Avslutningsfraser för mail (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 23)

Jag avslutar med MvH när jag känner mig lat, vänligen när jag tycker mottagaren känns snobbig, bästa hälsningar när mottagaren känns gullig osv. Lite olika.

Jag har även använt dessa:
Tjenixen Fenixen!
Kittla inte den drake som sover
Herrrrååååååååååååå
Haj
Many Os no X
Kjamizaj
F U
I will remember this
Adjöken adjö
Fan vad trött jag blir

:angel:

Undrar hur ofta man skulle använda den sista i jobbsammanhang ifall man helt saknade filter :angel:
 
Jag har ett par gånger använt "ovänliga hälsningar". Typ när något företag som jag är i kontakt med som privatperson plötsligt inte alls har samma bild av vad vi har kommit överens om utan tänker ta mer betalt/under längre tid/för sämre saker.
 
Enig! Som reaktion ser jag inget märkligt alls, om än möjligtvis lite tråkigt i vissa sammanhang.

Som svar i en konversation sjukt tråkigt men i regel inte så passivt aggressivt. Om det inte är svaret efter en lång utläggning om någons beteende eller känslor - då blir det genast en helt annan betydelse av den där stackars tummen 😅

Roade mig en lugn stund på jobbet att se vilka fraser som använts i mejl här det senaste:

I signatur
Med vänliga hälsningar
Med vänlig hälsning! /<namn>
Vänliga hälsningar
Vänligen
Hälsningar
MVH
/ <namn>

Adderat extra till befintlig signatur eller istället för (t.ex. situationsanpassat)
Hälsar <namn>
Vänligen, <namn>
/ <namn>
Allt gott!
Må gott!
Vi hörs!
Ha en härlig dag! <emoji>
Trevlig helg!
Tack på förhand!


Även ett gäng med endast signatur med kontaktuppgifter, ingen avslutsfras.

Kontentan utifrån tidigare framkomna känslor av olika alternativ - en salig blandning av ovänligt vänliga hälsningar! :D

Jag fick just ett mail som bara avslutades "Bästa, Greta-Stina". Bästa VADÅ? :cautious:

Obs: namnet är fingerat :laugh:
 
Ska börja med att erkänna att jag inte läst igenom hela tråden 🙈 men använder ni inte signaturer i Outlook?

Jag har i min signatur, utöver namn och kontaktuppgifter, även frasen Med vänliga hälsningar. Den kommer alltså med på alla mina mail oavsett om jag gör ngt eller inte.

Utöver det så lägger jag till Trevlig dag före signaturen om mottagaren har hjälpt mig med något. Som ett litet extra tack.
 
Ska börja med att erkänna att jag inte läst igenom hela tråden 🙈 men använder ni inte signaturer i Outlook?

Jag har i min signatur, utöver namn och kontaktuppgifter, även frasen Med vänliga hälsningar. Den kommer alltså med på alla mina mail oavsett om jag gör ngt eller inte.

Utöver det så lägger jag till Trevlig dag före signaturen om mottagaren har hjälpt mig med något. Som ett litet extra tack.

Vi kan inte styra över våra signaturer. Man kan försöka (vilket många gör) men den återställs till standard vid midnatt. För många år sedan fanns "Best regards / Vänliga hälsningar / Motsvarande på mandarin" med men inte längre. Logga, namn och kontaktuppgifter och företagets uppgifter.
 
Ska börja med att erkänna att jag inte läst igenom hela tråden 🙈 men använder ni inte signaturer i Outlook?

Jag har i min signatur, utöver namn och kontaktuppgifter, även frasen Med vänliga hälsningar. Den kommer alltså med på alla mina mail oavsett om jag gör ngt eller inte.

Utöver det så lägger jag till Trevlig dag före signaturen om mottagaren har hjälpt mig med något. Som ett litet extra tack.
Jo. Så ibland när jag skriver till någon nära kollega avslutar jag

Kram
(Följt av det automatiserade)
Med vänlig hälsning
manda

[kontaktuppgifter]
 
Dammar av min yrkesmejlande hjärna i och med denna tråden och minns att jag vid fint väder kan göra någon väderrelaterad slutfras tex

Soliga hälsningar

,

Våriga hälsningar

eller kanske

Sommarhälsningar



Har dock aldrig testat

Störtregninga hälsningar

eller

Skitnovember utan dagsljusiga hälsningar
 
Ska börja med att erkänna att jag inte läst igenom hela tråden 🙈 men använder ni inte signaturer i Outlook?

Jag har i min signatur, utöver namn och kontaktuppgifter, även frasen Med vänliga hälsningar. Den kommer alltså med på alla mina mail oavsett om jag gör ngt eller inte.

Utöver det så lägger jag till Trevlig dag före signaturen om mottagaren har hjälpt mig med något. Som ett litet extra tack.

Jo, ”Med vänliga hälsningar” inställt. Men ibland tar jag bort det och byter ut mot nåt mindre formellt när det passar.
 
Alltså herre gud tänker jag när jag läser denna tråden!

Jag har isåfall missat väldigt många passivt aggressiva meddelanden! Har aldrig tänkt att vänligen osv skulle vara något annat än vänligen! Jag kanske har missat massor :rofl:

Känner även lite att ”vad ska man skriva då?”, då det mesta verkar kunna tolkas konstigt.

Jag skriver oftast mvh, vänliga hälsningar eller liknade.
 
För att svara på det tråden faktiskt handlar om.

Jobbmejlen har "Med vänliga hälsningar" som signatur i alla mejl.

Privat så varierar jag stort beroende på vem jag skriver till. Det enda jag undviker är förkortningen "mvh", föredrar i så fall / alternativt bara namnet på egen rad.
 
Jag har ett par gånger använt "ovänliga hälsningar". Typ när något företag som jag är i kontakt med som privatperson plötsligt inte alls har samma bild av vad vi har kommit överens om utan tänker ta mer betalt/under längre tid/för sämre saker.
Skrev du ordagrant ”ovänliga hälsningar”?. Bra gjort om du hade blivit dåligt bemött :up:
 
"För helvete försök få det här gjort" vore lockande att avrunda med ibland till vissa slöfockar.

Alternativt: "jag håller god min och visar stort tålamod pga jag får lön för att göra det"

Men istället blir det en vänlig hälsning.
 
Alltså herre gud tänker jag när jag läser denna tråden!

Jag har isåfall missat väldigt många passivt aggressiva meddelanden! Har aldrig tänkt att vänligen osv skulle vara något annat än vänligen! Jag kanske har missat massor :rofl:

Känner även lite att ”vad ska man skriva då?”, då det mesta verkar kunna tolkas konstigt.

Jag skriver oftast mvh, vänliga hälsningar eller liknade.

För mig är ingen vanligt förekommande fras passiv aggressiv. Däremot kan det ju uppfattas så om mailet i sin helhet är stickigt. ”Hälsningar,” exempelvis, om mailet i övrigt är mindre trevligt. Är det ett trevligt mail hade jag aldrig tänkt något särskilt om hälsningsfrasen.
 
På lite trevligare teman har jag också kört t.ex. de här:

Hoppfulla hälsningar,
Tumhållande hälsningar,
... när jag har hoppats på hjälp/positivt besked

Mina djupaste sympatier,
... till nära kollegor som upplever krångel som jag inte kan lösa åt dem

Hälsningar och high five!
... till en uppdragsgivare som efter omfattande coachning och pepp lyckades "vara jag" och presentera en rapport internt, på sin sida
 

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag har det så stökigt jämt. Inte ens när jag har städat blir det bra för andra ser ändå att jag inte klarar av att...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 647
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Chefen skickar ut mail till alla o samlar in pengar till presenter när folk slutar. Men nu ska hen samla in pengar för en kollega har...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 748
Senast: IzeUnicorn
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd att skriva saker man stör sig på :D
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
118 222
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 209
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp