Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill också vara med på armhävningsutmaning!

Har varit ute verkligen hela dagen :) känns i ansiktet nu :p
Cyklat 13 km, gått en dryg timme och sen kört lite agility, är väl motionen jag fått. Hundtävling och lite balkongfix i övrigt. Skött maten också :)

Suck. Ikväll sa min hjärna tydligt ifrån att den inte har läkt helt än. Stod i mammas kök ett par timmar och kokade marmelad (recept) + förberedde middag (var innovativ) + fixade efterrätt (recept) samtidigt som dottern sprang mellan mig och mormor i trädgården. Det gick bra då även om jag kände bitvis att jag höll på att tappa tråden. Väl hemma sen så satte jag mig lite med excel och när jag var klar med det så checkade hjärnan ut för ikväll. Inte ens träning finns på kartan att fixa. Jag som verkligen borde söka jobb... :( Men nä, äta nåt kvällsfika och sen sova, det är nog allt jag klarar av just nu... :(

Just nu bor jag i Madrid men vi är i alla fall nästan grannar i sinnet i alla fall ;) :D

Hur länge har du hängt här på Buke förresten? :)

Aha, Madrid lät inte helt fel! Och då lär jag väl ha flyttat härifrån när du är tillbaka, men då kan vi ju alltid fortsätta vara nästan grannar i sinnet ;)

Hehe, jag vet inte riktigt faktiskt, men pinsamt länge för att inte ha gett mig tillkänna - mer eller mindre i säkert minst 4 år :angel:

Aha, Madrid lät inte helt fel! Och då lär jag väl ha flyttat härifrån när du är tillbaka, men då kan vi ju alltid fortsätta vara nästan grannar i sinnet ;)

Hehe, jag vet inte riktigt faktiskt, men pinsamt länge för att inte ha gett mig tillkänna - mer eller mindre i säkert minst 4 år :angel:
Nästan grannar i sinnet låter fantastiskt tycker jag :D :up:

Nä men det är inte pinsamt! Jag gjorde samma sak en gång i tiden, läste en massa men vågade typ inte skriva. Över tio år sedan nu tror jag :eek: (hur gammal är jag egentligen och hur många timmar har jag tillbringat på Buke?!)

Jag hakar också på armhävningarna! :) gjorde testet, fick ihop 10 på tå. Hade nog kunnat klämma fram några till men hade just ätit middag så lät bli :angel: hade ändå hamnat på gränsen mellan nivå 2 och 3, så hade kört på 2 ändå. Har faktiskt kört utmaningen för läänge sen, inte hela och körde på knä men minns att jag blev bra mycket bättre under utmaningen! Pepp pepp! :laugh:

Jag kan också vara med i armhävningsgänget. Jag upptäckte i veckan att jag blivit dålig på armhävningar, så det är bra att gemensam pepp.

Nu har jag tagit reda på att mitt spoilerknappgömda problem i ett tidigare inlägg inte är ovanligt. Mycket underliga googlingar blev det.
pole farts
Hahahha alltså förlåt jag förstår att det är ett jätte jobbigt problem men jag kan inte låta bli att skratta lite! :o

@kolfinnur
Ja alltså man kan ju inte riktigt låta bli att skratta åt det, men jag skulle ju helst slippa det i ett rum med massa okända människor. Jag låtsades som ingenting :angel:

Hej och hå... här kommer en väldigt sen presentation från mig!! Kul med ny tråd! (har bara inte hunnit med att skriva ;) )
26 år och läser till förskollärare i Göteborg, bor en bit utanför stan. Tränar pass på gym plus promenader, jogging och ridning. Tränar för att må bra, bli stark och gå ner i vikt. Och tycker verkligen att Beach-tråden är en grym motivation!

Idag har jag varit ute på långpromenad med några kompisar! Drygt en mil skrapade vi ihop! Det är så mycket lättare att gå långt när man har sällskap tycker jag. Älskar det här vädret som har vart hela helgen! Har nästan vart ute konstant, men nu lär det väl vända till valborg :( tycker alltid att det brukar vara skitkallt när man ska ut och fira in våren....

Kort presentation: 26 år, jobbar på kontor Karlskrona och tillbringar helgerna i soffan med sambon. Tränar mycket gruppass just nu, försöker övertyga min benhinnor om att löpning inte är en så dålig idé ändå och pysslar i stallet nån gång i veckan.

Tränar för att må bra och för att kroppen ska klara av mitt stillasittande jobb och för att hjärnan ska få vila.

Då har vi följande lista för armhävningsutmaningen hittills. Vill nån annan hänga på så är det bara att skriva upp er :)
Vi kan ju skriva in våra resultat för inledande testet också

cili - 16 på knä
linisen
sleepan
fryckan
zassoo
jenka
praeterea
kolfinnur

@_Peplis_ Men guuud vad fint! Och jag som tyckte att min utsikt från hästryggen var vacker...:p

@Isituss : Sjukt bra kämpat med löpningen! Jag blir lite inspirerad faktiskt, och väldigt sugen på att gå med i någon löpningsklubb för nybörjare bara för att ge det hela en riktigt ärlig chans precis som du. Så många andra verkar ju tycka att det är helt fantastiskt, men jag tycker verkligen att det är pest och pina. Det sitter väldigt mycket i huvudet på mig dock, så det är den mentala biten jag behöver hjälp med först och främst, och det känns som att en löpningscoach skulle kunna hjälpa mig på den vägen... Hmm, det här är värt att fundera på!

@kladdkaka : Även jag skrattade ganska gott åt ditt lilla snedsteg... Skrattade gott åt din lilla spoiler också @cili , helt underbart att de dels har döpt det överhuvudtaget och dels har döpt det till något så... talande! :rofl:

Här har det varit en flitig dag måste jag säga, vilket var bra då jag fick en massa stressande saker gjorda (typ tentaplugg, deklaration och försäkringsfix) men mindre bra då kroppen fortfarande bara skriker efter vila på samma sätt som den gjort sedan förra söndagen. Det känns som att jag aldrig kommer hinna bli riktigt utvilad och avslappnad igen :p

Nåja, ett pass på gymmet blev det i förmiddags i alla fall. Cyklade dit och hem - 6 km totalt - och körde 1,3 km löpning i liiite liiite uppförslutning som uppvärmning. Sedan blev det mage (assisted leg raises, heel taps, plankan, sidoplankan, vanliga situps och overhead situps med 5 kg medicinboll - 2 sets med 50 sek av allt) och armar/axlar med fria vikter (shoulder press, bicep curls, shoulder flys, tricep dips och crucifix plank - 3 sets med 15 reps av allt). Sedan var jag rejält död kan jag säga, men det är rätt skönt!

Nu ska jag sooova!

Då har vi följande lista för armhävningsutmaningen hittills. Vill nån annan hänga på så är det bara att skriva upp er :)
Vi kan ju skriva in våra resultat för inledande testet också

cili - 16 på knä
linisen
sleepan
fryckan - 20 på knä
zassoo
jenka
praeterea
kolfinnur

Denna vecka har jag loggat 4 mil promenad och löpning, 1,5 timme innebandy och 2 timmar dressyr.
Allt som allt 9 timmar och 18 minuter. SÅ JÄVLA NÖJD.

(snart fixat klart naglarna så att jag kan göra armhävningar...)

Okej, jag gör ett försök till att hoppa in i tråden igen efter mycket frånvaro. Här kommer en presentation!

20 år gammal, 21 om en månad. Bor i Uppsala och pluggar andra året till civilingenjör i miljö och vattenteknik. I träningsväg rider jag en gång i veckan och bouldrar en gång i veckan. Försöker få till något löppass också och har nyligen köpt en mountainbike :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 286
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
32 035
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010