Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det öppnar ett froyo ställe precis bredvid jobbet snart. Farligt... men låter ju bra om kcal-innehållet är liknande iaf.

Inte så beachig dag idag. Provsmakning på jobbet och 10 timmars arbetsdag.
Ledig imorgon iaf, pt och agility :) får se om den förstnämnda har några tips för min rygg som fortfarande gör ont. Tänkte testa triggerpontrullen också (heter den väl?) När jag ändå är där.

Om du vill brukar de ju vara rätt schyssta med att komma med tips, så om du ber om råd för att få någon som visar hur du kör triggerpointrullen för ryggen kan de säkert visa hur. :)

...Min rulle ligger i bilen, tog med den redan igår för att kunna använda på jobbet... Menassåjahabaintehunnit... :angel: ;)

Froyo låter väldigt gott! Finns det nåt ställe som säljer det i Göteborg? Någon som vet?

Bodypump idag! Skönt! Mindre än en månad kvar till inlämningen av c-uppsatsen... inte skönt... dags för en rejäl upptrappning av pluggandet...

Hoppar också på armhävningsutmaningen. Gjorde testet idag...

cili - 16 på knä
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan
zassoo - 3 på tå
jenka
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå (kommer dock köra rank två)
Kiwifrukt - 25 på tå (jag som trodde att jag inte hade några armmuskler :o), men sen dog jag.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå

Har invigt min inlines idag, tusan så härligt det är! Blev 17 km. Någon mer som kör?

10249201_557953314322414_221643152_n.jpg

cili - 16 på knä
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan
zassoo - 3 på tå
jenka
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå (jag som trodde att jag inte hade några armmuskler :o), men sen dog jag.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 7 på knä. Jag är rekorddålig på armhävningar, har aldrig lärt mig tekniken riktigt. (kan däremot göra på tå om jag gör mot kökssoffan)

Alltså, ni som tycker att ni är kassa på armhävningar? Det är nästan så att jag också ska vara med så att ni inser att det finns de som är sämre :D

Sjukt sugen på att testa froyo nu ju! :d

Drog mig ut på en 7 km PW efter skolan ikväll, välbehövligt efter tio timmar stirrandes på en hel massa text på en dataskärm idag (trött på ex-jobb...).

Jag börjar vid närmare eftertanke också med armhävningarna imorn. Svintrött.
Sovdax!

Senast ändrad:
Jag tänker inte köra armhävningsutmaningen. Kommer aldrig palla hålla på med så mycket armhävningar, men hejja er som kör, ni kommer få svinsnygga bröst:D;)

Träningen för min del idag var en timmes ben/mage/bicepspass på gymet. Körde enbens-pistols i TRX, overhead-squat, utfall med viktplatta, höftlyft och sidolyft ben. Sen raka samt sneda sit-ups på boll, planka med steg åt sidan och avslutade med bicepcurls. Bra pass! Imorgon planerar jag lite lugn löpning efter jobbet:)

Just det, gick en härlig promenad i solen innan frukost med, fint:up:

Jag tänker inte köra armhävningsutmaningen. Kommer aldrig palla hålla på med så mycket armhävningar, men hejja er som kör, ni kommer få svinsnygga bröst:D;)

Träningen för min del idag var en timmes ben/mage/bicepspass på gymet. Körde enbens-pistols i TRX, overhead-squat, utfall med viktplatta, höftlyft och sidolyft ben. Sen raka samt sneda sit-ups på boll, planka med steg åt sidan och avslutade med bicepcurls. Bra pass! Imorgon planerar jag lite lugn löpning efter jobbet:)

Just det, gick en härlig promenad i solen innan frukost med, fint:up:

Joo klart du ska vara med!, men jag är rädd att jag får göra silikon när jag är klar, bröstmuskeln är redan nu större än kupan så att säga :(

Ska fundera på det här med armhävningsgrejen, är lite sugen på att testa hur många jag pallar till att börja med i alla fall! Idag har jag dock träningsvärk i armarna så det räcker och blir över, så jag tror jag sparar det till gymmet imorgon kväll...:)

Jag är för övrigt lite ledsen över att jag förmodligen suttit på en häst för sista gången på typ 2 månader idag... Jag red i kvällsolen ute på ett stort gräsfält och det var så himla himla underbart - huuur ska jag klara mig utan det nu?! Dagens i-landsproblem - och det är inte ens ett problem på riktigt :p

cili - 16 på knä
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan
zassoo - 3 på tå
jenka
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 7 på knä. Jag är rekorddålig på armhävningar, har aldrig lärt mig tekniken riktigt. (kan däremot göra på tå om jag gör mot kökssoffan)
Mammas - 7 på tå

Skrev inte fryckan sitt resultat men i citatet ett helt gäng sidor bak? Jag har för mig att jag såg ett nummer på henne, eller hur var det @fryckan ? :)

Ja det spelar ju ingen roll vilka dagar man kör :)

Poledancing verkar så kul @cili! :)

Vet inte riktigt hur jag ska klara av att göra dom idag heller, jag är helt jäkla stel av träningsvärk. Men idag SKA det gå. Väntar dock till ikväll :p

Poledance ÄR askul :D Jag kollar runt för fullt efter en nickelfri stång att köpa, och har eventuellt hittat en som kan passa mina behov perfekt. 3000 kr inkl frakt, så den är långt ifrån gratis, men det kan det vara värt. Det är väl sånt man ska ha skatteåterbäringen till? ;)
Vill man ha en statisk är det förstås billigare, men det låter roligare med en snurrande stång (som går att sätta fast så den blir statisk när man ska träna in nya grejer)

Äh, jag gjorde mina armhävningar nu direkt ändå. Skönt att ha det avklarat!
Rank 2, dag 1 avklarad med andra ord.

Och om det är någon som inte vågar hänga på för att den inte orkar - hitta en egen lösning! Gör dom på knä eller med armarna upphöjda (mot bord/stol/trappa t.ex.). Det viktiga är inte vem som klarar att göra flest på tå, utan att förbättra sitt personliga resultat. Man gör ju inte utmaningen för att visa att man redan kan, utan för att bli starkare :)

Fortsätter min monolog här med att redovisa gårdagen. Jag ägnade mig åt beachighet:
fb8c1e57-e742-495a-95ad-3803c39deea5.jpg

Och tränade backintervaller ;) Dvs promenad upp för gravhög, ner för gravhög, upp för nästa gravhög, ner för gravhög o.s.v. Jäävlar vilken lutning det var på vissa. Jag kunde inte låta bli att testa att springa upp för en halv av monsterlutningarna, det gick alldeles utmärkt.
20140428_134056.jpg

Snyggaste klädseln i stan. Planen var bara att åka till stranden egentligen = mjukisbyxor och en gammal sliten tröja passade perfekt, eftersom dom ändå bara skulle användas i bilen dit och hem. Men, men, man kan inte vara snyggast jämt ;)
20140428_135041.jpg

@cili Åh, jag bodde i Svartbäcken när jag pluggade i Uppsala så runt högarna har det ju sprungits en hel del :).

Jag fick världens huvudvärk samt halsont igår eftermiddag, och känner att halsen håller på att tjockna till lite även idag... Jääävla skit! Å andra sidan får jag en förklaring till mitt extremt kassa löppass och skyhöga puls igår morse. Till och med imorgon eftermiddag ska jag vara ensamt ansvarig över 16 hästar, 17 tackor, 31 lamm, 1 bagge, 5 kor, 2 hundar, 2 katter, 1 kanin, 2 marsvin och 1 nymfparakit så be till gudarna att jag inte blir däckad av denna förkylning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
777
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 133
· Visningar
32 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka