Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Duktig du är @zassoo!

KL

Tränade med @pepp idag! Stackarn fick sig ett mycket lugnt pass då jag har en styrka som en kattunge typ :p Men det var sjukt kul!

Ska jobba med basövningar på gymmet hädanefter! No more maskiner (:o)!

Jag sitter på tåget till Stockholm nu. Fest ikväll som sagt. Har försökt klä upp mig och sminka mig men jag är så sjukt utanför min comfort zone att jag inte kan känna mig fin. Tycker snarare att jag ser ut som en tjockis clown typ :( åker ensam också vilket förstärker min oro ännu mer... jag SKA stå ut några timmar iallafall, men hjärnan vill ta vändande tåg hem igen. Blä!

Nu kommer det ett långt, deppigt och ganska personligt inlägg här. Jag kanske kommer ångra att jag publicerat det, men det var bara så otroligt skönt att skriva av sig om tankar som jag inte delar med någon annan här i världen.

Jag är så ledsen, och så uppgiven, och så besviken på mig själv. Jag är tjock. Jag är värdelös och svag för att jag inte är ute och springer nu, istället för att sitta här i soffan och äta pasta. Jag är värdelös för att jag köpte en Magnum på väg hem från jobbet i tisdags. Jag är värdelös som åt av tårtan som bjöds på jobbet i fredags. Jag är värdelös som inte sparkar iväg mig själv till gymmet oftare. Jag stressar stressar stressar hela veckorna för att hinna med jobb + tentaplugg + annat skolarbete + det vanliga livet, och det resulterar i att jag inte har så mycket tid att träna. Jag vill, men jag hinner verkligen inte mer än max 2 gånger per vecka om jag inte vill ge mig själv ännu mer halsbränna och sömnproblem.

Och som genom ett trollslag kommer tjock-tankarna tillbaka; jag har slagits ned av de här tankarna sedan 10 dagar tillbaka och jag är övertygad om att jag fått världens största mage och att jag gått upp minst 10 kg på de senaste två veckorna. Jag känner mig tjock och ful vad jag än gör, speglar mig för mycket & för länge, sitter och klämmer på mage/lår/armar/kinder i tid och otid och har helt enkelt fallit fullständigt för de farliga tankarna igen. De farliga tankarna, som får mig att bli så ledsen så ledsen och så uppgiven så uppgiven och så avundsjuk så avundsjuk (på andra, som är så mycket duktigare än jag och som har "den perfekta kroppen") flera gånger om dagen. Som får mig att avsky mig själv, som får mig att klanka ner på mig för varenda bit mat jag äter, för att jag inte är på gymmet en lördagskväll som den här, och som får mig att ständigt sönderanalysera vad folk tänker när de ser mig och hur kraftig jag har blivit.

Jag insåg när jag cyklade till jobbet i fredags att jag nog aldrig kommer att bli riktigt nöjd med mig själv förrän jag får den där drömkroppen jag vill ha. Den där kroppen som "alla andra" har. Och den drömkroppen kommer jag aldrig att få, för jag är inte byggd så och jag har inte självdisciplin nog att ta mig dit. Jag är byggd med korta ben, och lite kraftiga lår/rumpa går i släkten. Jag kommer alltså aldrig att få långa, supersmala ben, oavsett vad jag gör. Det vet jag ju om, men det enda det leder till är att jag blir ännu ledsnare och ännu mer uppgiven. Jag har liksom helt tappat förmågan att plocka upp mig själv från den där avgrunden och intala mig själv att det är dumheter de där tankarna. Jag känner mig så maktlös.

Hur ska jag någonsin bli helt nöjd med livet och mig själv, om jag lägger så stort värde i att se ut som någon annan?

Duktig du är @zassoo!

KL

Tränade med @pepp idag! Stackarn fick sig ett mycket lugnt pass då jag har en styrka som en kattunge typ :p Men det var sjukt kul!

Ska jobba med basövningar på gymmet hädanefter! No more maskiner (:o)!

