Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en springtur igår kväll :) 5,3 km på 34 min. Helt okej för att vara mig så jag är nöjd! :) Tänkte efter lite och det är inte ens två månader sen jag startade upp löpningen för i år (förra året sprang jag lite men inte alls så seriöst som nu) och från att ha sprungit 2 km första rundan så klarar jag 9 km nu utan att dö! Ah jag är jäkligt stolt över mig själv :angel::D

Jag tror jag hoppar armhävningsutmaningen - det vore jättekul, och jag skulle verkligen behöva det, men jag tror det räcker att försöka komma igång med gymmet, löpningen, vardagsmotionen OCH passen...

På tal om det så har jag grav beslutsångest.
1. Gå på piloxing-pass sent ikväll? Låter jättekul men förstör hela kvällen eftersom det är så sent...
2. Köra löpband och styrka på gymmet? Inte ett dugg sugen...
3. Köra löpning i skogen efter jobbet? Risken är att jag inte kommer iväg...

Hilfe.

:) den heter Lafsen och är en grävd sjö så vattnet blir aldrig helt klart, men det är en av våra favoriter på sommaren. Barnvänligt! :) lite mycket bromsar bara, men vackra trollsländor också :)
Jag vill hitta ett barnovänligt ställe så jag får sola och läsa i fred i sommar, undrar vart man hittar sånna :p

@ananya Vi kan säkert köra den igen i höst, du får hänga på då istället :)
Försök att pallra dig till gymmet, det brukar gå lättare när man väl kommer dit. Eller så börjar du med att gå ut på en promenad i skogen, utan krav - känns det bra då så spring lite försiktigt. Finns ingen anledning att pressa sig fullkomligt när man inte har lust. Det viktiga är att bara göra nånting :)

Jag ska försöka gå på bio utan snacks ikväll. Wish me luck. :p
Åt dessutom en bit drömtårta nyss, så jag behöver verkligen inte godis ikväll.... Wääh. :p

Har precis shottat lite kortison. Jävla allergi. Jag hoppas den tänker hålla sig okej nu, annars får det bli ner till vårdcentralen och ta kortisonspruta. Suck! Idag mår jag riktigt jävla skit.

cili - 16 på knä
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan
zassoo - 3 på tå
jenka
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå (kommer dock köra rank två)
Kiwifrukt - 25 på tå (jag som trodde att jag inte hade några armmuskler :o), men sen dog jag.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
villagegirl - 14 på tå (förvånad över att jag orkade så pass många eftersom att jag varit sjuk i en månad = ingen träning alls)

@cili

Holy schmoly!
Jag (och min berömda impulskontroll) har anmält mig till kort sommarkurs i poledance. Det har öppnat ett ställe här i stan, och de började följa mig på insta i morse och när jag kollade igenom deras bilder så blev jag så himla sugen :D

Shit vad alla kan armhäva?!

@Kiwifrukt gud vad många du kan göra! Är otroligt imponerad! :)

KL

Är det någon här som simmar? Har funderingar på att börja med det när det blir för varmt för att crosstraina men jag har för mig att man måste simma så jädrans länge för att det ska ge någonting? Och att man på den tiden hinner dö långsamt för att tiden i princip står still? Någon som kan confirma eller motbevisa detta?

@niphredil Jag simmade lite för ett par år sen men slutade för det var så förbannat tråkigt, tiden gick baklänges ungefär. Men det var inomhus, kanske är roligare att simma utomhus?

@cili

Holy schmoly!
Jag (och min berömda impulskontroll) har anmält mig till kort sommarkurs i poledance. Det har öppnat ett ställe här i stan, och de började följa mig på insta i morse och när jag kollade igenom deras bilder så blev jag så himla sugen :D

:bump: Börja träna armar och mage redan nu! :D

@niphredil
jag tror att det borde ge ungefär samma att simma som att crosstraina, dvs allt beror på hur jobbigt du gör det själv. :p Typ om du simmar snabbare/långsammare eller hur mycket motstånd du har på crosstrainern. Själv så tycker jag att det är roligare att simma än att köra crosstrainer, det är verkligen tråkighetsdöden imo! ;)

Tror jag hakar på armhävningsutmaningen jag också.
Kör testet i morgon dock.

Har sprungit idag igen, körde andra passet på c25k. Gick bra, lite tyngre än förra gången men hade ätit precis innan idag.
Måste komma ihåg att skaffa endo igen så jag kan logga det jag gör :)

@Mammas det du skrev om kvargen låter ju galet gott. Måste bli ungefär som glass?

Har sett att flera av er skrivit om FroYo, vad är det? Aldrig hört talas om det innan.

cili - 16 på knä
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan
zassoo - 3 på tå
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå (kommer dock köra rank två)
Kiwifrukt - 25 på tå (jag som trodde att jag inte hade några armmuskler :o), men sen dog jag.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 7 på knä. Jag är rekorddålig på armhävningar, har aldrig lärt mig tekniken riktigt. (kan däremot göra på tå om jag gör mot kökssoffan)
Mammas - 7 på tå

Test idag så jag kör dag 1 imorgon.

Har cyklat tor gymmet idag, härligt! Älskar att ha börjat cykla igen.
Väl på gymmet möte med PT, nytt program så nu blir det 2split över- och underkropp :) Provade övningarna, men inte så mycket mer, ryggen spökar :( Avslutade med sjukgymnastik och armhävningstestet, känns som att lite spänningar släppt iaf i axlar/skuldror så programmet blir skönt när jag väl kan köra på riktigt. Svanken gör fortfarande ont :(

Tror jag hakar på armhävningsutmaningen jag också.
Kör testet i morgon dock.

Har sprungit idag igen, körde andra passet på c25k. Gick bra, lite tyngre än förra gången men hade ätit precis innan idag.
Måste komma ihåg att skaffa endo igen så jag kan logga det jag gör :)

@Mammas det du skrev om kvargen låter ju galet gott. Måste bli ungefär som glass?

Har sett att flera av er skrivit om FroYo, vad är det? Aldrig hört talas om det innan.
Frozen Yoghurt :) Typ yoghurtglass, jättegott! Har inte funnits i Sverige sådär jättelänge, jag blev frälst i Mexiko 2011 och har saknat det sen dess.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
777
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 134
· Visningar
32 129
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka