Hade ett långt samtal med veterinären för ett par dagar sen. Efter mycket diskuterande beslutades att ge Dino en sista chans. Så i lördags gav jag honom lugnande, broddade på med gräsbrodd och slängde på skydd och boots runt om. Sen släppte jag ut honom i en enorm hage... Han hade en hel del energi trots lugnande kan jag säga. Men efter så många veckor på box och innan dess sjukhage lång tid så är det väll inte konstigt. Han har ju inte varit ute i ordentlig hage (större än 10*10m) sen i mitten av augusti... Nu är planen att han ska få gå i hagen dagtid i 3månaders tid, sen i slutet av februari/början av mars så åker vi in till kliniken igen för att kolla honom igen. Om han är ohalt och senan ser bra ut väntar då igångsättning, är det tvärtom finns inget mer att göra utan isåfall får han vandra vidare...
De första dagarna har han varit supersvullen och varm över senan på kvällarna, i förrgår även i andra frambenet men igår så var han fin och kall i benen. Nu hoppas jag bara att det håller i sig och att han kan läka ihop ordentligt, vill ju verkligen inte ta bort honom. Håll tummarna nu!
Har ju köpt hans lillebror född i år också, så efter jul hämtar vi honom från uppfödaren, tanken var ju att ha honom som påläggskalv åt Dino. Blir inte Dino bra får jag ju vänta jätte länge på att rida igen men har ju i alla fall lite minne av honom i lille Disel.