Avslutningsfraser för mail (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 23)

Såg denna på Instagram
Screenshot_20221018-224039__01.jpg
 
Jag använde 'best wishes' väldigt flitigt ganska länge, men sen såg jag den här videon
och blev rädd för vad detta skulle göra med mina telefonsamtal, så jag alternerar nervöst mellan alla möjliga hälsningar.


Det absolut svettigaste är ju när du har en lång formell mejlkonversation och avslutningshälsningarna liksom alternerar fram och tillbaka när alla försöker hålla sig inom rätt mall av formalitet och härma varandra men någon glömmer och gör ett snedsträck och sen svarar nästa med "I have the honour to be your humble servant" eller något sådär lagom tillpetande formellt.


Men det absolut, absolut värsta var när jag skrivit under så många mejl till min pappa med "kram" att han skrev "kram" istället för "älskar dig/pappa" och jag i panik skrev ett innehållslöst mejl bara för att skriva "JAG ÄLSKAR DIG/Nahar" tillbaka. Sen dess håller han sig på rätt sida om kärleken, och jag med, för det mesta.
 
Jag har aldrig sett det på engelska, det var delvis därför jag blev förvirrad. :D
Personligen alltid stört mig lite på "best regards" — skriver själv kind regards eller sincerely beroende på sammanhanget.
Men har lagt märke till att många svenskar framhärdar med "best regards" i tid och otid.

Tycker att best regards är väldigt informellt och så informell är jag sällan å tjänstens vägnar.
Och privat uttrycker jag mig annorlunda. :)
 
Personligen alltid stört mig lite på "best regards" — skriver själv kind regards eller sincerely beroende på sammanhanget.
Men har lagt märke till att många svenskar framhärdar med "best regards" i tid och otid.

Tycker att best regards är väldigt informellt och så informell är jag sällan å tjänstens vägnar.
Och privat uttrycker jag mig annorlunda. :)
Jag har sett båda uttrycken, men aldrig förkortningen.
 
Men är det bara jag som tänkte kannibalism då? "I år hoppas vi att du bjuder på dig själv" skulle kunna vara taglinen om det var en film.

Nej alltså, en grillkväll med människa på grillen är ju fullt ut en grillkväll och inte en ”grillkväll” :D Om än med speciell meny.

Baserat på hur kåta människor är och hur vanligt det är med sexträffar så japp.. smidigt dessutom om man redan har en föreningslokal!
 
Jag brukar oftast köra med "Thank you!", det känns som ett ganska säkert kort.
Jag vet också att jag någon gång skrivit:
"behave!"
// Sel. :D

När jag får ett "Thank you" som avslut på en internationell klients mail blir jag alltid lite småtjurig och tänker "vaddådå, jag har ju inte sagt att jag ska göra det där du frågade om ännu :p" Det tar liksom fram 14-åringen i mig:D
 
Nej alltså, en grillkväll med människa på grillen är ju fullt ut en grillkväll och inte en ”grillkväll” :D Om än med speciell meny.

Baserat på hur kåta människor är och hur vanligt det är med sexträffar så japp.. smidigt dessutom om man redan har en föreningslokal!
Tänk er då någon som aldrig tidigare deltagit (tänk nyinflyttad) dyker upp på festen med potatissallad och grillkorv, och alla andra bara "meh"
 
Jag har aldrig sett det på engelska, det var delvis därför jag blev förvirrad. :D

Jag ser det då och då på jobbet och tycker inte om det. Känns som en översättning rakt av från svenskans Mvh eller Vh då (som jag inte heller tycker om), har aldrig sett det från en person med engelska som modersmål. Tror inte heller att jag såg det en enda gång under sisådär åtta års arbete på kontor i London!
 
Jag ser det då och då på jobbet och tycker inte om det. Känns som en översättning rakt av från svenskans Mvh eller Vh då (som jag inte heller tycker om), har aldrig sett det från en person med engelska som modersmål. Tror inte heller att jag såg det en enda gång under sisådär åtta års arbete på kontor i London!
Jag har faktiskt stött på det, men tror att det inte var någon född där. Kan vara någon från UAE eventuellt.
 

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag har det så stökigt jämt. Inte ens när jag har städat blir det bra för andra ser ändå att jag inte klarar av att...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 647
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Chefen skickar ut mail till alla o samlar in pengar till presenter när folk slutar. Men nu ska hen samla in pengar för en kollega har...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 748
Senast: IzeUnicorn
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd att skriva saker man stör sig på :D
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
118 221
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 207
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp