Sv: Baståsen

Fy vad typiskt! Finns det ingen annan då? Eller rid förenklad fälttävlan i Katrineholm (?) bara för att få rida terrängen?

Joo, de förenklade har jag tänkt rida i vilket fall som helst men eftersom vi har lite problem med banhoppningen så passade baståsen så bra eftersom den går på gräs vilket hästen älskar.
Jag är gravid och ska inte hoppa så länge till så jag missar alla höstens tävlingar tyvärr.

När fick du veta det?

Jag har inte fått mer än ett svarsmail på att de tagit emot min anmälan då när jag skickade...jag VILL inte bli bortlottad...det ska ju bli både min o hästens debut!!!

Alltså...finns det möjlighet att man...säg att man planerar in 3 FT under sommaren...tro ni man kan ha sån otur att man kan bli bortlottad från alla?:eek: tänk vad tråkigt...:(

Om du inget hört nu så är du nog inte bortlottad. Såg på deras hemsida att det stod att det skulle ta kontakt med alla som blev bortlottade snarast och eftersom de har din mailadress och du inget hört...

Startade min första fältävlan där... Nöjd med allt utom det faktum att dom då hade laggt in ett annat hinder i debutantklassen en vad dom brukar.Det varj uinte vilken hinder som helst utan ett hinder tillhörande den"lätta fältävlandbanan"( om jag har hört rätt) en stor upp och ner vänd båt. Så halva klassen vägrade ut sig. Själv satt man ju så j*vla löst att man flög av...

kommer nog aldrig komma över det när pollen hoppade så fint och han skulle ha hoppat om jag hade varit med honom!

Går inte -07-programmet på lång bana?
Baståsen har bara plats för kort bana i ridhuset.

Det finns en massa folk som fått för sig att det måste gå på lång bana, men vi har redan ridit det PÅ KORT BANA på fyra! tävlingsplatser (OBS! ridhäst) i år och det funkar hur bra som helst
däremot är det konstigt att folk som anmält för sent kommit med när så många korrekt anmälda har lottats bort :confused:

Vad jag förstått så tycker många ryttare att de har känts väldigt trångt att rida 07-programmet på kort bana. De har varit i kontakt med distriktet och fick därifrån rekomendationen att använda sig av 97års program.

Varför anmälningarna är som de är kan jag inte svara på då jag inte har något med den klubben att göra.

Jag vet bara att dom som anmälde samma dag fast efter 18:00 ansågs inte som efteranmälningar så dom var med på lottningen. Dom som anmält efter den dagen vet jag inte..?!..

Syrran kom iaf med så det blir debut nu med nyhästen:)

Vad jag förstått så tycker många ryttare att de har känts väldigt trångt att rida 07-programmet på kort bana. De har varit i kontakt med distriktet och fick därifrån rekomendationen att använda sig av 97års program.

Varför anmälningarna är som de är kan jag inte svara på då jag inte har något med den klubben att göra.

Jaha... och jag som trodde att dressyr gick ut på att visa upp en välbalanserad och ridbar häst :smirk:
Men det är klart skall man glida runt och visa upp sin gångartshäst i balanstrav så blir det ju trångt :devil: fast jag kan inte förstå att det skulle bli mindre trångt i -97 programmet :angel: utan det måste väl handla om att inte få plats på 20x40 bana och där får vi snällt rätta oss efter vad arrangörerna kan skaka fram annars blir det inga tävlingar alls

Jag vet bara att dom som anmälde samma dag fast efter 18:00 ansågs inte som efteranmälningar så dom var med på lottningen. Dom som anmält efter den dagen vet jag inte..?!..

Syrran kom iaf med så det blir debut nu med nyhästen:)

Det käns ju lite surt när man själv anmält ett par veckor innan anmälningstiden gick ut och så blir man bortlottad........

Om 07-progammet är anpassat för lång bana så kan det nog kännas trångt på kort bana. Jag har aldrig ridit det själv, så jag kan bara gå efter vad jag hört.

Ja det kan ja förstå, men så är de ju i en lottning=( tyvärr....

Ja det kan ja förstå, men så är de ju i en lottning=( tyvärr....

Joo, det är ju så men om de verkligen stängt anmälan den tid som Tr föreskriver så kanske man inte blivit bortlottad.

Jag har iallafall inte gett upp hoppet utan hoppas på massor av strykningar och att det dimper ned ett mail om att jag trots allt får rida!!

Senast ändrad:

Ja det har du helt klart rätt i!
Hoppas du får ett mejl snart då så du får vara med=)

:devil: fast jag kan inte förstå att det skulle bli mindre trångt i -97 programmet :angel: utan det måste väl handla om att inte få plats på 20x40 bana och där får vi snällt rätta oss efter vad arrangörerna kan skaka fram annars blir det inga tävlingar alls

Inte jag heller... här brukar vi ha 97:an på 60m banorna.
Här har det också varit 2007:an på 40 m. Helt ok.

Dock vet jag att det är krafter som inte vill ha 40m alls... kanske de som styr :devil:
Dock blir det problem med dressyrbanor om det blir så.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 218
Senast: malumbub
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 809
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar