Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo JÄVLA SNÖ! Jag bryter ihop. Nog att det är bra för min pollenallergi, men ändå. Imorgon ska jag till VC för att få kortisonspruta. Så lär jag nog överleva.

Idag vill jag träna, men gymmet är inte öppet och jag kommer knappt utanför dörren. Men behöver vila med, för är utbeordrad för natt i natt... Tjoho. Kommer dock bli fina pengar :)

Apropå armhävningar så funderade jag i morse på varför jag var så himla stel i axelpartiet? :confused: Sen kom jag på att jag gjorde ju en hög med armhävningar igår :idea::p Haha.

Idag får vi se vad det blir, något lugnt i alla fall. Vilar mig i form till lördagen.

Alltså jag måste säga att jag älskar Kalle från Svett & Etikett. Han skriver en blogg också, och det är så befriande att läsa. Till exempel detta:

Det finns ett missförstånd som går ut på att träning och mat hör ihop. Att träning är för den som inte tycker om hamburgare. För den som inte vill gå och dricka öl för hen ska powerwalka i gryningen *bränna fett*. Men det stämmer inte. Träning är allas.

Träning är nämligen inte så krångligt som många verkar tro. Det är lite som med Justin Bieber. Man KAN tälta utanför grand hotell, byta användarnamn på instagram till MR_BIEBER1981 och skriva Belieb i pannan med en billig kajalpenna. Man kan ha justin bieber som livsstil. Men det betyder inte att man måste. Det går jättebra att lyssna på baby på spotify ibland och leva ett helt vanligt liv. Så är det med träning också. Man kan ha träning som livstil. Dom allra flesta som pratar om träning i tidningar och på tv har det. Dom är träningens motsvarighet till beliebers. Men till skillnad från fansen utanför hotellet så tar vi deras ord för lag. Vi tänker att deras bild av träning är sann. Vi låter dom berätta vad som är rätt och fel.

Nu ska jag berätta vad träning är. Är du beredd? Ok, här kommer det: Träning är att göra kroppen trött. Slut på information om träning.

Gör det, kroppen trött alltså, så ofta du pallar så kommer du att komma i form. Det är inte svårare än så. Du behöver inte äta kokt torsk ur en plastbytta var tredje timme eller dricka konstiga medel ur en speciell flaska innan, under och efter träning. Man kan göra det. Men man måste inte.

Ja, i alla fall. Så tänker jag.

Angående sociala sammanhang och mat: Om det är ett släktkalas eller som igår när det var valborg, så brukar jag ignorera kaloriintaget just den dagen. Min släkt är ganska mycket för det där med kakor och fika. Sen kan man ju kanske äta nyttigare grejer tidigare under dagen, det i kombination med att jag inte direkt är överförtjust i grillad korv som var gårdagens middag gjorde att kalorierna nog hamnade på godkänt trots fika på kvällen. Lördagar brukar jag också tillåta mig själv att äta vad jag vill. Men jag gör inte sociala grejer speciellt ofta, hade det varit fikor med vänner varenda dag så hade jag nog struntat i om de blir sura för att man inte äter.

Kan någon ge mig en guldstjärna, eller en applåd? :D

Åkte till badhuset och simmade 40 längder bröstsim på 28 minuter, kände mig som en haj och hade poolen för mig själv. :love:

Sen kom kompis och vi hängde i relaxavdelningen i 2,5 timme. Är så mysig och gosig och nöjd i hela kroppen.

... så nu ska jag ut och högtryckstvätta altanen. Om jag kommer upp ur sängen...

Har inte haft tid att läsa eller skriva så mycket på senaste, men läste ikapp de två senaste sidorna nu i alla fall. Kan inte fatta att många av er har fått SNÖ! Det är ju helt sjukt! Här har det visserligen varit lite kyligare än vanligt, men ändå typ 13-14 grader... Skickar lite värme och medlidande och hoppas att det når hela vägen fram till Uppsala med omnejd! :idea:

Det har varit lite halvbeachigt sådär för min del de senaste dagarna. Mycket fika och lite godis, men helt okej mat i övrigt. Träningsmässigt blev det 1 timmes ridning i måndags, 50 min gym i tisdags (var där med mamma men hann inte riktigt med allt jag ville innan vi var tvungna att åka igen) och igår totalt 14 km transportcykling. Jag cyklar annars 9 km varje dag för att komma till & från jobbet, men igår blev det lite längre vilket kändes rätt bra. Det är ju inte träning som så, men ändå tillräckligt för att jag ska upp flåset och skala av mig lite jackor & tröjor typ halvvägs. Jag vet verkligen inte hur man cyklar eller går långsamt - det finns liksom bara en växel. Bra för att det går fort, mindre bra för att jag oftast blir lite för varm innan jag är framme :o

Testade även armhävningstjohejset igår och kan rapportera att 18 st på tå var vad jag fixade. Ska testa att andas nästa gång, det kanske blir lättare då...:angel:

Jag håller med dig @Mineur, helt galet att en del har snö (jag lider verkligen med er!), här har varit mellan 10 och 15 grader och sol hela dagen.

Dagens motion har faktiskt varit helt okej. Cirka 30 minuters utritt, 50 minuters powerwalk och ungefär 20 minuters lugn cykling.

@Mineur 18! :eek: Alltså jag kan inte förstå vad starka många av er är!

Angående snön så är nästan allt borta, ligger kvar en del på vissa ställen men det lär väl försvinna under morgondagen. Någon minusgrad på nätterna fortfarande vilket stör mig. Känns inte som vår på riktigt.

@zassoo jag håller med, från att vara nästan sommarvarmt är det nu svinkallt igen! Visserligen med sol men isande vindar... vart tog våren vägen?

Blääää... idag har inte vart någon bra dag.... Har vart trött och less och frusen hela dagen med dåligt samvete för träning och hästen och allt fast jag har haft en supervecka fram till idag och verkligen mått bra! Tycker inte om när det kommer såna här dippar helt utan anledning :( Vill inte ge efter för det dåliga samvetet och ge mig ut och träna bara för att, när jag faktiskt inte har haft en hel vilodag på typ en vecka..

Ett steg i rätt riktning;) 45 minuter löpning och helt okej mat. Bara att fortsätta så här. Nu ska extra vikten bort ( som den jäkla matvågen fick mig att gå upp:o)

Är det inte för sent, men om du viker den ett gäng gånger? Tänker naton iof, har ni någon annan kanske det inte går.
Blir ändå inte tillräckligt :(
Men jag ska göra dom nu när jag kommit hem istället :)

Har också upptäckt att jag ju kan köpa månadskort på tåg/buss nu när jag bara jobbar med företagsbil. På morgonen stämmer tåg/buss fint för att ta sig till jobbet på ungefär samma tid som det tar att köra, på kvällen blir det alldeles lagom att ta en promenad (ca 30 min) ner till stationen och åka tåget hem. Och skulle knäna göra ont på kvällen så går det att ta en rätt kort promenad till en annan stadsbusslinje
Eftersom jag har en jäkla massa lediga dagar numera så blir det perfekt att ha tågkort, för då kan jag åka till gymmet på dom lediga dagarna utan att fundera över onödiga bensin/tågkostnader eller att behöva ha andra ärenden att utföra samtidigt för att göra det "värt" kostnaden :bump:

@Mineur 18! :eek: Alltså jag kan inte förstå vad starka många av er är!

Fast alltså, jag vet inte om jag är så stark faktiskt, och alla armhävningnar var säkert inte helt enligt konstens alla regler :p Jag har dock alltid varit rätt bra på armhävningar (även innan jag gymmade aktivt) och har fått höra att jag har väldigt starka axlar för att vara tjej, och detta utan att alls ha fokuserat på just den delen av kroppen. Så det handlar nog rätt mycket om hur man är byggd och vad som kommer naturligt för en, liksom. Jag är till exempel rätt svag i benen och passar inte alls för löpträning, men där är ju du och många andra jätteduktiga! Som du själv sa tidigare; vi är bra på olika saker allihop! :)

@cili Härligt!

Jag ska göra mitt andra pass imorgon, idag har jag varit sjukt lat, sovit och levt på nutella och pizza...Har dock ridit en sväng, alltid ngt :)

Haft en riktigt dålig vecka både träningsmässigt och matmässigt. Mycket och god mat samt pyttelite träning = ingen bra kombo. Dags att ta sig i kragen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
32 206
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V