Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu när jag är lite mindre förbannad (bl.a. tack vare @kladdkaka ) kan jag konstatera att jag behöver träna betydligt mer armar än tidigare. Har försummat dom kraftigt den senaste tiden. Armar, axlar, bröst och mage är det jag behöver mest av. Dvs hela överkroppen egentligen, för ryggen skulle inte må dåligt av att musklas upp mer den heller.

Nån som har lust att hänga på nån armhävningsutmaning? Typ den här: http://hundredpushups.com
Jag är så löjligt dålig på att upprätthålla tråkig träning på egen hand, vore enklare att ha lite press härifrån och pepp i form av andra som gör samma sak.

Jag lär göra mina på knä för övrigt, det är enklare för både knän och höft eftersom jag inte kan översträcka knäna då. Känns bara dumt att försöka vara häftig och göra alla på tå direkt :p

Inte blivit någon träning här idag.
Jag hoppas hinna springa i morgon.
Har konstaterat att händerna är min absolut svagaste kroppsdel. Inte klokt vad klen jag är just i händerna.

Jag är på att göra armhävningar:) Jag är superklen i skuldrorna så jag orkar inte riktigt med att göra på tå än.

Nu har jag gjort mitt inledande test. 16 st på knä, sen ville jag nästan kräkas så jag vågade inte pressa mig mer :p
Det sätter mig i rank 3, men jag funderar på att gå ner till 2 så jag kan tänka mer på tekniken också och inte bara få in så stort antal som möjligt. Mitt mål är ju trots allt inte att kunna utföra 100 armhävningar i sträck som ett partytrick, utan att bli starkare för poledancen :p
Vad tror ni om det? Borde jag köra rank 3-kolumnen ändå?

Jag försöker också hänga på armhävningarna! :)

----
Idag har det varit helt fantastiskt väder, shorts och linne i april! :eek: Var ute i ett par timmar och fixade i trädgården, utöver det har jag tagit en skogspromenad och yogat. Fixade lite med cykeln också, var sugen på att ta en tur men bestämde mig för att hålla mig i skinnet med konditionsträning, halsen är inte helt hundra än. Lite stressad med tanke på att jag ska springa lopp nästa lördag, men det är bara 6 km så det är inte hela världen om jag inte har sprungit så mycket precis veckorna innan.

Eftersom armhävningarna ska göras tre ggr/v så tycker jag att vi gott kan redovisa här i tråden, och peppa övriga deltagare. Det lär inte ta över allt för mycket. Möjligen ge övriga personer dåligt samvete för att dom inte hänger på oss ;)

Vilka är det som är med? (så vi vet vilka vi ska peppa ;) )

cili
linisen
sleepan
fryckan
zassoo

Jag tycker det är bättre att göra dem med bra teknik, om du tycker det är väldigt lätt kan du väl öka antalet reps lite?

Har gjort testet och klarade 3 st på tå :D Haha, hamnar i "sämsta" kategorin då, men det är lika bra för det lär bli tufft ändå.

Har gjort testet och klarade 3 st på tå :D Haha, hamnar i "sämsta" kategorin då, men det är lika bra för det lär bli tufft ändå.
Äh, den sämsta kategorin är den för folk som inte ens försöker! :D

@fryckan
Ja jag kör nog rank 2-schemat ändå, åtminstone till att börja med. Blir det för lätt så får jag gå upp till rank 3-kolumnen :)

Jag ska göra testet när karln sovit klart i soffan, han ska jobba natt så han behöver sova, så jag får snällt ligga kvar i mitt hörn nu jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 286
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
32 028
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10