Nej såklart inte. Men på ICA är det ju i princip så? Kan inte minnas att jag nånsin sett något annat än nöt i matbutik.
Har du aldrig sett fläskkött eller lammkött i en matbutik?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej såklart inte. Men på ICA är det ju i princip så? Kan inte minnas att jag nånsin sett något annat än nöt i matbutik.
Har aldrig sett lamm här faktiskt. Fläsk finns ju men är ju en distinkt färgskillnad. Det är alltså färgen jag pratar om här om inte det framgick, inser att jag kanske var otydlig med detHar du aldrig sett fläskkött eller lammkött i en matbutik?
Har aldrig sett lamm här faktiskt. Fläsk finns ju men är ju en distinkt färgskillnad. Det är alltså färgen jag pratar om här om inte det framgick, inser att jag kanske var otydlig med det
Fast du skrev rött kött = nöt. Det stämmer ju inte, gris, lamm och några till räknas också som rött kött.
Åh det fanns inte den härliga tilläggs informationen: "kan innehålla spår av mjölk"Kom och tänka på den här tråden här om dagen när jag var tvungen att dricka "kaffe med vitt" ur en automat...
Jo, så jag undrar va sjutton jag fick för något för jag mådde illa som f*n hela eftermiddagen!Åh det fanns inte den härliga tilläggs informationen: "kan innehålla spår av mjölk"
Jag var på ett ställe med en sån maskin under ett par veckor, jag tog med mig mjölk och tog svart kaffe i maskinen.Jo, så jag undrar va sjutton jag fick för något för jag mådde illa som f*n hela eftermiddagen!
Skulle jag varit där en längre period hade jag också gjort så!Jag var på ett ställe med en sån maskin under ett par veckor, jag tog med mig mjölk och tog svart kaffe i maskinen.
En helt underbar benämning, då är ju det mer lockande att köpa "mjölkdryck", som det står på den laktosfria man köper.Kom och tänka på den här tråden här om dagen när jag var tvungen att dricka "kaffe med vitt" ur en automat...
Men "mjölkdryck" är det mest mejeriföretag typ Arla som säljer. Och då handlar det t.ex. om att ta tillvara det man filtrerar bort vid tillverkning av laktosfri-mjölkEn helt underbar benämning, då är ju det mer lockande att köpa "mjölkdryck", som det står på den laktosfria man köper.
Jag har set hästkött enstaka gånger samt ren, rådjur och älg.Nej såklart inte. Men på ICA är det ju i princip så? Kan inte minnas att jag nånsin sett något annat än nöt i matbutik.
För 35+år sedan fick jag lära mig i hemkunskapen att det delades in i vegetarian, lakto ovo vegetarian och sen de som åt fisk också. Stod som tre grupper i boken.Vad talar du om för tidsperspektiv, så långt jag kan minnas har vegetarianer innefattat lakto och ovo om man inte preciserat annat. Jag var vegetarian för 30+ år sedan och konsumerade mjölk och mjölkprodukter att gå tillbaks riktigt långt i tiden fyller inte någon funktion i sammanhanget att skapa förståelse utan då blir det mes förvirrande.
De är betydigt ljusare, man kan med en blick skilja nöt och fläskkött åt.Har du aldrig sett fläskkött eller lammkött i en matbutik?
Har aldrig sett lamm här faktiskt. Fläsk finns ju men är ju en distinkt färgskillnad. Det är alltså färgen jag pratar om här om inte det framgick, inser att jag kanske var otydlig med det
De är betydigt ljusare, man kan med en blick skilja nöt och fläskkött åt.
Haha, hade det stått vegetariska bullar hade jag undrat om de brukar ha kött i typ kanelbullarnaFör min del får det gärna heta korv, burgare, mjölk osv. Sen kan man specificera med fläskkorv och kokosmjölk mm. Det beskriver konsistens och form.
Hörde på tv igår om det skulle få heta vegetarisk hamburgare men det tycker jag inte utan då får det bara heta vegetarisk burgare. Hamburgare då tänker jag på kött. Och vegetariska köttbullar kan väl bara heta vegetariska bullar.
"Kaffe med fejk" som en kreativ kollega märkte om det till på automaten.Kom och tänka på den här tråden här om dagen när jag var tvungen att dricka "kaffe med vitt" ur en automat...