Tack! :) Kul att ni tränade ihop, och läskigt att släppa tag om maskinerna ;) Men fria vikter har ju så många fördelar. Jag gillar inte riktigt att bli så låst i maskiner. Gud, det påminner mig om hur länge sen det var jag gymmade :crazy:

Jag sitter på tåget till Stockholm nu. Fest ikväll som sagt. Har försökt klä upp mig och sminka mig men jag är så sjukt utanför min comfort zone att jag inte kan känna mig fin. Tycker snarare att jag ser ut som en tjockis clown typ :( åker ensam också vilket förstärker min oro ännu mer... jag SKA stå ut några timmar iallafall, men hjärnan vill ta vändande tåg hem igen. Blä!

Jag är helt säker på att du är superfin! :) Försök tänka bort det där och ha en trevlig kväll, om inte annat så kan du ju åka hem efter en stund om det är alldeles för tråkigt ;)

@Mineur

1. Du har fel. Du är fin och värdefull, och så himla bra på en massa olika sätt. Men du är mänsklig. Ingen är "perfekt", vad det nu är. Det kan verka perfekt på ytan, men alla har sina problem.

2. Du måste sänka kraven på dig själv om du ska orka. Det är bara du själv som sätter den här pressen, ingen annan förväntar sig att du ska vara en supermänniska. Ingen är en supermänniska, även om det kan verka så. Alla har samma antal timmar på dygnet, men också olika mycket saker att fylla timmarna med. Kan du träna 2 gånger i veckan - superbra! Det är mer än många gör. Utgå från två gånger i veckan, hinner du så kan du lägga in mer men ha inte krav på mer än så.

3. Läs det här.

4. Nej, du kommer förmodligen aldrig få den så kallade drömkroppen. Det kommer inte jag heller, jag har bred röv och mina lår kommer förmodligen aldrig sluta gå ihop ;) Men varför skulle din kropp som du faktiskt har, som klarar av så mycket, vara dålig? Enligt vem är den dålig? Och framför allt: När du ser tillbaka på ditt liv, vill du då att största fokuset låg på hur mycket du ville ändra med din kropp? Förmodligen inte. Det är okej att träna för att snygga till sin kropp, absolut, men har du ouppnåeliga mål så kommer det enda resultatet bli att du gräver ner dig själv ännu mer för att det inte går. Din kropp är gjord för att se ut som just det, din kropp. Ingen annans.

Till sist - stor kram.

@zassoo Innan hade jag tårar i ögonen för att jag var ledsen när jag skrev mitt inlägg - nu har jag tårar i ögonen av en helt annan anledning. Du ANAR inte hur mycket jag behövde att någon skrev sådär till mig just nu! Jag suger i mig som en tvättsvamp av allt som står, och har redan kopierat in ditt inlägg samt blogginlägget du länkade till (det var fruktansvärt bra) i mitt Word-dokument med matnyttiga Buke-texter (där har jag för övrigt även sparat in alla kloka inlägg och all pepp jag fick efter min misslyckade PT-session i oktober). Återigen har ni gett mig en knuff på vägen upp från den där avgrunden, och jag är så mycket lättare om hjärtat nu än jag var för en timme sedan. Tack, tack, tack!

Tredje och sista armhävningsdagen för vecka ett avklarad. Och min hjärna är uppenbarligen inte med mig idag, har fått flertalet bevis på detta (bl.a. hittade jag nyckeln på utsidan av ytterdörren imorse, glömde jobbutrustning på fel ställe, glömde låsa upp bilen när jag skulle öppna tanklocket, försökte blippa upp lägenhetsdörren med bilnyckeln m.m.m.m.). Jag läste därför rank 3 dag 1 istället för rank 2 dag tre. Så istället för 8+10+7+7+minst10 blev det 10+12+7+7+minst9. Märkte det först när jag varit klar, OCH satt 15 på sista setet. Så jag kan nog slå min startsiffra redan nu om jag vill :p

Hur går det för er andra?
Och om någon mer vill hänga på så är ni varmt välkomna! Här finns instruktionerna: http://hundredpushups.com

cili - 16 på knä. Klar med vecka 1
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 7 på knä
Mammas - 7 på tå

@cili Haha bra där :D För min del så har jag gjort två av tre pass den här veckan, sista tänkte jag göra imorgon.

KL eller vad man skriver nuförtiden

Idag fick jag motivation till BACKTRÄNING! Eller ja, löpträning i allmänhet. Men backträning i synnerhet. Nu när Springcross är avklarat så är det ju Lidingö som får fokus (tjejmilen innan förstås men det kommer på köpet), då ska jag klara mer än dubbla distansen och förmodligen ungefär samma kupering. Något att pyssla med i sommar :D

@zassoo sprang i mål som värsta pilen, nu så satsar hon på milen ;)
Nej nu ska jag ge mig med mina rim.

Tänkte tillägga en grej med armhävningarna förresten. Om man tycker att det känns för tufft så kan man ju givetvis stanna på samma dag och göra om den igen, istället för att eventuellt ge upp för att det "inte går". Det är ju rätt bra ökning från gång till gång, kan tänka mig att det inte funkar för alla.

Kan någon bara slå mig tillbaka i mina bra rutiner?! Senaste månaden har det blivit för mkt godis (jag som knappt ätit godis förut) och kanske lite lite träning, men har inte mått bra pga pollenallergin heller. Men jag blir så leds på mig själv. Att vikten står tvärstilla är inte kul heller. Jag har ingen motivation alls längre känns det som. Vårruset närmar sig och jag har som mål att jogga runt hela banan iaf.

Tack @zassoo! Det känns bättre nu när jag varit här ett tag :) känner inte många, men sitter just nu och pratar med min väns lillebror. Han är trevlig och även trevligt ögongodis ;)

Gud vilket bra svar till @Mineur du skrev @zassoo! Fint:)

@zassoo och @Blueberry : grymt sprunget av er båda! :bump: Duktiga ni är:)

Mm, alltså, nu börjar ju våren och solen komma sig ordentligt, och med det så förfaller jag alltid lite vad gäller kosten, det blir liksom betydligt mer alkohol och allmänt socialt umgänge under vår/sommar-halvåret än vad det är under höst vinter... Igår var jag exempelvis på inflyttningsfest till den mest chokladälskande tjejen jag känner, och hon hade installerat en chokladfontän:D Valborg i onsdags blev det en hel del vin och i torsdags grillade vi med vänner och åt massa god mat samt att min pojkvän hade bakat daimkladdkaka:d Så att, ja. Men va fasen, jag tränar på iaf, i torsdags sprang jag strax över 6 km, bland annat intervaller och fredag klämde jag in ett snabbt axel- och bröstpass och imorgon blir det löpning igen! Idag blir veckans enda vilodag, låg i sängen till 12 idag och sen jobbat 14-22 så ej hunnit träna idag;)

Nu blir det sängen för mig! Jobb imorgon igen 06.45...:p

@Linisen Vi kan försöka slå tillbaka varandra i våra bra rutiner, jag skulle också behöva en knuff! För egen del satsar jag på att det blir lite lättare på tisdag då jag dels återgår till att jobba halvtid + plugg och dels återgår till att ha gymmet 2 minuter hemifrån igen. Blir det inte ändring då så vet jag inte vad...:p

@Ninnurur och @WS6 : Ögongodis är defintivt inte fel!

MVH
Tittar på The Pacifier :D

Just det, jag har också bestämt mig för att haka på armhävningsutmaningen! Gjorde dock testet så sent som i onsdags, så jag börjar med vecka 1 imorgon eller på måndag.

cili - 16 på knä. Klar med vecka 1
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 7 på knä
Mammas - 7 på tå
Mineur - 18 på tå

Härligt @Mineur ! Det spelar ju ingen roll huruvida man är i fas med alla andra eller inte, det är ju trots allt ingen tävling.
Kom igen nu övriga deltagare, hur går det för er med era armhävningar?

Och vad har ni för planer för veckans sista dag?

Själv ska jag iväg till poledanceträning efter lunch, och sen blir det ridning (för denna gång ska hästen ha alla skor på plats). Ska även passa på att köpa ett tåg-/busskort när jag ändå är i stan, så jag kan återuppta gymträningen!

Hej!

Jag har jättemycket träningsvärk på jättemånga ställen. Är så kär i min kropp just nu, den är så bra och duktig. :love:

2014-05-04-0939_5365eeb3e087c31281fa4d67.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
32 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat