@Sockerbit jag tycker ditt förhållande med din pojkvän och hans ex låter otroligt jobbigt. Jag fattar mycket väl att du inte riktigt trivs.
Det är svårt att ta på just vad det är som verkar jobbigt, men det framgår i dina beskrivningar att du gång på gång känner dig överkörd på något vis.
Jag tycker det låter som om du har kommit in i en familj med ganska gränslös kultur.
Jag tycker inte heller att din partner verkar särskilt lyhörd för dina behov och han verkar inte särskilt respektfull mot dig heller.
Du verkar bara få hänga med bäst du kan......
Att barnen går först är ju självklart och så kommer det vara och BÖR alltid vara för en förälder.
Men det betyder inte att hans ex ska göra det också.
Det där med att bara svälja och svälja hela tiden är inte bra. Till slut har man svalt sig själv och då finns man inte kvar.
Här på bukefalos ska man tycka allt är ok, inte ställa några krav på sin partner.
Allt ska bara vara trevligt hela tiden och knakar relationen ibland så ska man inte vara ihop.
Om man känner man sig undanskuffad pga partner eller ex så har man problem med sin egen självkänsla.
Att klaga på någons bonusbarn är Big no-no. Likaså att ha åsikter om exet.
Man får aldrig vara i psykisk obalans och låta det går ut över sin partner.
Gör man det är tvingas partnern till medberoende och det är också Big no-no.
Detta är en stor anledning till att jag aldrig skulle skriva någon relationstråd här.