Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle också behöva göra armhävningar för att bli lite starkare! Kanske hoppar på :)

Sprang 8 km i fredags direkt efter jobbet sen mat och dusch och efter det tog jag en promenad på 4 km med dottern och hunden! Det kändes i benen sen haha :P Inte sprungit under helgen eftersom jag fortfarande snorar lite även fast jag inte känner mig förkyld. Promenad blev det dock båda dagarna och ridning båda dagarna :) Funderar på att springa 5 km ikväll och se vad jag får för tid, är ju snart dags för vårruset :)

@FengurLaugar Åh, ska också springa vårruset... Men än så cyklar jag mest så får se hur det går :)

cili - 16 på knä
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan
zassoo - 3 på tå
jenka
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå (kommer dock köra rank två)

Nu sitter jag ute på min uteplats och äter frukost. Det drar liiiite kallt. Men det är det värt. Personbästa i marklyft på 60kg idag. :) Är nöjd med dagens pass.

Jag ska också springa vårruset, i Gävle den 20maj. Löpningen går det sisådär med...

Jag är med i Karlstad 14 maj :) Var med förra året också men då gick jag tillsammans med mina systrar som inte löptränar särskilt mycket ;) Jag började träna löpning lite mer seriöst först i somras och i år känner jag att jag är på G och suuupernöjd att redan ha klarat 9 km utan att dö :D Så vårruset ska springas i år!

Kul och springa vårruset :)
Ni gör det bra ni som kör armhävningsutmaningen.

Har fortfarande en enorm träningsvärk i rumpa och lår :p
Har en viss hatkärlek till squats och utfall just nu :D

Jag ska också springa vårruset i Karlstad.
Eller springa och springa... Jag ska göra det på 40 minuter, så det blir mest gå. Jag åker till Kroatien på träningsresa dagen efter och tänker INTE riskera att göra det med arga benhinnor.

Mätte mig igen idag, inte gjort sedan 5/3 pga.. störda tankar helt enkelt. Ville inte elda på dem med hets om centimetrar också liksom. :)
Men mätningen idag gick braaa! Jag har fortsatt krympa, om än lite långsammare än innan (kan nog vara hälsosamt, även om PV går mig på nerverna med sina "Du måste äääääta älskling!" >_o).

På åtta mätpunkter har jag nu sedan 29/12 totalt tappat hela 70 centimeter! :D
En hel del kvar för att uppnå målen på vissa punkter, på andra är jag redan framme(!!) och tom förbi. ^^

Mördartrappan (aka bendödaren) har satt fart på rump-och lårmusklerna - hallelulja!
:banana:

(Och ja, jag har bytt profilbild nu också i min paranoia. Är det någon som funderar på vem jag är så går det fint att Pm:a! :up:)

WOW!
Jag ska mäta mig på onsdag, har sista dagen varje månad som mätdag och hoppas också på att det ska ha trillat iväg några centimeter... Jag har fyra mätpunkter och kommer att bli glad om det är en på varje :D

KL
Mitt kaloriräknande är min bästa ventil just nu. Det är skönt att ha ordning och koll och även om jag känner att jag lever lite på gränsen till något sjukt så är det så jävla skönt. När jag började räkna för 2,5 veckor sedan trodde jag inte att jag skulle gilla det, men det gör jag verkligen. Och jag har gått ner två kilo :bump:

Jag är på armhävnings-utmaningen, även om jag halkade inte lite sent och har gjort testet först idag. Hoppas det är okej att joina ändå?

cili - 16 på knä
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan
zassoo - 3 på tå
jenka
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå (kommer dock köra rank två)
Kiwifrukt - 25 på tå (jag som trodde att jag inte hade några armmuskler :o), men sen dog jag.

Här är sommar idag. Hur underbart kan någonting vara? :love: Har suttit ute på altanen i flera timmar, och bara njutit (ja, det är relevant för beach-tråden, jag jobbar på brännan :angel:), men är så rädd att bränna mig för mycket att jag gick in en stund. Funderar på att gå en liten, lugn promenad strax. Halsen är kanske något bättre, men känns fortfarande, så det känns dumt att dra på. Men hästen vilar idag, så någonting icke stallrelaterat borde jag försöka klämma in.

Stockholm på måndagen! Brukar vara kaotiskt med folk, har PB på under 25 minuter men i år är målet att ta mig runt på ett trevligt sätt... :)

Har inget mål med tiden eftersom jag inte löptränat så länge än, utan jag vill ta mig runt och känna att jag gjorde det på ett bra sätt :) Ska faktiskt ta en 5 km tur ikväll och kolla tiden lite. Ligger nog ganska precis på halvtimmen skulle jag tro :)

Jag har följt er länge här inne, ni är grymma! Jag är dålig på att skriva själv, men det är en väldigt motiverande och inspirerande tråd!

Jag började räkna kalorier i slutet på februari, och har nu 8 veckor senare gått ner 14,5 kg :D Försöker träna 3-4 dagar i veckan och det fungerar jättebra med maten. Har några kilo till som ska bort innan jag är nöjd, plus att jag vill kunna jogga milen utan att behöva gå innan årets slut.

@Isituss : Sjukt bra kämpat med löpningen! Jag blir lite inspirerad faktiskt, och väldigt sugen på att gå med i någon löpningsklubb för nybörjare bara för att ge det hela en riktigt ärlig chans precis som du. Så många andra verkar ju tycka att det är helt fantastiskt, men jag tycker verkligen att det är pest och pina. Det sitter väldigt mycket i huvudet på mig dock, så det är den mentala biten jag behöver hjälp med först och främst, och det känns som att en löpningscoach skulle kunna hjälpa mig på den vägen... Hmm, det här är värt att fundera på!

Det tycker jag verkligen att du ska göra! Bra att ha någon som tittar på en också, då kan man inte fuska :p

Vad gäller armhävningsutmaningen så joinar jag gärna! Skulle det vara ok? Gör dock testet i em. i så fall. Eller är det idag som ni ska börja?

Mitt kaloriräknande är min bästa ventil just nu. Det är skönt att ha ordning och koll och även om jag känner att jag lever lite på gränsen till något sjukt så är det så jävla skönt. När jag började räkna för 2,5 veckor sedan trodde jag inte att jag skulle gilla det, men det gör jag verkligen. Och jag har gått ner två kilo :bump:

Och på tal om mitt kaloriräknande så passade jag på att fråga tjejen på Sandys om näringsinnehållet i deras fro yo när jag var där med en kollega förut. Det visade sig vara något ALLDELES FANTASTISKT och jag är så nöjd med detta. 120 kcal per 100 gram (för den med chokladsmak) var avsevärt lägre än jag hade räknat med och jag slurpade i mig min med gott samvete. :up:

Och på tal om mitt kaloriräknande så passade jag på att fråga tjejen på Sandys om näringsinnehållet i deras fro yo när jag var där med en kollega förut. Det visade sig vara något ALLDELES FANTASTISKT och jag är så nöjd med detta. 120 kcal per 100 gram (för den med chokladsmak) var avsevärt lägre än jag hade räknat med och jag slurpade i mig min med gott samvete. :up:
Hur många gram är en portion då? :) Visste inte ens att Sandys hade FroYo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 129
· Visningar
32 052
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII