Sv: Att vänta barn och vara ett uselt mammamaterial
Vuxna måste bry sig om barnen och inte skuffa runt dem som paket som är i vägen för karriär och fritidsintressen.
Eller som slagträn i separationer.
Men det är en annan diskussion.
Det kan man se på t.ex. stressade hundar.
Men en sådan mamma tar i alla fall hand om sitt barn och skadar det inte.
Och så kan den backup som man har skaffat sig stötta och ta över för det som behövs.
Barn har dessutom två föräldrar.
Det handlar om rätten att få göra det som man vill även om man inte är helt perfekt.Varför är det så viktigt att slå vakt om denna önskan att sätta barn till världen?
Det är ett problem som behöver lösas på en annan nivå.Omvänt kan jag säga att jag inte vill ha ett samhälle med fler dysfunktionella barn som går på sobril och tunga vanebildande mediciner (förskrivningen av psykofarmaka har ökat radikalt de senaste åren, med 70 procent). Den risken ökar givetvis markant när föräldrarna inte mår bra.
Vuxna måste bry sig om barnen och inte skuffa runt dem som paket som är i vägen för karriär och fritidsintressen.
Eller som slagträn i separationer.
Men det är en annan diskussion.
Djur behöver också någon typ av anknytning för att må bra.Bara mammorna lyckas ta sig upp ur sängen och mata djuren, är kriterierna för ett gott föräldraskap tillfredsställda. Som om djur hade behov av anknytning, till exempel! Jag lovar att de anställda på barnenheterna inom soc och bup inte håller med dig.
Det kan man se på t.ex. stressade hundar.
Men en sådan mamma tar i alla fall hand om sitt barn och skadar det inte.
Och så kan den backup som man har skaffat sig stötta och ta över för det som behövs.
Barn har dessutom två föräldrar.