Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sååå jobbigt ridpass, jag är helt slut och redo att däcka! Dock har jag rysligt ont i rumpan, sadeln på hästen jag red är så hemskt obekväm och hård att jag har ont flera dagar efter:( skitsadel!

Jag har haft fullt sjå med att överleva den här dagen utan magsår, så det blev ingen träning för mig i dag. (Bortsett från agilityträning med hunden, men det räknas inte ;))

I morgon ska jag till gymmet, förhoppningsvis hyfsat tidigt eftersom jag gillar att ha det gjort. Tänker dessutom springa senare under dagen.

Har haft en superbra matdag utan kalorikatastrofer trots lunch på nya texmexrestaurangen och en froyo på sandys efteråt. Det blev ostkaka till middag, haha.

Har för övrigt hittat min bästa kombination när det gäller froyo nu: choklad, kokosflingor och toppingen "hård choklad". Och så lite ananas eller mango till det. Herregud vad gött :d :love:

Nu: hundpromenad och sen sömn, sömn, sömn.

Godnatt beachisar!

Idag är det dags för Springcross! :nailbiting::bump:

12:15 får ni hålla tummarna för mig. Det verkar bli hyfsat väder i alla fall :) Nu lite frukost och sen: mot Stockholm!
Spännande! Ser fram emot en rapport sen!!

Själv ska jag rycka in på extra jobbpass. Så gick det med den lediga slappardagen :D Men jag får i alla fall gå flera hundra meter och vara utomhus mycket så det går ingen nöd på mig inte. Tänker dock synda genom att äta nåt onyttigt ute idag, har inte hunnit fixa matlåda och tycker att husmanskost/sallad/andra liknande alternativ är rätt tråkiga att köpa ute. Men så länge det inte blir en vana tänker jag göra det med gott samvete!

Hahahahaha, jag har köpt shorts :rofl:

Shorts = ej mitt bästa plagg.
Två par snabba shorts från craft fick följa med hem, de kostade bara 50 kronor styck på stadium outlet. Ett par blå och ett par gröna. Jag ser verkligen inte det minsta klok ut :D

Är det nån som har tråkigt på jobbet idag månne? ;)

*kl*
För lite sömn, stallfix, tivoli med tre barn och förrådsrensning. Jag är ganska trött nu... Och ikväll ska jag på fest i sthlm. Heja mig :D Lär vara billig fylla iaf för det krävs inte mycket när jag är så här pass slut ;)

@Emtherlia, usch, sadlarna på ridskolan är verkligen inget jag saknar. Stenhårda historier som gav skav precis överallt. Till och med min egen gamla hoppsadel, daterad sent 80-tal (ungefär jämngammal med både mig och min stackars gammelhäst som tyvärr inte finns mer, som den egentligen tillhörde, alltså), är skönare.

Heja, heja alla som ska springa lopp idag! Hoppas ni överlevde (;)) och att loppen gick som ni hade hoppats.

Tack för alla hejarop! :love: Jag överlevde :D Men jobbigt var det, mycket mer kuperat än jag trodde! Säkert 10 st riktiga mördarbackar, varav den första redan efter 600 meter. Mååånga som gick i alla backar. Jag kämpade på, det märks att uppladdningen inte varit den bästa. Men körde enligt taktiken långsamt och stadigt uppför, släppa på nedför och bara hålla stilen på platten ;) Hade riktigt skön känsla sista 300 meterna, öste på som sjutton och hade lite race med en annan tjej och jag vann :D Haha.
Kom in på strax över 40 minuter (6 km), hade klarat under 40 om inte skosnörena gått upp efter 5 km ;) Plats 199 av 350 så jag hade ju ett antal löpare efter mig i alla fall :D

Glad efter målgång!
926151_248124035382802_424760227_n.jpg

Medaljen!
10251549_1445178749059084_1667524716_n.jpg

Jag har haft min bästa träningsdag hittills i livet.
Först en timme på gymmet på morse, med mina rehabövningar och crazy walk. För första gången orkade jag ALLT, fuskade inte med några sekunder, reps eller sets. Var så skakis i kroppen efteråt att jag nästan inte kunde ta mig ner för trappan, haha.
Väl i omklädningsrummet var jag så här nöjd, suddig och lycklig:

2014-05-03-1456_5364e78fe087c36f95b601cb.jpg

Och för en timme sedan tog jag på mina älskade springskor och sprang.
Tänkte först fokusera på en cooper men ville så gärna sätta nytt PB på tre kilometer, så jag fortsatte. Och HERREGUD vad min arma lekamen ska få götta sig resten av helgen, för så här duktig har den aldrig varit förut :love:

skarmavbild_2014-05-03_kl_164930_536502022a6b229277bde025.png

skarmavbild_2014-05-03_kl_164810_536501e3e087c332108b0a85.png

FYRA NYA PB! :bump::banana::bump::banana::bump:
Jag kan knappt tro att det är sant.

Och herregud vilken puls. Jag har aldrig haft så hög förut... :crazy::eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
32 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat