OK
Lägger till tjatsex i listan.
Hur lång är den positiva listan, och är den längre än den negativa?
För mig har det hjälpt beslutandet att göra en sådan lista på papper, inte bara i huvudet. Plus och minus. Konkret på papper att sitta och titta på. Det blir så mycket mer konkret då. I alla fall för mig.
+ Fin människa
+ Stort hjärta (när han vill)
+ Attraktiv
- Lat
- Oförstående i känsliga situationer
- Tar extremt sällan initiativ till något
- "Ensamvarg" (har inga vänner och är inte intresserad av att skaffa heller)
Det jag känner varit/är största problemet och det som är den utlösande faktorn till att jag känner som jag gör nu är att jag konstant varit den som drivit på i förhållandet.
Vi köpte hus ganska tidigt i förhållandet (efter 2 år) och det var min idé. Han ville ha hus som var "färdigt" så det var de vi köpte, ett hus med alla stora renoveringar gjorda. Vi har bråkat om allt hemma, städning, gräsklippning, tvätt, disk, matlagning, handla, ja allt. Det har blivit något bättre de senaste men det är nog delvis för att jag gör allt nu utan att tjata. Jag vet att jag inte får ut något av mitt tjat. Jag har haft och har så mycket visioner och tankar om framtiden och varje gång jag tar upp med honom "älskling, jag har en idé" då stöter jag på motstånd. Det har gjort att jag tappat motivationen.
Det har känts som att det enda han bryr sig om är sitt intresse för gymmet och det har hämmat vårt förhållande. Vi har inte kunnat åka på resor för han nojar då över att han inte kan äta lika ofta som hemma och inte träna som han vill. Jag fattar det, träningen är viktig för mig också men det får inte gå ut över vårt liv ihop känner jag.
Jag känner att jag fått stå tillbaka mycket för att ge plats åt honom.
Detta har vi pratat om och han håller med, han säger att han bara inte uppfattat att det varit så "allvarligt" att jag nu funderar på om vi inte ska gå isär. Han säger att han ska ändra på sig och inte låta sitt intresse hämma vårt förhållande mer och vårt liv ihop. Han håller med om att han visat motstånd till många av de idéer jag kommit med. Sen behöver vi absolut inte göra allt jag föreslår, det är inte det jag menar. Men vi måste iaf kunna prata om det.
Jag har märkt skillnad på honom, efter vi pratat. Men det jag funderar på och försöker känna nu är om det är för sent.