@Vallmo , nu ligger jag lite efter i min Buke-tid för tillfället, men jag ska göra ett snabbt försök:
Buke är inte terapi! Det hoppas jag faktiskt vi kan vara överens om, även om det skulle vara det enda... En relevant irl-roll skulle möjligen vara pedagog, men det sätter en obalans gentemot TS som jag inte är bekväm med (annat än i "fråga en expert"-trådar där det ju kommer inbyggt). Det är en väldigt obekväm tanke för mig att se trådar som behandling! (Ja, en del trådar handlar verkligen om psykisk ohälsa, men där blir det också en svår balansgång och det handlar ofta om att ge råd för hjälp irl.)
Vad gäller känslor vs saklighet, jag menar inte att man inte ska visa empati och ta det lite försiktigt. Vad jag pratade om var att om det är antingen eller, så är en känslostorm betydligt sämre. Den specifika kritiken mot dig och dina inlägg var heller inte "du visar bara empati", utan att du lever in dig i TS upplevelse och drar eländet längre! Det är inte första tråden jag sett dig göra det heller. Du gör antaganden och -ar som om det är en dagsåpa, på lite information men mycket känslor! Stjälper...
Vad gäller självkänsla-gate, jag har inte läst igenom tråden igen än, men som @niphredil beskriver det förstår jag verkligen inte ramaskriet. Förslag (obs, förslag, inte order!) på saker att fundera på. Fruktansvärt? Nej, hjälpsamt!
Alltså, FYFAN vad du är bra!