Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon beachare! Vad gör ni idag? Blir det någon träning innan brasan? Själv ska jag försöka hinna med ett kort gympass och träna benen!:)
Å härligt!

Jag blev typ matförgiftad igår kväll så hemma idag. På söndag ska jag cykla lidingö MTB är det tänkt så blir nog rätt lugnt tills dess. Ev något yogapass. Men ska iofs tävla två hästttävlingar på tors o lör... ;)

God morgon beachare! Vad gör ni idag? Blir det någon träning innan brasan? Själv ska jag försöka hinna med ett kort gympass och träna benen!:)

Idag är det jobb på schemat. Funderar på om jag ska klämma in armhävningspass nr två för denna veckan, eftersom jag inte vet om jag får tid att göra det imorgon. Kanske blir en stund på pilatesbollen också. Hade gärna tagit en promenad, men det får stå tillbaka eftersom knäna måste klara av 6 timmar stående på hårt golv sen. Ska helt klart smörja in med iprengel och ta värktabletter redan i förebyggande syfte, det borde kunna hjälpa till att häva en eventuell inflammation redan från början också (får ju väldigt lätt sånna i knäna)

@cili, det låter lovande med skorna! Tyvärr har jag ont i ena knät och andra vaden, haha.

Hoppas jobbet går bra :)

@Emtherlia, för mig blir det löpning hem från jobbet idag. 5,5 km är det.
Sista löppasset innan lopp på lördag, men jag tar det där loppet som det kommer. Inga hastighetsrekord där i år inte :p

@Emtherlia God morgon! Jag ska rida idag, och göra armhävningarna. Kanske någon promenad också om jag har tid. Halsontet är inte helt borta så jag vågar inte springa än.

Smhi hotar med SNÖ i natt...!! :eek: :cry:

@Emtherlia här blir det lugnt idag, satsar på att träna lite ikväll.
Motivationen är dock inte jättehög att göra något alls, men ska ta testet för armhävningsutmaningen i alla fall.

@Blueberry Vad härligt med en träningsresa!
Vi får se bilder sedan va? ;)

@Sleepan jobbigt och ha ont

Såg just en bild på en fantastisk vacker schäfer.
Fick mig och tänka på min kille :love: 11 år blev han, hette Nallo

931205_10200484113859466_314049668_n.jpg

@Sleepan Bra val av skor! Jag har likadana, trivs jättebra med dem. Tur vi inte tränar ihop så ofta, så att vi inte blandar ihop dem ;)

@Emtherlia Idag är jag ledig och ska åka en sväng till stallet. Fortsätter det med fint väder cyklar jag nog ut. Annars går dagen åt till att städa och handla. Armhävningarna ska jag klämma in också...

Då har jag gjort dag 1 vecka 1 på armhävningsutmaningen :) Kör ju på lägsta nivån, gick helt okej. Sista setet ska man ju maxa, minst 3 st för mig men jag klarade 5 st! Wohoo :D

Jag har också gjort dag 1 på armhävningsutmaningen nu. Jag brukar vara värdelös på att hålla såna här grejer, men hoppas att motivationen ökar i och med att det är så många andra här som kör det, och vi kan stötta och peppa varandra. :) Underbara tråd! :love:

Träningsmässigt tänkte jag ta en promenad med hästen strax, ska bara äta någon form av lunch först. Här är fortfarande sol, men kallare än de senaste dagarna. Huvudsaken är att det inte regnar. För mig bli valborg lugnt, jag ska fira med föräldrarna, min ena bror och min mosters familj. Det är eldningsförbud här, så någon eld blir det inte för vår del, men grillning blir det åtminstone. Hur sinnessjukt är det inte att det är maj imorgon? :eek:

Åh fy! Här hotar dom med regn, det tyckte jag var illa men inget jämfört m snö! @zassoo

Jag har gjort dag 1 och 2 på armhävningsutmaningen, tråkigt på nattjobbet..
Idag blir det lite lugn löpning och sen egengjord "crossfit" med en kompis, och ridning nu innan.

Håller på och velar om jag ska skaffa gymkort eller inte, är grymt sugen på att testa stronglift med fria vikter. Men just nu tränar jag hemma och det är ju himla smidigt när man ska hinna med häst och heltidsjobb.. Sen är jag galet mesig, kommer huvudsakligen träna själv och inte fatta något och skämma ut mig med minivikter haha.! Egentligen borde jag ju inte bry mig om vad folk tänker överhuvudtaget men det är så långt utanför min komfortzon.

Wääh. Det onda i benen var inte skönt när jag sprang. Så jag sprang en kilometer och la ner projektet sen...
Lite synd, för benen kändes hyfsat pigga annars.

Skorna kändes iaf hemskt goa den korta bit jag sprang!
Nu hoppas jag på att mina problem är övergående och inte bestående.

Ska hem och bädda ner mig under en filt en stund, sen ta en dusch och därefter massera in tigerbalsam där det gör ont...

Känns som att jag lyckas ganska bra idag.. förvisso mozarellamacka på jobbet men sen var jag grymt sötsugen. Tog ett glas vatten och stod emot, sen försvann suget :) motiverade mig med att jag faktiskt är mätt och det bara är suget som alltid kommer efter jag har ätit.

....och nu har jag ju skrivit det här så nu kan jag ju inte falla dit senare ;) faran med att jobba på café.

Det snöar här.. :( (står nog Skåne på mig, men pluggar sista termin i Norrland nu..)
INTE OK!!! :mad: Ska klä på mig och promenera en sväng sen blir det armhävningar..:up:

@Jenka, känner igen det. Har sommarjobbat på café flera år, och det är alltid en fara med att ha allting inom räckhåll. Särskilt när man får ta vad som helst till lunch utan att de drar det på lönen. Mat lyckas jag av någon anledning alltid stå emot, men glass är värre.

Här blev motionen en halvtimmes promenad med ett par hundra meter jogg med hästen. Jag har inte världens bästa skor i stallet till att springa i, så därför blev det inte mer. Tar emot lite att ha ett par "vettigare" skor i stallet, men borde kanske satsa på det? Hästen har i alla fall fått röra sig efter gårdagens dressyrpass, och jag känner mig också ganska nöjd.

Idag blir det ingen träning alls förutom cykel till och från jobbet. Hela veckan tycker jag att jag har varit ett hungermonster. Äter enorma mängder till lunch och sen äter jag lite mindre middag och sen småäter jag till förbannelse... Idag är inget undantag. Jag har gått ner ganska mycket nu under veckorna med känslomässigt kaos, men eftersom jag också tappat i muskelmassa så sätter det sig direkt på magen så fort jag börjar äta igen. Suck. Men jag försöker ha is i magen och tänka att det kommer ordna sig med både aptit och vikt och utseende så fort jag kommer igång med träningen ordentligt. Imorgon har jag ett pass inbokat. Ska bli skönt.

Idag är för övrigt en crappy dag känslomässigt. Exet mår blä och är ensam, och jag kan inget göra. Vill bara att vi båda ska få må bra. Det känns så sjukt tungt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
32 173
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka