Men det här med min syster är definitivt värre. Vi umgås inte och hörs egentligen inte av speciellt mycket, utan det vi träffas gör vi tillsammans med föräldrarna. Och för föräldrarna är det viktigt att vi kan göra det, så helt kan jag inte kapa all kontakt med henne. Hon har alltid varit väldigt svart eller vit, tycker man inte som henne är man dum i huvudet och det har gällt allt från oss i familjen till vänner och skolkamrater/kollegor. Hon har också en förmåga att helt hundra procent gå upp i det som är aktuellt för henne just nu, och självklart är det just nu detta barn. Har man då inga barn är det något fel på en (i mitt fall då fel i huvudet eftersom jag aldrig fysiskt försökt aktivt skaffa barn och inte kan "skylla" på det). Jag har så många gånger bitit av henne med att alla inte vill ha barn, alla
kan inte få barn, men då har jag bara fått höra att i mitt fall är det ju enbart för att jag är så kräsen med män och att jag hade kunnat få barn om jag inte hade varit så dum att jag envisades med att vara kär i pappakandidaten. Är man över 30 får man ta det som blir över, punkt.
Pappa röt till på henne ordentligt en gång här i vintras när det kom den ena giftigheten efter den andra på en gemensam middag. Den enda som tog åt sig och blev märkbart generad var hennes sambo, som aldrig har sagt något olämpligt. Hon kommer med giftkommentarer till mamma och pappa också, där hon vill få det till att de inte är lika entusiastiska som sambons föräldrar och att det så klart också är mitt fel. Mamma sa en gång, mest på skoj men för att liksom gjuta lite olja på vågorna, att de redan hade ett barnbarn och det är min häst men då tog det hus i helvete och hur man ens bara kunde jämföra hennes barn med ett äckligt djur. (Blir nästan tårögd när jag läste
@MiniLi s inlägg om hur hennes föräldrar och farmor behandlade hennes häst.)