Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@ananya

Tack för ditt stöd, det är härligt att ha dig tillbaka i tråden!

Ta inte på dig skulden för att din pojkvän mår dåligt, du har nog med att ta hand om din egen sorg. Som de andra skrev finns det ju en orsak till att ni gjorde slut, men det innebär ju inte att man bara slutar gilla den andra eller att det inte känns tomt.

Till alla: separationen är verkligen helt fruktansvärd. Det är mitt beslut, och då borde ju saker och ting kännas lättare, men det är så fruktansvärt smärtsamt när jag fortfarande tycker om och bryr mig om honom så mycket. Och när han mår så enormt dåligt, och det är mitt fel.... Ja, det är helt enkelt vidrigt. Men jag tror att träningen kan ge mig lite respit i allt det jobbiga, om jag bara kan komma tillbaka till mina goda vanor.
Precis sådär kände jag när jag separerade från min fd sambo. Jag kände mig genomusel och rutten som sårade honom så. Dessutom hade han inte så mycket vänner och stöd omkring sig, vilket jag hade, så då kändes det ännu värre och tuffare.

Jag tog mig igenom det även om det just då kändes som att jag var världens hemskaste och aldrig förtjänade att bli glad igen. Ge dig själv tid att vara ledsen, äta enformig mat och köra på lite autopilot.

Stor kram från mig!

Gårdagen blev inte så bra alls faktiskt. Hade sjukt mycket ångest, helt förlamande och ville mest ta livet av mig eller hugga en kniv rakt in i benet (konstigt nog är det den tanken jag får ofta när jag mår dåligt, vet inte varför). Kunde inte ta mig för något så middagen uteblev helt. Jag låg på soffan och kunde inte ta mig till köket, det som fick mig att hålla ihop var min hund som låg där med mig.

Jag måste komma på banan direkt idag igen för jag märkte ju hur lätt det är att klara sig utan middag och jag vill inte ge ätstörningen chansen att hoppa in och bestämma att jag därför inte måste äta middag i fortsättningen. Men det ska jag klara, igår var ett undantag och nu fortsätter jag som vanligt. Ångest har jag ju varje dag men jag har annars lyckats få in alla huvudmåltider även om något litet har försvunnit ibland.

Har precis kommit in från en långpromenad i det underbara vädret. Fick lite ny energi och rensade tankarna. Det är verkligen otroligt hur mycket bättre man mår efter lite motion och lite frisk luft.

@ananya, först nu läste jag att ni separerat (lätt att missa en del när alls skriver som galningar! :p) och förstår verkligen att det är skitskitjobbigt! Men tycker det låter som en jättebra idé att fokusera på dig själv och vad du kan göra för att du själv ska må bra! Låter himla klokt! :)

@Mirre, jobbet är fantastiskt faktiskt! Trivs hur bra som helst! Får ju prova på en del olika saker nu när vi går sista terminen (examen är ju dock tagen, men detta räknas också som utbildning) och det är väldigt kul! :)

Vilken dag!

Sovmorgon, varma mackor till frukost samtidigt som jag och sambon såg på CakeBoss (I love!), sen ut i solen en timme och nu har vi precis kommit hem efter en runda som blev nästan 11 km lång (ska nog ha på Endo när jag går till Ica sen så jag skrapar ihop de sista trehundra metrarna ;p) varav 5 km svinjobbig och varm löpning i jättebackig terräng. Avslutade rundan med två kulor sorbet från Lejonet&Björnen.

Nu återstår städning och matlagning.
Inte lika kul... ;)

Jag är på så vidrigt dåligt humör.
Har varit iväg på poledanceträning. Det var så jäkla nära att jag vrålade rakt ut på instruktören. Inte för att hon gjorde något fel, men för att jag är på så kasst humör. När hon kommenterade "10 situps, 10 breda armhävningar, 10 smala armhävningar - och jag vill inte se NÅGON som gör armhävningarna på knäna!!" så ville jag bara döda något. Istället gjorde jag mina situps, några armhävningar och sen satte jag mig på min matta eftersom höftjäveln gör så in i helvete jävla ont.
Idag kunde jag knappt klättra på stången, för man måste använda höftböjaren för att kunna göra det. Den gör ont. Jag kunde inte göra någon fronthook eller backhook - för dom påverkar höftböjaren och den gör ont. Jag kunde inte göra någon vettig chair för då måste höftböjaren aktiveras och den gör ont. Det fanns alltså bara EN enda jävla snurr jag klarade av av de fyra vi lärt oss.
Vi ska börja vända oss upp och ner på stången, så vi tränade det på marken idag. Det går jättebra, faktiskt. MEN eftersom ingenting kan gå helt bra och utan problem så resulterar det i muspruttar. Känner mig som en avdankad jävla travhäst som suger in luft i ena delen av rörelsen och sen släpper ut den på backen igen. Vad i helvete gör man åt det?! Det är inte så jävla snyggt. "Nej alltså jag kan bara dansa poledance om alla runtomkring har hörselkåpor på sig". Har väl blivit förslappad eller nåt. Knipövningar nästa.

Sen åkte jag till Lidl för att köpa kvarg med annan smak än dom som finns på Willys. Det fanns bara samma smaker som på Willys. Trots att jag grävde igenom alla jävla flak.

Nu ska jag äta halvmosiga jordgubbar med nån fejkvispgrädde med novell-lång ingredienslista, eftersom jag glömde att köpa hem mjölk, och vara förbannad över att jag inte äger en boxningssäck att ta ut mina aggressioner på.

Till alla som av olika anledningar mår dåligt: Stor kram, och försök ta hand om er själva och gör saker som ni mår bra av, så lättar det i slutänden.

kl. (Eller nått... ;))
Misstänker pollenallergi på riktigt nu, efter att ha varit ute och ridit i skogen (helt underbart för övrigt, fint väder, varmt, sällskap av syster och duktigt "föl"), och nu är helt igenkorkad i näsan och halsen fortsätter krabba. Jag hoppas nästan att det är pollenallergi, för då går det väl över nån gång, känns mer oroande om det är något annat som hela tiden återkommer. Funderar på att ta mig en tripp till Apoteket imorron och testa nässprayet som @Mammas tipsade om, vet inte om vårt lokala lantsorts-Ica har ett så brett utbud av mediciner riktigt. Min mamma är pollenallergisk, och min syster kände av det ett år (plus idag i skogen), även om det yttrar sig på andra sätt hos dem.

10322825_10152090882486662_5634642968522584026_n.jpg

Mitt bidrag till hästridning-i-finvädret :). Rostra 20 bast, född i Uralbergen. Att galoppera barbacka på henne är typ det mysigaste som finns.

Jag känner mig rätt loj idag, kan vara värmen. Har ridit i linne sedan kl 9:30 imorse och insåg att jag nog har bränt axlarna :P. Varför glömmer man alltid solkräm första dagarna det är riktigt soligt på våren?

Åh vad mysigt :love:

KL
Min vecka:
Måndag: transportpromenad ca 3km
Tisdag: Löpning, 4 km 23 min och promenad 6,5 km
Onsdag: cykling 15 km, transportpromenad 2,2 km
Torsdag: transportpromenad 4,7 km
Fredag: Löpning 5 km, 27.11 min
Lördag: Cykling 32 km, 1 h 06 min och promenad 6 km
Söndag: Löpning 10,45 km, 64 min

Total sträcka: 92,99 km
Total tid: 8 h 55 min 43 sek (Märks det att jag precis upptäckt statistik-funktionen?)

Senast ändrad:
Halleda, vad ni skriver allihopa! Vill ju "följa med" så får väl ta och lära mig att gå in här lite oftare helt enkelt ;)

Jaja, jag har ju "missat" presentationsrundan men kör min ändå. Jag har ju trots alt aldrig gjort någon :p
18 och bor hemma. Separerade föräldrar så är ibland i Laholm och ibland i Ängelholm (Halland och Skåne).

Har tidigare ridit i 10 år men la av i augusti av olika anledningar. Bestämde mig för att prova något annat, så började på modern dans. Har dock en otrolig prestationsångest när jag tränar i grupp, så till slut gav jag upp på dansen. Ångesten är också anledningen till att jag var passiv på varje idrottslektion i skolan.

Genomgick en käkoperation i december, och orkade då inte göra något ansträngande på 1.5 månader eftersom mitt näringsintag var så pass litet. Min redan dåliga kondition kördes då i botten - att gå upp för en trappa var döden. För drygt en månad sen började jag dock träna igen. Går en löpkurs där vi lär oss POSE-tekniken (barfotalöpning) och det går faktiskt bra! Vad gäller konditionen så är jag sist i gruppen, men jag biter faktiskt ihop och kör på trots en galen prestationsångest!

Känner dock att löpning nog inte är riktigt min grej, men att jag ska ge det en ordentlig chans. Misstänker att om jag kommer igång, så kanske jag kan komma till att gilla det. Sen har jag gått på ett nybörjarpass med rollerderby och är frälst! Ska se till att inhandla ett par skates + skydd, och så ska jag börja träna. Tyvärr har jag ingen möjlighet att gå med i ett lag ännu eftersom jag inte vet var i landet jag hamnar efter studenten.

---
Har sovit otroligt lite i veckan. Gymnasiearbetet skulle in i tisdags och så var det opponering i fredags. Lägg till PMS så var jag ett monster i fredags. Lackade till och med på fritidsledaren på skolan, som jag står otroligt nära och som betyder jättemycket för mig. Väldigt olikt mig!

Gårdagen var tack och lov bättre, så jag och mamma tog en lång pw på 1.5 timmar. Jätteskönt, och jag fick prata ut och be om ursäkt för mitt humör :p

Idag var det löpning. Vi körde intervaller i form av 200m och sen vila samma tid som vi sprang, och sen 400m och vila samma tid som den sträckan tog. Samma sak repeterades 6 ggr. Höll på att dö och ville verkligen inte. Kämpade dock emot impulserna att lägga mig ner och sparka i marken, och tog mig samman.

Pratade dessutom med min tränare om hur jag ska komma upp i distanser, och precis som ni har föreslagit så tycker hon att jag ska dela upp distansen och vila några minuter.

Ehh, förlåt för romanen förresten:angel:

Nog för att jag inte tränat som jag brukar men jag tycker ändå att jag gått upp orimligt mycket. Nu har jag svaret: det är fel på min köksvåg :banghead::D Den visar typ hälften av vikten på maten. Jag har alltså ätit dubbelt så mycket som jag borde. Har inte vägt maten på ett tag men tänkte att jag skulle bli mer noggrann nu när jag är skadad så jag inte går upp så mycket :idea:hahahahaha tyckte att det var nått som inte stämde. Inte konstigt att jag blivit tjock. Och mätt;)

Nog för att jag inte tränat som jag brukar men jag tycker ändå att jag gått upp orimligt mycket. Nu har jag svaret: det är fel på min köksvåg :banghead::D Den visar typ hälften av vikten på maten. Jag har alltså ätit dubbelt så mycket som jag borde. Har inte vägt maten på ett tag men tänkte att jag skulle bli mer noggrann nu när jag är skadad så jag inte går upp så mycket :idea:hahahahaha tyckte att det var nått som inte stämde. Inte konstigt att jag blivit tjock. Och mätt;)

Hahaha nej men vad dåligt!! :rofl:
Jag kan inte låta bli att skratta, trots att det är jättedumt egentligen. Tur att du upptäckt felet i alla fall!

Hahaha nej men vad dåligt!! :rofl:
Jag kan inte låta bli att skratta, trots att det är jättedumt egentligen. Tur att du upptäckt felet i alla fall!
Du jag skrattar gott jag också:rofl: Det är ändå "bara" 2 kg så det är inte hela världen. Det kunde varit värre. Men ändå.;)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 286
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
32 028
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10