Att vänta barn och vara ett uselt mammamaterial

Sv: Att vänta barn och vara ett uselt mammamaterial

Jag bara undrar om det överhuvudtaget hade blivit en diskussion om ts var en man. Jag tror inte det.

Förutom att man kan fråga sig vad det har för betydelse vad folk skulle ha tyckt i ett helt annat fall, så är väl jag den enda som har kommenterat ditt inlägg. Och jag skrev att jag hade reagerat betydligt mer negativt om en man med depressionsproblematik står i begrepp att bli förälder än om en kvinna med samma problematik gör det.

Jag bedömer det betydligt mer sannolikt att en kvinna håller ihop sig i mammarollen och ger vad hon har till barnet, än att en man gör det. Det är rätt välbelagt att deprimerade/utbrända kvinnor ändå tar hand om barnen, medan män med samma problematik inte gör det i samma omfattning.

Är det så du menar? Om TS hade varit man hade ingen skrivit att det ordnar sig och att mamman kan ta hand om barnet när TS inte orkar? Utan då hade alla varit lite oroliga för hur det här ska gå?
 
Sv: Att vänta barn och vara ett uselt mammamaterial

Jag undrar om diskussionen om huruvida människor med psykiska ohälsa är lämpliga föräldrar eller inte kommit upp om ts hade varit en man. Jag tror imte det. Jag tror att den diskussionen uppkommit eftersom ts är en kvinna och således förväntas ta huvudansvaret för barnet.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 105
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 074
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp