så varje station var 8*20 sek med 10 sek vila mellan varje. Varannan övning helt enkelt. Vila mellan varje station. Bara för att tråka ut er ännu mer tänker jag lista dem också :p

Cardio - Upp upp ner ner på stepbräda & hoppa från sida till sida och sätta ner foten i golvet på stepbräda
Mage - Sitta på bänk och dra ben åt axeln, varannan sida & situps, knä möter armbåge
Rygg - Ligga på bosuboll och simma & hälsande hunden
Balans - Stå i stjärna - krypa ihop - stjärna - ihop. Vartannat ben här.
Ben - Benböj med händerna bakom nacken, möta armbåge och knä i stående & utfallssteg med viktplatta
Mage - Masken fram och tillbaka & armhävningar

Jag fixade 7 armhävningar (på knä) på 20 sek ena setet! :bump: De andra klarade jag 6 st på, och det är jag nöjd med ändå :)

Någon som har koll på löparryggsäckar? Hur stor behöver man för dagsutflykter? Jag tänker mig att jag vill ha med lite vatten, något litet att äta, kanske en tunn jacka och inte så himla mycket mer. Är 10 L för stort?

Man vet att man hängt på gymmet för ofta när man möts av ett "Mikaela, where have you been?! We've missed you!" när man kommer in genom dörren för första gången på en månad. Åh mitt gym, mitt älskade gym! Vad jag har saknat det! :love:

Jag är tillbaka i Glasgow alltså, kom hit i går kväll och har redan hunnit skriva en tenta samt köra ett långpass på gymmet. Var där vid 14 när i princip iiiingen annan har tid att gå, så det var bara jag och två PT:s i hela avdelningen med fria vikter. Först kände jag mig jättedum och fånig med mina små hantlar, men sen bestämde jag mig för att sträcka på ryggen och vara stolt för att jag "vågade" i stället. Det slutade med att jag fick massor av bra tips och snackade bort typ tjugo minuter då vi kom in i en diskussion om träning, hälsa och varför "alla" är så rädda för PT:s. Sjukt intressant och väldigt roligt!

Imorgon ska jag köra Metafit och sedan Abs Attack (om jag överlever det förstnämnda dvs) - inte helt säker på att det är en bra idé att rivstarta så när jag tränat relativt lite de senaste veckorna, men jag får göra mitt bästa helt enkelt. Träningspeppen är på topp igen, and I like it! :bump:

@ananya @FengurLaugar @Halfrek och @Ninnurur Men gud vad ni har varit duktiga idag allihopa! Så himla roligt att läsa att ni tar er iväg trots att det kanske tar emot, och hur glada ni är efteråt! Det är mycket det som är tjusningen med träning också; att inse att man kan överträffa sig själv och driva sig till att göra något som till en början kan kännas motigt. Heja er!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
32 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka