Fast jag tror inte att folk har sådana där köpegrejer i någon större utsträckning.Ingen förändring utav fortsätter att vara okej att ha bara en yta motsvarande en EUR pall om du har 7 höns och fortfarande så kommer dessa små burar vara lagliga att ha höns i
Visa bifogad fil 164247
Och då är denna inte den minsta som finns.
Utom kanske folk som har sommarhöns.
Kvaliten är undermånlig, och de är oanvändbara utom sommartid.
De flesta har ombyggd lekstuga eller mindre friggebod som hus, eller egenbyggt och så varierande uterastgårdar. Ibland har man enklare köpta små hus till unghöns.
Vad är ditt problem, för innevistelse så sitter ju gärna hönsen tätt ihop
Bilka verkliga fall av för trånga hönshus har du träffat på?
Vill du verkligen spela Djurens Rätt i händerna? För om du vill få det här exemplet förbjudet är det indirekt det det du gör.
Det är nog bättre att försöka säga något i stil med "jag tycker att ett sånt här hönshus är i trångaste laget för 7 höns, om de hålls där permanent, när jag tittat på ett sånt hus i verkligheten, så tycker jag att X höns (7-?) Ser ut att kunna få det rimligt bra".
För vi ska komma ihåg, att målet för Djurrättsaktivisterns, är att eliminera all djurhållning.
De vill inte dislutera, vad som är god djurhållning, eller good enough djurhållning, dessutom då hittar de på fritt, som runt det där insekters känslor, utan de vill göta det omöjligt att hålla djur.