Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon här som simmar? Har funderingar på att börja med det när det blir för varmt för att crosstraina men jag har för mig att man måste simma så jädrans länge för att det ska ge någonting? Och att man på den tiden hinner dö långsamt för att tiden i princip står still? Någon som kan confirma eller motbevisa detta?

Jag har simmat förut och gillade det. Men så är jag sådär att jag kan tänka bäst när jag gör något fysiskt som att simma eller jogga. Sedan gillade jag också att tävla lite mot mig själv också, att jag kunde kolla klockan (satt en precis i synfältet) och pressa mig att simma snabbare. Så det beror lite på hur du är. Om du kan crosstraina tror jag absolut att du kan njuta av simning.
Mvh kan stå på crosstrainern typ två minuter - högst! :D

@Mirre Ja, det är asgott verkligen! Perfekt nu när jag har lite aptitproblem. :)

@niphredil Och nu läste jag ett senare inlägg... Kan du inte dra med dig spanjoren, eller be honom sitta och chilla bredvid poolen så ni kan prata? Jag simmade ibland med en kompis och tiden när vi simmade ihop gick alltid snabbare än utan. :)

På väg hem från bion nu. Så törstig att det känns som att jag kan dricka en liter vatten. Eller påskmust. :p

@zassoo! Höll dock på att glömma dem på bion, haha. Jag och Undret var på väg ut från bion när jag sa att jag skulle springa hem från jobbet imorn - och insåg att jag inte hade skopåsen i handen. Gaah! Men den låg kvar under biostolen :p

Jag kom ut en liten minisväng. Det var skönt. Ingen energi alls dock. Men det har varit en sån dag idag, så det är inte särskilt konstigt. Tog inte ens med mobilen för att mäta sträckan, det kändes lite meningslöst.
Det viktiga är att komma ut, få röra på sig och andas lite frisk luft - det är inte meningslöst :)

@niphredil, tackar, men jag kan avslöja att mina armar och skuldror gör något så infernaliskt ont idag att det inte ens fanns på kartan att köra på dag 1 på utmaningen. :p

Angående simning är det något jag gillar, och har funderat på att börja med. Pappa och jag pratade om att göra det tillsammans, och då blir det ju lite roligare i och med att man kan prata med varandra under tiden. Jag har hört någon gång för länge sen att simning är ett bra träningssätt som underhåller stora delar av kroppen.

Ja, som sagt så strejkar alla muskler som användes vid armhävningarna igår. Jag har ändå varit ganska duktig, maten har varit under kontroll, och jag har både hunnit med 50 minuters powerwalk och ett dressyrpass på ridbanan.

@WS6 - jag är grymt impad! Min svärfar är brandman och jag förundras över hur han har tagit sig igenom fystesterna :angel: Men imorgon är hans sista arbetsdag, sen är han pensionär så nu behöver jag inte fundera mer :D

*kl*
Tungt pass idag på cirkelträningen. Bla så gjorde vi något som kallades Mountain Climber då man skulle stå i armhävningsposiotion mot kortänden av stepbrädan och sen springa med höga knän mot magen. Det var inte bara jobbigt utan det knastrade typ i mina höftböjare! :o Aj! Gjorde en annan övning där istället på de resterande varven :D

Så sjukt härlig löprunda efter jobbet idag, mycket lugnt och 4 km och kroppen kändes pigg och fin och det är ju så SJUKT vackert ute nu så man är ju liksom helt hög på livet:love:

Är lite sugen atm på att börja fokusera mer på löpningen och låta gymträningen vara prio två (istället för tvärtom som de senaste månaderna). Man är ju mycket mer sugen på utomhusträning än att gå in på gymet när det det är så härligt ute!

Gör det då! Om man inte har något väldigt specifikt mål tycker jag att man ska satsa på det som är roligt och som är bra träning.

@WS6 lät jobbigt men kul!

@Mirre jag vet inte riktigt vad jag har gjort :/ fick ont förra veckan. Har haft problem med den delen av ryggen tidigare men mår bra sen flera år tillbaka så länge jag tränar. Fick ett "återfall" i höstas när jag just börjat jobbet men det gick över på några dagar. Vet inte om det har med ergonomi att göra, tror nästan det :(
Mha voltaren gick agilityn bra iaf :) kul, men kursen känns nästan lite lätt för oss tyvärr

:)

Saucony Guide 7 verkar det vara. Mycket fina och sköna!
Provade ett par ännu finare, men de var för ostabila för mitt kassa löpsteg :p

@Jenka, tack :(

Jag kör på Guide 6, heeelt fantastiska. Dom blir dessutom bättre när man hunnit gå in dom en stund, skulle inte byta bort mina för några andra skor i hela världen just nu :p

@Sleepan Mycket fina skor!

Själv har jag också kört mitt första set på armhävningarna idag, började ju på week 3, och körde de 5 första setten idag på dag 1. Första 4 ok, sista var ju svinjobbig, pallade 20 st iaf, det var det minsta man skulle göra ;) Se körde jag mage och handstående.

Innan det har jag sprungit intervaller, blev 6km på 30min.

Bra jobbat! :)
Ska köra testet för utmaningen idag tänkte jag

@Sleepan Snygga skor!

@Jenka Skönt att voltaren hjälpte :)
Asdrygt att ha ont i ryggen ju

@Mammas ska testa det då :d

Usch är -3 här idag.
Tur att jag inte tänkt springa något idag :p Kör ett styrkepass istället, men får se om jag gör det nu på förmiddagen eller i kväll. Det vore ju skönt och sova lite när ungarna är på dagis. Blev inte så mycket sömn i natt.

Rapport från ett Blåbär:

Jag har haft mätmorgon!

Har fyra mätpunkter och har minskat totalt 6 cm. Så skönt!
Runt strax nedanför naveln/över höfterna är det nu 102 cm, och när jag mäter mig nästa månad ska det banne mig vara under 100. :up:

Nu är det bara två veckor kvar tills jag åker till Kroatien på träningsresa.
Jag har varit sjuk hela februari och mars, så det ställde till det för mina planer och mål – men jag känner att jag skulle kunna ha bikini på mig utan att dö av skam, och det är minsann inte kattskit.

Under veckan blir det två pass på gymmet och ett pass i poolen (blev väldigt sugen på att simma efter att ha läst tråden i går) och så ska jag klämma in ett eller två backpass, det första blir antagligen efter jobbet i dag :) Jag har också ett väldigt sug efter att cykla, så under helgen och i morgon blir det nog dubbla pass om allt ska få plats. :D

Jag är väldigt, väldigt nöjd med kaloriräknandet och utgår iskallt från att jag ska väga 83 kg när planet lyfter. I dag vägde jag 84,5 vilket känns så helt obeskrivligt skönt efter att ha stått still på 86,6 sedan SEPTEMBER. Det går sakta, men det går neråt och jag jublar för varje hekto. :love:

God morgon beachare! Vad gör ni idag? Blir det någon träning innan brasan? Själv ska jag försöka hinna med ett kort gympass och träna benen!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
32 173
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka