Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä jag skulle greja med ungarnas rum och träna i helgen. Sitter i soffan och glor på tv, ingen ork alls.
Har inte tid och vara sjuk nu!

Jag har också klarat av dag 3 på armhävningsutmaningen. Har dessutom varit ute på en powerwalk på 45-50 minuter. Vädret är tyvärr inte världens bästa till fysiska aktiviteter, där det inte blåser så mycket är det T-shirtväder så länge man rör på sig, men där vinden tar i måste man ha jacka. Jag hade jacka, men det ledde till att jag höll på att avlida på de varmare partierna. Men efter era hemska snöbilder för några dagar sen känner jag mig bortskämd som klagar.

cili - 16 på knä. Klar med vecka 1
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå. Klar med vecka 1.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 7 på knä
Mammas - 7 på tå
Mineur - 18 på tå

Riktigt roligt löppass idag! Vi har ju vår standardrunda på 4,8 km på kuperad grusslinga/skogsstig som vi springer på söndagarna (vi=jag, pappa, morbror, vän till familjen samt ibland lite annat folk:)) och det gick så bra idag! Jag kände mig pigg i benen idag på dagen och det var jag med:up: Benen liksom rullade på av sig själva, så jäkla pigga och fina och lungorna fick bara hänga med med syreförsörjningen bäst de kunde;) Sprang på min näst snabbaste tid någonsin idag på den rundan: 26:50 (PR 26:40). Inte så snabbt km-tempo (5:35/km) men det är väldigt kuperat så är riktigt nöjd:banana:

Om det är ok väder imorgon funderar jag på att köra lite utegym på morgonen, vet ett par ställen nu där det finns lite olika redskap uppställda och det är ju så vackert ute nu så man vill ju helst inte gå in på gymet:D

Gjorde dagens armhävningar tidigare idag, gick bra! Sista setet klarade jag 6 st :) (6,5 om man ska vara noga ;)) Känns bra med vecka 1 så jag går vidare till vecka 2.

cili - 16 på knä. Klar med vecka 1.
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå. Klar med vecka 1.
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå. Klar med vecka 1.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 7 på knä
Mammas - 7 på tå
Mineur - 18 på tå

Hemkommen från tävling och har degat i soffan två timmar..Frågan är om man ska till gymmet eller te en löprunda ute och sen diska och laga mat?

Eller köpa hem pizza och skita i resten...:angel:

Åh pizza... :d Har längtat efter det så länge nu så när jag väl kommer äta det kommer det väl knappt att vara gott :p

Däremot börjar den där förkylningen att ta i igen. Har fått proppa i mig både Rinexin och nässpray. Blä! Jag som ska ut och springa imorrn hade jag tänkt ju!

Känner mig lite duktig.
Stack ut och sprang, i hagelstorm (och på slutet sol) tidigare, när jag precis kommit hem efter en heldag med hundigheter. Ca 3 km tror jag, kändes bra! Avslutade med lite sjukgymnastik och armhävningsutmaning, gick också bra. Får väl dock erkänna att jag glömt bort det lite och gjorde dag 1 nu :o Hoppas jag får fortsätta vara med i alla fall.

@Mineur ang ditt "personliga inlägg". Jag hoppas att du har en bättre dag idag och att de dumma tankarna är borta, men jag håller på att läsa ikapp och ville i alla fall skriva någonting.
Dels det självklara, du duger självklart precis som du är och dessutom är du jättefin!
Även om du skulle få den perfekta kroppen, skulle du verkligen bli "lycklig" då? Eller kanaliseras det över till något annat?
För mig har faktiskt självkänslan hjälpts av att inse att alla inte är så bra och perfekta. Kanske låter lite elakt men så är det. Dels finns det människor som är lika tjocka som jag (och som jag faktiskt ofta inte alls tycker ser så tjocka ut), det finns de som är hur smala och snygga som helst men som ändå är missnöjda, det finns dem som misslyckas på andra sätt och framförallt; Alla är inte sådär självsäkra och nöjda med sig själva och det de åstadkommer som jag inbillade mig hela min uppväxt.
Och ang. stress så tro mig, det är inte värt det. Det är inte värt att stressa sönder sig för NÅGOT, speciellt inte för något såpass oviktigt som utseende.
Ta hand om dig. Du är jättefin och värd att må bra.

@Mineur Det gjorde mig ont att läsa ditt långa inlägg - så otroligt sorgligt när vi är så hårda och tuffa och elaka mot oss själva. Jag har känt precis som du förut och brukade gå runt och känna ett sånt hat emot mig själv, min kropp och mitt utseende. Det sitter fortfarande i för mig, till och från. Inte så mycket vikten längre men däremot avskyr jag mitt ansikte, det gör mig gråtfärdig bara att tänka på det.

Min lösning brukar vara att helt enkelt tvinga bort de onda tankarna när de kommer. Bara vägra låta dem komma in i huvudet. Fejka för mig själv och låtsas som att jag inte tycker illa om mig själv bara för att märka att jag mer och mer tror på det.

@zassoo och @Jenka har redan skrivit fenomenala saker så jag ska inte bli långrandig men jag vill bara säga att jag tycker att du verkar otroligt sympatisk, klok och helt fantastisk. Utöver det är du fantastiskt söt och fin. Vore jag som du vore jag jättenöjd och stolt bara - man kan vara effing great oavsett om man har låååånga ben eller ej :)

@Mineur Det är riktigt ledsamt att du har sådana tankar om dig själv. Att du nedvärderar dig själv.

Andra har svarat dig jättebra men jag ville bara skriva att jag är lite i samma tankegångar som du, du är inte ensam om att ha dåliga tankar om sig själv. Det är så tråkigt att vi värderar oss själva negativt och att vi aldrig kommer bli nöjda. Jag har insett att jag aldrig kommer bli "nöjd" med mitt utseende, jag kommer aldrig se ut som en Victorias Secret-modell.

Men kanske ger det mig mer insikt, jag har förstått att jag aldrig kommer se ut såsom jag vill och då kanske jag kan börja fokusera på annat? Jag vet inte riktigt, jag vill tro att jag inte alltid kommer har så elaka tankar om mig själv som jag har idag.

Så med mitt svammel vill jag säga att jag tror det kommer bli bättre, både för dig och för mig. Vi har kommit ett steg på vägen, självinsikt om att det är fel att tänka så låga tankar och att vi bör satsa på andra mål än utseendemässiga.

@cili - hojta om du behöver prata sen! <3

Finns inte så mycket att prata om egentligen. Jag hoppar mycket medvetet över flera måltider, kompenserar hej vilt och äter knappt nånting utan att ta en matchande tablett (typ fetthämmare och sånt). Och sen blir jag frustrerad när kroppen inte orkar göra det jag vill.
Är glad över att jag har kräkfobi så jag inte kan dra det så långt i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
32 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat