Avslutningsfraser för mail (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 23)

Om jag klagat på något brukar jag skriva Missnöjda hälsningar. Om det inte bättras fortsätter jag konversationen med Oerhört missnöjda hälsningar.

Hade en dust med DN förra sommaren då de inte lyckades leverera tidningen på två veckor och jag fick sitta på händerna för att inte skrika ut min frustration.
 
@TygerTyger inspirerade till positiva hälsningar/avslutningar.
Jag brukar skriva:

Tacksamma hälsningar
Stort tack för hjälpen
Bästa hälsningar
Med önskan om en god fortsättning på [sätt in aktuell årstid]
Vi hörs! (detta efter en längre växling)
Vi återkommer (också som ett delslut i en fråga som måste återupptas senare)
 
Om jag klagat på något brukar jag skriva Missnöjda hälsningar. Om det inte bättras fortsätter jag konversationen med Oerhört missnöjda hälsningar.

Hade en dust med DN förra sommaren då de inte lyckades leverera tidningen på två veckor och jag fick sitta på händerna för att inte skrika ut min frustration.
Ibland vore det rätt bra att kunna skicka ett Harry Potter-inspirerat illvrål!
 
Jag skriver sällan på svenska, men när jag gör det avslutar jag alltid med MVH. Verkar dock vara en del som ogillar det av den här tråden att döma, så jag kanske skulle slå till med "Med vänliga hälsningar" istället nästa gång eftersom det verkar snäppet mer accepterat.

På engelska skriver jag nästan uteslutande "Thanks," eller "Many thanks," om det är till kollegor, någon jag har mycket kontakt med och/eller kan kommunicera mindre formellt med. Jag ogillar det egentligen, särskilt när det är bara "Thanks," men det är så alla andra gör. Är det mer formellt växlar jag mellan "Kind regards", "Best regards," eller, om jag är på extra bra humör, "Best wishes,". Skriver aldrig bara "Regards," där kan man snacka om passivt aggressivt! :D
 
Jag skriver sällan på svenska, men när jag gör det avslutar jag alltid med MVH. Verkar dock vara en del som ogillar det av den här tråden att döma, så jag kanske skulle slå till med "Med vänliga hälsningar" istället nästa gång eftersom det verkar snäppet mer accepterat.

På engelska skriver jag nästan uteslutande "Thanks," eller "Many thanks," om det är till kollegor, någon jag har mycket kontakt med och/eller kan kommunicera mindre formellt med. Jag ogillar det egentligen, särskilt när det är bara "Thanks," men det är så alla andra gör. Är det mer formellt växlar jag mellan "Kind regards", "Best regards," eller, om jag är på extra bra humör, "Best wishes,". Skriver aldrig bara "Regards," där kan man snacka om passivt aggressivt! :D
Jag brukar oftast köra med "Thank you!", det känns som ett ganska säkert kort.
Jag vet också att jag någon gång skrivit:
"behave!"
// Sel. :D
 
Ska börja med att erkänna att jag inte läst igenom hela tråden 🙈 men använder ni inte signaturer i Outlook?

Jag har i min signatur, utöver namn och kontaktuppgifter, även frasen Med vänliga hälsningar. Den kommer alltså med på alla mina mail oavsett om jag gör ngt eller inte.

Utöver det så lägger jag till Trevlig dag före signaturen om mottagaren har hjälpt mig med något. Som ett litet extra tack.
Nej, men jag skriver inte jobbrelaterade mail heller. Använder bara mail i privata sammanhang - och ibland för att kontakta privata säljare/köpare eller arbetsgivare (om jag söker nytt jobb till exempel).
 
Vad är fel med bjuda in till grillkväll och vad får man bjuda in till istället? Så jag vet till nästa gång vi skall ha grillkväll.
Förlåt, du har rätt, det blev lite missvisande. Egentligen borde jag ha skrivit att de bjuder in till "'grillkväll'". Dvs. om du bjuder in till grillkväll kommer jag gärna, bjuder du in till "grillkväll" blir jag misstänksam.
 
Ok förstår nog inte..
De skriver ordet grillkväll inom citationstecken i inbjudan. Citationstecken har ju i sin strikta bemärkelse funktionen att visa att något inte är ens egna ord, men som en förlängning av den egentliga funktionen används citationstecken i mindre formella texter ibland också för att indikera att det rör sig om något annat än det som uttrycks, att man inte riktigt tror på eller håller med om det som står inom citationstecknen. Om jag t.ex. med flit spiller rödvin på en tröja jag tröttnat på kanske jag säger till en vän att det var en "olycka". (Världens minst klimatansvarsfulla exempel men kom inte på något bättre.)

Eftersom vår bostadsrättsförening använder citationstecken ger de intrycket av att det inte är en grillkväll det handlar om, utan något annat, och något lite misstänkt.
 
De skriver ordet grillkväll inom citationstecken i inbjudan. Citationstecken har ju i sin strikta bemärkelse funktionen att visa att något inte är ens egna ord, men som en förlängning av den egentliga funktionen används citationstecken i mindre formella texter ibland också för att indikera att det rör sig om något annat än det som uttrycks, att man inte riktigt tror på eller håller med om det som står inom citationstecknen. Om jag t.ex. med flit spiller rödvin på en tröja jag tröttnat på kanske jag säger till en vän att det var en "olycka". (Världens minst klimatansvarsfulla exempel men kom inte på något bättre.)

Eftersom vår bostadsrättsförening använder citationstecken ger de intrycket av att det inte är en grillkväll det handlar om, utan något annat, och något lite misstänkt.
Som i - They were "room mates"- om alla lesbiska par som levt tillsammans utan män genom historien. :D

Edit: min hjärna går visst bara åt ett håll ikväll. :o
 

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag har det så stökigt jämt. Inte ens när jag har städat blir det bra för andra ser ändå att jag inte klarar av att...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 647
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Chefen skickar ut mail till alla o samlar in pengar till presenter när folk slutar. Men nu ska hen samla in pengar för en kollega har...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 748
Senast: IzeUnicorn
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd att skriva saker man stör sig på :D
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
118 222
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 209
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp