Och du menar att trådar om skyddsrum handlar om att man enbart tror att skyddsrum kan hjälpa och inte att folk är rädda/oroliga i största allmänhet?Absurditeten baserades bara på en anekdotisk observation; i min kommuns Facebook-sida "vi som bor i..." hade vi för en 7-10 dagar se'n SEX SAMTIDIGA trådar med upprörda människor som via Facebook fått reda på att kommunen bara hade ett enda skyddsrum.
Borde kanske stått [min kommuns innevånare] istället för [svenskar], men samtidigt förstod jag att samma upprördhet fanns annorstädes.
Naturligvis gällde den här generaliseringen inte Bukes extremt informerade läsare - varken i den här tråden, eller i de närliggande Ryssland/Ukraina-trådarna.
Det är inte bara en generalisering utan förmodligen skulle mycket få på en fråga om det finns andra sätt att skydda sig ha en hel del alternativ, men ja, en del av det fåtal som engagerar sig i trådarna (förmodligen en bråkdel av kommunens invånare) kanske har uppfattningen. Det är väl de som drar sig till sådana trådar.