Kan ev. uppfattas som en aning aggressivt att avsluta ett mejl så också.
I det fallet kvittar det för mig om det står RIP eller Requiescat in Pace, jag hade blivit en aning tveksamt inställd till avsändaren...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan ev. uppfattas som en aning aggressivt att avsluta ett mejl så också.
Underbar insats @Frokennordberg !
Jag önskar fler förslag på helt cocobananas avslutningsfraser i stil med varulvstjutet. Utöver det är jag sugen på att använda:
Med bomber och granater,
Mot Sherwoodskogen,
Utan ursäkt,
I enlighet med svensk stavningsreform 1906,
Dig veterligen
”Utan ursäkt” är f a n t a s t i s k t ! Hoppas jag får anledning att använda den i något sammanhangUnderbar insats @Frokennordberg !
Jag önskar fler förslag på helt cocobananas avslutningsfraser i stil med varulvstjutet. Utöver det är jag sugen på att använda:
Med bomber och granater,
Mot Sherwoodskogen,
Utan ursäkt,
Dig veterligen
Underbar insats @Frokennordberg !
Med bomber och granater,
Mot Sherwoodskogen,
Utan ursäkt,
Dig veterligen
Ibland har jag skrivit Fridens Liljor men eftersom mailen är en offentlig handling och kan begäras ut så får man vara lite försiktigUnderbar insats @Frokennordberg !
Med bomber och granater,
Mot Sherwoodskogen,
Utan ursäkt,
Dig veterligen
Ibland har jag skrivit Fridens Liljor men eftersom mailen är en offentlig handling och kan begäras ut så får man vara lite försiktig
Skrivs väl dock rätt sällan som avslutning på mail kan man hoppas?Något annat som är gräsligt är RIP.
Det är något jag verkligen avskyr.
Någon kan nog råka tolka den som aggressiv.Med bomber och granater
Men inte passiv!Någon kan nog råka tolka den som aggressiv.
Men inte passiv!
Dig veterligen
Tjipp och hej
Med de bästa av nu lämpliga artighetsfraser,
[Infoga valfri hälsningsfras som överensstämmer med ditt kön, sinnesstämning samt religiösa övertygelse (eller avsaknad därav)].
Tacohej
Pax vobiscum är ju fantastiskt!!!See you later alligator!
Funkar om man ses på möte sen.
Svar undanbeds!
Där stänger man ner fortsatt konversation direkt
Pax vobiscum!
En synnerligen god dag tillönskar jag dig!