Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Blueberry du måste rapportera om poledansen till mig sen! Är sugen men behöver både pengar till kursen och mod att prova.

Det har varit lugnt på träningsfronten för mig sedan zumban, tog bara en promenad på lördagen för att vara snäll mot knät och på söndagen fick jag antagligen magsjuka. Idag trotsade jag dock allt och red ut på hästen. Där slutade vi i ett snår med granar upp till hästens midja då det där med att stanna när man blir tillsagd är såååå överskattat enligt herr häst.
Älskar verkligen att rida den hästen:D

Jag tog mig ut på backspring efter jobbet, den här gången i ny backe som ärligt talat inte dög. Den är 100 meter och har en lång sväng, och jag körde 7 vändor men höll mig på lite lägre puls än planerat. Antingen var jag för lat eller så var backen inte tillräckligt jobbig ;)

Efter backen joggade jag lite drygt en kilometer och fokuserade på korta steg, höften på rätt plats och lågt tempo. Trots det hade jag en överraskande bra tid när jag kom hem, så till helgen tänker jag nog sätta nytt pb på tre kilometer :)

(Jag får bara springa korta distanser med fokus på teknik och kvalitet, men hittills känner jag ingen smärta efter passet och det är nog nytt rekord ändå. Nice!)

@niphredil Och nu läste jag ett senare inlägg... Kan du inte dra med dig spanjoren, eller be honom sitta och chilla bredvid poolen så ni kan prata? Jag simmade ibland med en kompis och tiden när vi simmade ihop gick alltid snabbare än utan. :)
Är lite full men ska försöka scvara ordentligt!

Tror jag kan be spanjoren att sitta med ibland, men inte varje dag. Ärligt talat är det svårt att lura ut honom när det är varmt och fint och soligt, av någon anledning sitter dom inne och kurar då (unlike us Swedes som går ut så fort man ser solen liksom). Han lär inte svimma med mig, men kanske sitta bredvid i alla fall. Bra idé! Ska fråga honom! :)

@niphredil, tackar, men jag kan avslöja att mina armar och skuldror gör något så infernaliskt ont idag att det inte ens fanns på kartan att köra på dag 1 på utmaningen. :p

Angående simning är det något jag gillar, och har funderat på att börja med. Pappa och jag pratade om att göra det tillsammans, och då blir det ju lite roligare i och med att man kan prata med varandra under tiden. Jag har hört någon gång för länge sen att simning är ett bra träningssätt som underhåller stora delar av kroppen.
Ja men ndå! Jag skulle inte kunna göra så många armhävningar om jag s åvilade ett år efteråt!

Jag har hört samma sak och änker att det därför nog är en bra idé. Har du sällskap blir det säkert jättetrevligt! :) Ensamt är det ju segare odck. dock.

Han lär inte svimma med mig, men kanske sitta bredvid i alla fall. Bra idé! Ska fråga honom! :)

Ni kan väl låta bli att svimma båda två? Speciellt du som ska befinna dig i vattnet :D
(förlåt, jag vet att du inte är nykter och att det är ett asdåligt skämt men jag har suttit ensam i flera timmar nu så jag kunde inte låta bli :D)

Ni kan väl låta bli att svimma båda två? Speciellt du som ska befinna dig i vattnet :D
(förlåt, jag vet att du inte är nykter och att det är ett asdåligt skämt men jag har suttit ensam i flera timmar nu så jag kunde inte låta bli :D)
Haha vafan! I mitt huvud har jag för närvarande (förnärvarande? ett ord eller två?) svenska, engelska och spanska, totalt jävla röra kan jag säga! :D

Förstår att det blir snurrigt, och alkohol gör nog inte saken bättre :p Men just den felskrivningen blev så lustig! :D
/MVH hon med sämst humor i världshistorien som borde skaffa sig lite mer umgänge än hästen och dottern :angel:

Förstår att det blir snurrigt, och alkohol gör nog inte saken bättre :p Men just den felskrivningen blev så lustig! :D
/MVH hon med sämst humor i världshistorien som borde skaffa sig lite mer umgänge än hästen och dottern :angel:
Äsch, jag gillar din humor! :up:

Har tillbringat kvällen i soffan med Pretty Woman på tv. She rescues him right back. :love: Nu ska jag krypa ner i sängen till min egna lilla pretty woman och sova utan väckarklocka imorrn! :)
Låter bra! :). Jag ska sluta äta godis, bädda ner mig i sängen och sova till klockan elva imorgon och sedan åka och ha picknick i vår/sommarvädret. Så fint!

Idag har jag rört mig exakt ingenting alls. Lunch blev pizza och kvällsmat blev paj, charkisar och hemgjord glass och kolasås. Hej magknip! Å ena sidan ångrar jag mig, inte bara för kalorierna utan mest för magknipet och uppblåstheten. Å andra sidan har jag umgåtts med kompisar och det hade skapat väldigt dålig stämning om jag ätit sallad eller hoppat över glassen eller "krånglat" på annat vis.

Hur ska man göra med mat i sociala sammanhang? Hur gör ni? Fika och lunch är väldigt viktigt i min umgängeskrets och jag vill inte skapa dålig stämning.

Känns fel att att kalla mig ätstörd, men nått knepigt är det med mitt förhållande till mat. När jag väl börjar äta "fel" så kan jag inte stoppa mig. Det går inte!

Idag har jag rört mig exakt ingenting alls. Lunch blev pizza och kvällsmat blev paj, charkisar och hemgjord glass och kolasås. Hej magknip! Å ena sidan ångrar jag mig, inte bara för kalorierna utan mest för magknipet och uppblåstheten. Å andra sidan har jag umgåtts med kompisar och det hade skapat väldigt dålig stämning om jag ätit sallad eller hoppat över glassen eller "krånglat" på annat vis.

Hur ska man göra med mat i sociala sammanhang? Hur gör ni? Fika och lunch är väldigt viktigt i min umgängeskrets och jag vill inte skapa dålig stämning.

Känns fel att att kalla mig ätstörd, men nått knepigt är det med mitt förhållande till mat. När jag väl börjar äta "fel" så kan jag inte stoppa mig. Det går inte!

Om det varit ett planerat socialt sammanhang hade jag "sparat ihop" lite kalorier innan och sett till att vara inställd på att det inte skulle bli en nyttig dag rent matmässigt, för att slippa dåligt samvete eller ångerkänslor.

Sen brukar jag tacka nej när min gräns närmar sig och säga typ "nej tack, men jag tar gärna en sån här i stället" och byta mot något nyttigare/mindre portion eller "nej tack, jag kommer behöva springa så mycket längre i morgon om jag äter den där, och det är jag för lat för."

Fika och lunch är viktigt även för mig. Utan lunch skulle jag bli ett helvete att umgås med. ;)

Här snöar det nu.

Körde biceps + triceps igår, plus armhävningsgrejen, dag ett. Blir imorgon och söndag igen, tänker att kroppen ska få 48 h mellan. :) Idag hade jag tänkte gymma + springa eller skatea, men tja. blir kanske bara gym nu. :D

Idag såg jag på jobbet att vi har ett asbra avtal med mitt gym. Ska definitivt förlänga mitt gymkort när det är dags!
Här är det snö och elände. Jag har dötid på jobbet och kan inte göra mina armhävningar pga brist på något att lägga under knäna. Irriterande!

Usch jag lider med er som har fått snö! :(
Här skiner solen, men det är inte direkt varmt :p

Får se om jag kan springa på lördag. Fortsatt krångel med ena vaden... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
32 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat