Sv: Att vänta barn och vara ett uselt mammamaterial
Har inte hunnit se om det är någon speciell medicin som diskuteras - men det är olika på olika SSRI - och det varnas när man får dem utskrivna för att man kan bli värre i början.
Jag har provat många olika sorter - en del SSRI gjorde ingen skillnad, medan ett par sorter har gjort mig rejält mycket värre. En del har bara stängt av mig.
Förlåt I_U, såg inte det här inlägget förrän jag gjorde en omläsning av tråden. Ok, då förstår jag mer varför du resonerar som du gör. Men jag håller inte med dig om skärpan och det där med SSRI. Många får helt andra reaktioner än vad du får och hos vissa förvärras till och med självmordsbenägenheten. (Min man tog sådana ett tag och var med om en trafikolycka till följd av ouppmärksamheten.)
Har inte hunnit se om det är någon speciell medicin som diskuteras - men det är olika på olika SSRI - och det varnas när man får dem utskrivna för att man kan bli värre i början.
Jag har provat många olika sorter - en del SSRI gjorde ingen skillnad, medan ett par sorter har gjort mig rejält mycket värre. En del har bara stängt av mig.