Tvärtom, skulle jag säga. Just därför att du inte jobbar här behöver du inte heller ta på dig en sådan undervisande ton och förklara saker och värdera andra personers beteenden bara genom att läsa beskrivningar av dem osv.
Ok! Ska erkänna att jag blev glatt förvånad
, men missförstod det hela .....tydligen
.
Jag tycker att jag har min fulla rätt att använda min kunskap och erfarenhet när jag skriver inlägg där man diskuterar människors olika beteenden och hur det kan påverka andra.
Andra gör det, inte minst i de olika hästtrådarna (som jag aldrig är inne på nuförtiden)
Jag var också tydlig med att säga att det här behöver men inte vara beteendevetare för att fatta heller.
Jag var också tydlig med att skriva att jag inte var ute efter att utöva någon härskarteknik eller dra nytta av min utbildning/erfarenhet.
Ändå så kommenteras det! Suck!
Vad ska jag ge för svar på det?
När det gäller det jag skrev så är det vanlig, basic kommunikation och handlar om sociala koder för hur man agerar om man vill nå fram med sitt budskap.
Jag kan tycka ibland att här silas myggor och att man sväljer kameler.
Vissa användare "får" vara ganska hårda och svinga med köttyxan medans andra får varje ord och stavelse nedmonterade och upphackade i olika citat som förvränger hela budskapet ibland.
Jag blir också uppfostrad titt som tätt när jag har en avvikande åsikt och står upp för den.
Alla har ju lika värde i teorien men knappaste i praktiken. I synnerhet inte här
Det kan jag tycka är intressant..........
Jag tycker Ts har rätt att bli schysst bemött även om hon tänker fel enligt en del.
Man har rätt till det och hon har inte skrivit ett enda otrevligt inlägg.
Jag tycker ändå tonen mot Ts har varit trevligare de senaste inläggen och jag hoppas hon kan få lite nytta av dom.