Sv: Baståsen

Knappkapning!

Såg "din" Jimmy igår...han såg väldigt fin ut men hade inte för avsikt att hoppa den stora graven med häck...

Låter som den Jimmy jag kände. Ville han inte så ville han inte. Tog mig fyra timmar att få in honom från hagen en gång (100m) och det slutade med att jag stog på stallplan och vrålade efter att nån skulle komma med en bössa så jag egenhändigt fick skjuta honom!!!!

Låter som den Jimmy jag kände. Ville han inte så ville han inte. Tog mig fyra timmar att få in honom från hagen en gång (100m) och det slutade med att jag stog på stallplan och vrålade efter att nån skulle komma med en bössa så jag egenhändigt fick skjuta honom!!!!

Ha ha ha! Sanslöst kul! Visst är det underbart med individer med egen vilja...:p

Ha ha ha! Sanslöst kul! Visst är det underbart med individer med egen vilja...:p

Jo, egentligen så är det ju det men när man är tre personal på 60 hästar och det alltid är en speciell som strular så står just den individen inte så högt på favorit listan:devil: .
Men det är ju dem man kommer ihåg å andra sidan och egentligen var han ju snäll och det är jättekul att han gått så bra efter galoppen och alla sina skador han fick där!!!

Knappkapning!

Såg "din" Jimmy igår...han såg väldigt fin ut men hade inte för avsikt att hoppa den stora graven med häck...

Han hade klippt av ett galoppsprång för tidigt på hindret före, den stora lådan, och glidit över det på magen. :crazy: Både häst & ryttare var ganska chockade & kom aldrig till ridning på graven/häcken. Därför valde hon också att utgå.
Båda två var rätt glada att de landade på Jimmys fyra ben efter hinder 4...

Ja, det är en fin häst det där. Synd att de två tillsammans har lite svårt med dressyren.

Han rörde sig jättebra som åring. Hur är det nu? Han har ju haft sin del av skador osv?
Jag MÅSTE verkligen komma iväg och se honom nån gång. Det är så kul med de få hästar som verkligen lyckas efter sin galopptid.

Nu är han nog allmänt väldigt fräsch, han hade dessutom inte en skråma efter gårdagen. Magplattan hade desto fler från den stora lådan.. :crazy:

Det sitter nog mest hos ryttaren, som är mkt bättre i hopp & terräng än vad hon är i dressyren. Men han kan. :)

Jag ska dit jag med båda min hästar det ska bli skojj det:banana::bump:

Var i baståsen för 10 år sedan, redan då var det jätte fint, inte för att jag minns så mycket men syrran som tävla B ponny då har alltid velat åkt dit igen.
Så nu är det dax, men stora hästen:) Dom gör sin debut där=) *spännande*

Och jag anmälde mig idag...
...och fick avanmäla mig nu ikväll.

Det går inte att få ledigt från jobbet. :cry:

Men jag önskar er alla andra lycka till! :)

Kruxet är att jag lovat att jobba extra nätter på ett äldreboende.
Det är inte så många nätter, men naturligtvis jobbar jag just den helgen.

Det får bli Bollnäs 21juli istället.

Åååh, jag vill verkligen rida i Baståsen.. Nära och jättetrevliga hinder för min orutinerade skrålla. Mamma tycker dock att det är ett mindre självmordsförsök att bege sig ut. Men på lördag rider jag en 70 cm terrängklass i Hallsta, så om den går bra kaanske hon kan övertalas :angel:

*kl*

Och jag kommer inte heller eftersom jag opererat knät häromdan och tycker det känns lite onödigt att tävla så snart efteråt även om det känns rätt bra just nu.. :angel:

kl

Jag hoppas på att få debutera där med min 4-åring.
Ska se hur det går att träna innan. Ska träna i Latorp snart så får vi se. Men anmäld är jag iaf.:banana:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 218
Senast: malumbub
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 809
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar