Fast det där låter jäkligt nedvärderande. Som att alla kvinnor som inte har en ny partner efter sitt ex jävlas för att det saknas en man i deras liv.
Ingenstans i beskrivningen (som finns i den här tråden) av TS partners ex hittar jag att denne skulle vara ute efter att jävlas eller ta över TS relation. Jag förstår över huvud taget inte varför allt fokus ligger på exet, kanske för att det är en kvinna och det är löjligt stereotypiskt att den (förmodade) ensamma stackars kvinnan givetvis vill ha tillbaka sin karl eftersom hon såklart inte klarar sig utan honom, typ. Löjligt som sagt.
Det är himla lätt att beskylla andra för sina egna känslor när man inte vågar/kan/vill inse att ansvaret egentligen ligger hos en själv. Botet mot dålig självkänsla måste komma inifrån inte från bekräftelse utifrån, då blir det aldrig bra.
Ja, det har du faktiskt rätt i.
Den vinklingen finns ju också, så absolut det håller jag med om.
Det är inte så trevligt att dra alla ex över en kam och förutsätta att dom "behöver" en karl för att hålla sig lugna, typ.
Så det tycker jag absolut inte. Ber verkligen om ursäkt om det uppfattades så.
Just det här specifika exet dom vi pratar om i den här tråden verkar dock jävligt gränslös.
Kliva in i huset hon varken bor i eller äger längre. Obehagligt!
Det känns i alla fall för mig inte särskilt ok.
Jag skulle inte uppskatta ett sånt besök. Inte heller något besök från exsvärföräldrar heller, för den delen.
Det finns andra trådar här på buke där det beskrivs om män som går in i sina gamla bostäder, tomter osv. Där blir svaren helt andra än här, typ polisanmälan osv.
Det är ju också något man också kan tänka utifrån.
Jag ska medge att jag blev överraskad av att hon har träffat en ny.
Där kan jag säga att jag nog var fördomsfull som trodde att hon inte hade det.
Min nästa fråga är, vad säger han om allt det här.
Vet han om det osv. Hur kul är det för honom? (Jag förväntar mig givetvis inget svar på det)