Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
50 minuters yoga inledde min dag. :) Är så peppad efter loppet igår så jag vill träna allt på en gång, haha. Men ska inte bli för ivrig. Funderar på att ta ut cykeln i skogen en sväng kanske! Testa lite stigar.

Jag mår blä! :D Det där med att festa är inget för mig längre :p Huvudvärk och halsont idag, så det är inte bara baksmälla, för så onykter blir man inte av 2 Somersby och en drink. Snarare en begynnande förkylning i kombination med att jag sovit för länge idag... Ska se om jag orkar vara nå aktiv senare idag!

Vad härligt peppade och glada ni känns här idag, det smittar av sig! Jag har en sådan där söndag som jag redan nu vet kommer att bli stressig för att jag har planerat in allt för mycket (och därför sitter jag på Buke nu, det är ju... smart :angel:). Ska i alla fall försöka promenera till kalaset hos mormor istället för att cykla, det är 6 km totalt så det känns som att det vore skön vardagsmotion att få in. Och så tänkte jag köra del 1 av armhävningsprogrammet. Annars ska jag mest packa, tentaplugga, packa, tentaplugga och städa. Och tentaplugga lite till. Uuusch, jag hatar verkligen de här 2-3 dagarna innan en tenta, det finns inget värre för psyket! :(

Hej alla, ny fejja i tråden här! 32 år, jobbar som administratör, bor i Malmö med hund :) Har nu gett mig fan på att komma igång med regelbunden träning. Red tidigare men har just nu uppehåll med ridningen. Går väldigt mycket (aktiv hund) men vill få bättre kondis och om jag blir lite fastare i kroppen är det en bonus. Har en tendens att gå ut för hårt och sen tröttna. Just nu springer jag efter ett träningsprogram som ska få mig att fixa 5 km så småningom (ja jag är en vekling) och målet är att springa Hundlöpet i september :) Hoppas ryckas med av er härliga pepptråd!

@Halfrek Välkommen! :) Jag är också lite småsugen på att hoppa på ett sådant där löpträningsprogram och har kikat runt lite... Vilket kör du?

Min dagsplanering blev lite ändrad.

Först poledance, sen plocka upp en vän för att åka ut till stallet och rida, sen in till stan igen med samma vän för att gå på promenad och grilla korv på nåt lämpligt ställe om vädret tillåter (och det ser det ut att göra enligt väderprognosen). Det blir helt enkelt en heldag av självård :D

Alltså varför anmälde jag inte mig till loppet? Mina ben börjar nästan springa av sig själva bara av att se alla vänta på start :D

Var ute och sprang 5,4 km vid kl 21 tiden. Gick tungt men var lite snabbare än jag brukar:-) Ska ta en längre tur ikväll tänkte jag!

Det blev en tur med cykeln! Alltså jag är ju ganska feg, och har dålig (=ingen) teknik, plus att min cykel är rätt skranglig :p Men det är ändå rätt kul! Vissa gånger fick jag hoppa av och leda cykeln för att det blev lite för stenigt eller lerigt, men annars körde jag på i ett makligt tempo. Haglade lite ett tag :confused: Sista nedförsbacken i skogen var jättekul, vågade släppa på lite där och fick en liten kick :D

Exempel på plats där jag ledde cykeln :D (det är brantare än det ser ut)
10254155_289652107870900_2033173479_n.jpg

Har du en mugghållare på styret? :D

Jag ska också ut och cykla har jag tänkt, men först ska jag sätta nya snören i skorna. Orkar inte med att jag köpte cykelskor med snörning, hur dum får man vara? :banghead:

Dagens poleträning gick åt helvete. Precis som förra. Och det beror mest troligt på att jag slutat äta. Igen.

Är så nöjd med dagens pyssel!
Jag bytte inte bara skosnören, jag gick även lös med permanent marker på det röda. Hehe. :angel:

Från det här:

2014-03-23-1904_532f22269606ee2e562bf78b.jpg

Via det här:

skarmavbild_2014-05-04_kl_142336_536631b8ddf2b32b0fa93de2.png

Till det här:

bild_8_copy_5366320bddf2b34355864284.jpg

Nu ska jag bara ut och cykla också.
Det får bli lite senare... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
32 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat