Att leva i någon annans familj (barn sedan tidigare förhållande)

@Vallmo

Jag kan inte fatta att jag måste skriva det här men okej:

Jag kan svara på annat än bara sånt jag är citerad eller taggad i. Om nån kommer in i en tråd och svepande kallar andras inlägg korkade så kommer jag med största sannolikhet att reagera. Som du sett så har fler gjort samma sak.

Jag kommer inte svara dig mer nu, din nivå är för låg för mig.

Ps. Om du tycker att vissa saker är motsägelsefulla kan det bero på att vi är flera olika människor som svarat i tråden.
Det är lugnt att vi alla är olika. Och det bra. :)

Att du känner att du måste reagera på allt, även sånt som inte har med dig att göra så är det ditt problem.
Det om något är motsägelsefullt. Man får tycka olika bara alla tycker som dig?

Jag måste ju också få skriva något som andra uppfattar som motsägelsefullt.

Men va? Vilka otroliga gissningar angående exet!

Det är väl lika (eller mer) troligt att TS är lite svartsjuk och känner sig undanskuffad därför.
Det var inte så mycket gissningar från mig utan mer en slutsats pga exets beteende som Ts skrev.
@Sockerbit får gärna tala om exet har en ny eller inte. Om hon vill, såklart.
Min gissning är att hade hon det så hade hon:
A inte pratat om flytt till Norrland
B hon hade haft fullt upp med sin nya kärlek

Det var inte så mycket gissningar från mig utan mer en slutsats pga exets beteende som Ts skrev.

Fast det där låter jäkligt nedvärderande. Som att alla kvinnor som inte har en ny partner efter sitt ex jävlas för att det saknas en man i deras liv.

Ingenstans i beskrivningen (som finns i den här tråden) av TS partners ex hittar jag att denne skulle vara ute efter att jävlas eller ta över TS relation. Jag förstår över huvud taget inte varför allt fokus ligger på exet, kanske för att det är en kvinna och det är löjligt stereotypiskt att den (förmodade) ensamma stackars kvinnan givetvis vill ha tillbaka sin karl eftersom hon såklart inte klarar sig utan honom, typ. Löjligt som sagt.

Det är himla lätt att beskylla andra för sina egna känslor när man inte vågar/kan/vill inse att ansvaret egentligen ligger hos en själv. Botet mot dålig självkänsla måste komma inifrån inte från bekräftelse utifrån, då blir det aldrig bra.

Fast det där låter jäkligt nedvärderande. Som att alla kvinnor som inte har en ny partner efter sitt ex jävlas för att det saknas en man i deras liv.

Ingenstans i beskrivningen (som finns i den här tråden) av TS partners ex hittar jag att denne skulle vara ute efter att jävlas eller ta över TS relation. Jag förstår över huvud taget inte varför allt fokus ligger på exet, kanske för att det är en kvinna och det är löjligt stereotypiskt att den (förmodade) ensamma stackars kvinnan givetvis vill ha tillbaka sin karl eftersom hon såklart inte klarar sig utan honom, typ. Löjligt som sagt.

Det är himla lätt att beskylla andra för sina egna känslor när man inte vågar/kan/vill inse att ansvaret egentligen ligger hos en själv. Botet mot dålig självkänsla måste komma inifrån inte från bekräftelse utifrån, då blir det aldrig bra.
:bow:

Fast det är ingen som sagt det är så. Hon har själv ny partner. Som min kille inte har några åsikter om eller kräver att få träffa, eller som min kille skickar sina föräldrar för att inspektera. Men hon tror tyvärr hon har bestämmanderätt över killens liv, oavsett om hon inte velat ha han kvar eller ej.

Fast det är ingen som sagt det är så. Hon har själv ny partner. Som min kille inte har några åsikter om eller kräver att få träffa, eller som min kille skickar sina föräldrar för att inspektera. Men hon tror tyvärr hon har bestämmanderätt över killens liv, oavsett om hon inte velat ha han kvar eller ej.
Men har hon skickat sina föräldrar, eller var dom själva väldigt nyfikna?

Jag fattar inte hur du överhuvudtaget kan med att sitta och göra diverse psykologiserande gissningar om personer som du bara har läst lite om i andra hand i tråden.

Det ju otaliga incidenter som gör att jag känner så som jag gör, det är inte omotiverat.

Senast idag var hon på en visit här i huset, killen är iväg och jobbar i Linköping en vecka vilket hon känner till. Jag bor i huset själv under sådana veckor och normalt jobbar jag med var idag hemma sjuk. Sovrummet ligger i andra änden av huset om man ser från hallen och jag hörde inte att det var någon i huset förrän människan står i sovrumsdörren lite snopet och ser mig. Hon hasplar ur sig att hon ska hämta något som var hennes (vid bodelningen köpte killen ut ALLT lösöre i huset och det hon "fick" ta med sig var sina kläder, smycken och foton), hon har alltså inget att hämta. Hon vet var reservnyckeln finns för att i värsta fall kunna hämta något till barnen när vi är borta, men det är bestämt att hon så fall ska meddela detta och inte gå in hur som helst. Det känns olustigt.

Ja, det har du faktiskt rätt i. ;)
Den vinklingen finns ju också, så absolut det håller jag med om. :)
Det är inte så trevligt att dra alla ex över en kam och förutsätta att dom "behöver" en karl för att hålla sig lugna, typ.
Så det tycker jag absolut inte. Ber verkligen om ursäkt om det uppfattades så. :o

Just det här specifika exet dom vi pratar om i den här tråden verkar dock jävligt gränslös. :crazy:
Kliva in i huset hon varken bor i eller äger längre. Obehagligt! :nailbiting:
Det känns i alla fall för mig inte särskilt ok.
Jag skulle inte uppskatta ett sånt besök. Inte heller något besök från exsvärföräldrar heller, för den delen.

Det finns andra trådar här på buke där det beskrivs om män som går in i sina gamla bostäder, tomter osv. Där blir svaren helt andra än här, typ polisanmälan osv.
Det är ju också något man också kan tänka utifrån.

Jag ska medge att jag blev överraskad av att hon har träffat en ny. ;)
Där kan jag säga att jag nog var fördomsfull som trodde att hon inte hade det. :o
Min nästa fråga är, vad säger han om allt det här.
Vet han om det osv. Hur kul är det för honom? (Jag förväntar mig givetvis inget svar på det)

Fast det spelar ju ingen roll.

Det är ju inte någon särskilt meningsfull fråga att fundera över hur det här exet borde och bör göra. Frågan är ju hur TS ska hantera sina känslor kring exet. Det handlar ju om TS här, det är TS tråd.
Det spelar väl en jäkla stor roll. :confused:
Om exet skickar dit sina föräldrar och själv dyker upp oanmält så handlar det knappast om Ts känslor.
Det är åtminstone i ett av fallen olaga intrång.

Sen kan Ts känna massa runt det också men det är sekundärt.
I alla fall tycker jag så.

Det ju otaliga incidenter som gör att jag känner så som jag gör, det är inte omotiverat.

Senast idag var hon på en visit här i huset, killen är iväg och jobbar i Linköping en vecka vilket hon känner till. Jag bor i huset själv under sådana veckor och normalt jobbar jag med var idag hemma sjuk. Sovrummet ligger i andra änden av huset om man ser från hallen och jag hörde inte att det var någon i huset förrän människan står i sovrumsdörren lite snopet och ser mig. Hon hasplar ur sig att hon ska hämta något som var hennes (vid bodelningen köpte killen ut ALLT lösöre i huset och det hon "fick" ta med sig var sina kläder, smycken och foton), hon har alltså inget att hämta. Hon vet var reservnyckeln finns för att i värsta fall kunna hämta något till barnen när vi är borta, men det är bestämt att hon så fall ska meddela detta och inte gå in hur som helst. Det känns olustigt.
Oavsett exet, är du nöjd och lycklig i din relation? Jag tänker att du behöver sätta dig och göra en analys på vad som är problemet. Och vad vill du ta tag i? Är det värt att tjafsa med exet om du ändå inte är säker på att du vill vara tillsammans med pojkvännen? Är det värt att lägga tid och energi på er relation om du redan nu ser möjligheten att du kommer bli bitter?

Jag var visst inte den enda som fann bröllopssituationen konstig. Brudgummens mamma, alltså killens mamma ringde i annat ärende och frågade samtidigt om det inte var sagt att killen skulle lämnat barnen och varför exet hämta. Och uttryckte "det blir väldigt märkligt när hon dyker upp och går in på området, men vi kunde inte avvisa henne". Lät som om de har diskuterat saken. Jag har inte sagt ett ord om händelsen varken innan eller nu.

Jag var visst inte den enda som fann bröllopssituationen konstig. Brudgummens mamma, alltså killens mamma ringde i annat ärende och frågade samtidigt om det inte var sagt att killen skulle lämnat barnen och varför exet hämta. Och uttryckte "det blir väldigt märkligt när hon dyker upp och går in på området, men vi kunde inte avvisa henne". Lät som om de har diskuterat saken. Jag har inte sagt ett ord om händelsen varken innan eller nu.
Ja men vad bra, då kan du ju faktiskt släppa tanken på att hela din sambos släkt lever i maskopi med henne vilket du ju varit inne på i tråden.
Allvarligt talat, läs igenom det du skrivit här, jag har svårt att se att det blir bra mellan er och att du kommer att kunna släppa det här, jag kan förstå att det är irriterande att hon stövlar in i ert hus (jag kan inte se att exet ska ha tillgång till nyckeln alls och det är ju till och med brottsligt för en hyresvärd att stövla in utan att kontakta hyresgästen innan, i det avseendet hade jag blivit förbannat och också talat om det för henne), men saker som den som hände vid kyrkan har jag faktiskt ingen förståelse alls för att du väljer att gå undan istället för att vara med och mingla och sedan blir irriterad. Jag hade förstått om det vore du som var bruden men det är väl denna som i så fall ska sätta gränserna vid ett sådant tillfälle.

Nu undrar jag, du blir mer och mer irriterad på grejer som egentligen inte riktigt är din sak heller, det brukar ju bli så om man håller det inom sig, min fråga till dig är nu: Vad säger din sambo om detta, för du HAR VÄL PRATAT med honom om hur du känner?

Vad gjorde du då?

Ja men vad bra, då kan du ju faktiskt släppa tanken på att hela din sambos släkt lever i maskopi med henne vilket du ju varit inne på i tråden.
Allvarligt talat, läs igenom det du skrivit här, jag har svårt att se att det blir bra mellan er och att du kommer att kunna släppa det här, jag kan förstå att det är irriterande att hon stövlar in i ert hus (jag kan inte se att exet ska ha tillgång till nyckeln alls och det är ju till och med brottsligt för en hyresvärd att stövla in utan att kontakta hyresgästen innan, i det avseendet hade jag blivit förbannat och också talat om det för henne), men saker som den som hände vid kyrkan har jag faktiskt ingen förståelse alls för att du väljer att gå undan istället för att vara med och mingla och sedan blir irriterad. Jag hade förstått om det vore du som var bruden men det är väl denna som i så fall ska sätta gränserna vid ett sådant tillfälle.

Nu undrar jag, du blir mer och mer irriterad på grejer som egentligen inte riktigt är din sak heller, det brukar ju bli så om man håller det inom sig, min fråga till dig är nu: Vad säger din sambo om detta, för du HAR VÄL PRATAT med honom om hur du känner?

Du har nog missförstått en hel del. Var tusan står det att släkten skulle vara i maskopi med henne?

Och det står uttryckligen förklarat i tidigare inlägg varför hon vet var reservnyckeln finns, för att kunna komma åt saker till barnen (tex glömd skolbok eller whatever), det står även att detta ska meddelas innan hon går in i huset.

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 604
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka