Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@niphredil Jag simmade lite för ett par år sen men slutade för det var så förbannat tråkigt, tiden gick baklänges ungefär. Men det var inomhus, kanske är roligare att simma utomhus?
Precis så! Jag simmade för några år sedan och brukade då köra en timme. Men så jävla tråkigt alltså!
Vet inte om det blir så mycket roligare i poolen utomhus än i simhallen ärligt talat. Haha optimistisk värre :p

@niphredil
jag tror att det borde ge ungefär samma att simma som att crosstraina, dvs allt beror på hur jobbigt du gör det själv. :p Typ om du simmar snabbare/långsammare eller hur mycket motstånd du har på crosstrainern. Själv så tycker jag att det är roligare att simma än att köra crosstrainer, det är verkligen tråkighetsdöden imo! ;)
Det jag gillar med crosstrainern är att jag kan lyssna på musik eller titta på Bachelor för att få tiden att gå. Men när man simmar så simmar man ju bara liksom. Om man inte har sällskap, då är det ju trevligare :)

Å andra sidan är kanske tråkig pool är att föredra när det är 36 grader redan tidigt på morgonen...

Skönt och simma ju :p
Fast håller med om att det kan bli rätt långtråkigt efter en stund.

@Jenka oki låter gott :)
Undrar om det finns något ställe här som säljer det :p

@niphredil jag äääälskar att simma både utomhus och i hall. För mig är det som löpning ungefär. Meditation, något med det repetitiva som gör att det till slut känns som om kroppen jobbar på egen hand. Underbart.

@niphredil

Jag älskar att simma!
Känslan efter 40 vändor i poolen går inte att mäta med någon annan träning. :love:

Jag har funderat på crawlkurs, men jag trivs fint med bröstsimmet och känner mig stark och snabb ändå :)

Har precis tagit en skogspromenad på drygt 30 min och har så ont i ryggen så jag vill gråta :( agility ikväll lär ju inte gå bra men vill inteställa in eftersom det är kurs (som jag betalat massa pengar för...)

Så sjukt härlig löprunda efter jobbet idag, mycket lugnt och 4 km och kroppen kändes pigg och fin och det är ju så SJUKT vackert ute nu så man är ju liksom helt hög på livet:love:

Är lite sugen atm på att börja fokusera mer på löpningen och låta gymträningen vara prio två (istället för tvärtom som de senaste månaderna). Man är ju mycket mer sugen på utomhusträning än att gå in på gymet när det det är så härligt ute!

Lite trådkap, blev lite långt detta.. :angel:
Idag stod det hinderbana på schemat, vi kör den en gång per termin och förhoppningsvis så förbättrar man sin tid.. :p
Har varit kass i ena låret en tid så inte kunnat konditionsträna/träna ben som vanligt och det märktes.. :down:

Iaf så ska man klädd i larmställ (som väger ett par kg) med valfria skor och hjälmen på skallen ta sig igenom följande:
1, Kasta ut 25m grovslang, ta grenröret i handen och springa ut till änden av slangen och sätta fast den, springa tillbaka och sätta fast andra änden i brandposten, springa tillbaka och ta loss slangen från grenröret, springa tillbaka med grenröret och ta loss slangen från brandposten och rulla ihop slangen med hjälp av slangrullaren. Springa vidare till:
2, "tornet" resa en skarvstege mot sidan av tornet, ta en slangkorg med 2 grovslangar i (väger ca 26kg) och springa upp för trappan i tornet (3våningar högt), där uppe ska man dra upp ett luftpaket i ett rep, ta luftpaketet på ryggen och slangkorgen i handen och springa ner. Fälla skarvstegen, koppla fast luftpaketet i snöret igen, ta sig över två stänger (ca 120cm höga). Springa vidare till:
3, armgången, ända kravet är att man börjar på första pinnen och har två händer på sista pinnen innan man hoppar ner. Springa vidare till:
4, balanshinder, 1m högt, ca 15cm bred och 50m långt. Springa vidare till:
5, väggen, 3m hög, ta sig upp med hjälp av ett grovt rep med 2 knutar på, hoppa ner på andra sidan (matta att landa på) springa vidare till:
6, däcken, ligger på marken så man sätter fötterna i dem och springer med höga knä, springer vidare till:
7, dockan, väger 95kg och ska förflyttas 25m. Springa vidare till:
8, släggan, en sån relativt stor en, den ska man slå 25ggr uppe, 25ggr nere mellan två hyllplan med ca 1m mellan. Springa vidare till:
9, cementröret, där ska man förflytta två metallhinkar fyllda med cement genom röret (röret är ca 1m högt så man får vara böjd för att ta sig genom). Sen spurtar man i mål med de krafterna man har kvar.. Sen har man blodsmak i munnen och en känsla av att vilja kräka! :D :yuck: :up:

Rekordtiden för tjejer är 8min 14sek.. min tid idag var 9min 11sek..
Tänk om man hade varit bra i låret och kunnat träna kondition/ben som vanligt.. Men jag är nöjd! :)

För er som inte har en aning om vad jag pratar om:
Larmställ (alltså brandkläderna, jag på bilden :p) :
c5bc3e8b-70b4-4cac-83da-c714ae816002_zps8eb7d8a8.jpg

Grovslang:
grovslang_zps76ac325d.jpg

Grenrör:
tn_329__1-1321479635.jpg

Slangkorg:
slangkorg_zpsd2a1bcbb.jpg

Luftpaket (tuberna personen har på ryggen):
Luft_zps665da567.jpg

idag är en riktig blädag. Jag orkar inte någonting, har inte lust med ett jävla piss och har huvudvärk. Då är det är okej att inte göra nåt särskilt va?

Så sjukt härlig löprunda efter jobbet idag, mycket lugnt och 4 km och kroppen kändes pigg och fin och det är ju så SJUKT vackert ute nu så man är ju liksom helt hög på livet:love:

Är lite sugen atm på att börja fokusera mer på löpningen och låta gymträningen vara prio två (istället för tvärtom som de senaste månaderna). Man är ju mycket mer sugen på utomhusträning än att gå in på gymet när det det är så härligt ute!

Ameh sluuuutaaa! Vill också!

...och JA, man vill bara vara ute nu. Springa, cykla, gå, hoppa, skutta, bada osv etc und so weiter :bump::D

idag är en riktig blädag. Jag orkar inte någonting, har inte lust med ett jävla piss och har huvudvärk. Då är det är okej att inte göra nåt särskilt va?

Svar JA! Gör det som känns bra. Eller minst dåligt.

Själv har jag hävt i mig både godis och cola och fan och hans moster. Som straff fick jag vänta på bussen i 35 minuter, när den väl kom så gick den sönder efter halva vägen och vi fick vänta på nästa :meh: Bra dag osv. Gick åtminstone bra att rida :p

@WS6 Alltså jag orkade inte ens läsa allt som ni skulle göra :o Tar det som bevis på att det verkar sjukt jobbigt :rofl:

@Jenka Usch, din stackare! Ryggont verkar verkligen skitjobbigt... :(

Jag tog en varm dusch med hårinpackning och scrub. Sen smörjde jag in mig med en glitter-bodylotion:D känns genast lite bättre:p

@WS6 Men jisses!
Börjar förstå varför deltidsbrandmännen löptränar så mycket jämt :p

@Jenka Vad har hänt med din rygg?
Låter inget vidare att ha så ont :(
Voltaren är bra mot ryggont

Inte lätt att hålla ordning på maten när killen skämmer bort en med allt möjligt :o:d

Höll på trampa på en kopparorm när jag var ute på min löp/gåvända idag också. Tur det inte var en huggorm.

Håller med ang att man mest vill vara ute när det här så härligt väder. Var fint här med idag, nu är det mulet och svinkallt. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
777
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 134
· Visningar
32 124
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka