Årgång 2011 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@supercassie: Det har ju varit likadant ofta med travare, storfavorit som kroknar helt och sedan har proverna kommit tillbaka positiva.

Förstår att det är tråkigt när hästarna kändes fina och borde haft bra chans.

Noterade igår hur mycket X har skjutit iväg i baken igen.
Jag hoppas spänningarna i rygg och länd kommer från det.

Och så undrar jag när hon vuxit färdigt, vore fint om framdelen kom ikapp bakdelen.

Ojoj Ninja har verkligen vart super pigg när jag ridigt henne dom senaste gångerna, har fått åkt på lite bockspräng och stå på bakbenen.. Tur att min förra häst var lite av rodeotypen så man har lite träning på att sitta kvar ;) Vi har iallafall testat på lite galopper och ja va ska man säga mycket obalanserat men blir bättre och bättre, men vore ju lättare om höll sig på marken. Igår gick det väldigt bra då jag verkligen fick henne avslappnad trots katastrof start då jag knappt kunde komma upp på henne, men stolt att hon kunde lugna ner sig så pass ändå :laugh:

img_20141128_222532_547c4e46ddf2b33c26ae8133.jpg

Måste få tag på en längre sadelgjord, känns som sadeln åker fram pga tjockiskulan på magen :cautious:

Ja han är hopplös ;) Hon är dräktig med Fighting Alpha =)

Jaha! Såg honom live i hagen förra sommaren på Askö, hade funderingar på att betäcka med honom men valde Bravour till sist, dock tog hon sig inte (min förra häst). Kommer säkert bli en superfin liten knodd :)

@tegnstrom Bravour är jättefin! Roxi är efter honom och jag betäckte faktiskt Roxis syster med Bravour också, men stoet dog. Tack! Jag tror det kan bli en fin kombo =)
@athena_arabians Ibland står hon och filosoferar ibland är det fullrulle på henne ;) Hon brukar stå och titta på magen, så hon har nog lite funderingar på vad som händer där inne =)

Mina hästar har vilat 4 veckor och Magnus leker med allt han kan hitta ;)
1505670_10152574607053460_6300278082690088053_n.jpg

1781141_10152574609678460_7865358594611857106_o.jpg

Det börjar synas att det är en bebis i magen =D
10827917_10152574603543460_5932379522979147018_o.jpg
1048308_10152574604863460_448757547859956947_o.jpg
Fantastiska bilder på fantastiska hästar!

Kl
Min kille har jag bara haft skodd fram då han klarat sig fint på det.... tills nu:crazy:.
Här är hårt i backen överallt och plötsligt är han så öm, så öm.
Hovslagaren kommer nästa måndag så jag hoppas på lite mildväder igen.
Någon annan som upplevt att de blivit ömma så plötsligt?

Lite tömkörning igår på nästan stelfrusen ridbana.
Mest framåttänk för att få igång kroppen, galopp-premiär i båda varven, inga problem med balansen och hon tar rätt vid första försöket.

Ska bara befästa något bra kommando för galopp också :angel:

@happyrider Min 06a fick skos som tvååring pga det. Frös på, knöligt och pang tväröm. Såg ut som en fånghäst.

Har de tunna och/eller platta sulor blir hårt knöggel för mycket för dem helt enkelt. Även om det väl är vanligare fram.

@happyrider Min 06a fick skos som tvååring pga det. Frös på, knöligt och pang tväröm. Såg ut som en fånghäst.

Har de tunna och/eller platta sulor blir hårt knöggel för mycket för dem helt enkelt. Även om det väl är vanligare fram.
Tack för ditt svar!
Det var som jag misstänkte. Så länge det var mjukt funkade det men inte nu på knaggligt och hårt.
Här blir det skor bak fortast möjligt!

@tegnstrom Bravour är jättefin! Roxi är efter honom och jag betäckte faktiskt Roxis syster med Bravour också, men stoet dog. Tack! Jag tror det kan bli en fin kombo =)
@athena_arabians Ibland står hon och filosoferar ibland är det fullrulle på henne ;) Hon brukar stå och titta på magen, så hon har nog lite funderingar på vad som händer där inne =)

Åh nej vad hemskt :( Det tror jag också min kompis hade en efter Fighting Alpha, jättefin var han :)

Hoppas min klarar sig utan skor nu när det fryst på..
På tal om det, ren häst :)

Men så söt! Hon ser lite fluffig och mysig ut också :)

Ninja går barfota hon har bra hovar och jag har inte märkt att hon vart ömfotad nån gång, hoppas det går bra i vinter för jag vill inte ha henne broddad när hon har noll koll vart hon sätter sina tassar :crazy:

Förresten fick jag en fölis-bild på henne igår av en tjej som har Ninjas helbrorsa :love::love::
10818684_1403982053226196_248294806_n_547d859d9606ee2fdaf341d6.jpg

Hade ett långt samtal med veterinären för ett par dagar sen. Efter mycket diskuterande beslutades att ge Dino en sista chans. Så i lördags gav jag honom lugnande, broddade på med gräsbrodd och slängde på skydd och boots runt om. Sen släppte jag ut honom i en enorm hage... Han hade en hel del energi trots lugnande kan jag säga. Men efter så många veckor på box och innan dess sjukhage lång tid så är det väll inte konstigt. Han har ju inte varit ute i ordentlig hage (större än 10*10m) sen i mitten av augusti... Nu är planen att han ska få gå i hagen dagtid i 3månaders tid, sen i slutet av februari/början av mars så åker vi in till kliniken igen för att kolla honom igen. Om han är ohalt och senan ser bra ut väntar då igångsättning, är det tvärtom finns inget mer att göra utan isåfall får han vandra vidare...

De första dagarna har han varit supersvullen och varm över senan på kvällarna, i förrgår även i andra frambenet men igår så var han fin och kall i benen. Nu hoppas jag bara att det håller i sig och att han kan läka ihop ordentligt, vill ju verkligen inte ta bort honom. Håll tummarna nu!

Har ju köpt hans lillebror född i år också, så efter jul hämtar vi honom från uppfödaren, tanken var ju att ha honom som påläggskalv åt Dino. Blir inte Dino bra får jag ju vänta jätte länge på att rida igen men har ju i alla fall lite minne av honom i lille Disel.

Hade ett långt samtal med veterinären för ett par dagar sen. Efter mycket diskuterande beslutades att ge Dino en sista chans. Så i lördags gav jag honom lugnande, broddade på med gräsbrodd och slängde på skydd och boots runt om. Sen släppte jag ut honom i en enorm hage... Han hade en hel del energi trots lugnande kan jag säga. Men efter så många veckor på box och innan dess sjukhage lång tid så är det väll inte konstigt. Han har ju inte varit ute i ordentlig hage (större än 10*10m) sen i mitten av augusti... Nu är planen att han ska få gå i hagen dagtid i 3månaders tid, sen i slutet av februari/början av mars så åker vi in till kliniken igen för att kolla honom igen. Om han är ohalt och senan ser bra ut väntar då igångsättning, är det tvärtom finns inget mer att göra utan isåfall får han vandra vidare...

De första dagarna har han varit supersvullen och varm över senan på kvällarna, i förrgår även i andra frambenet men igår så var han fin och kall i benen. Nu hoppas jag bara att det håller i sig och att han kan läka ihop ordentligt, vill ju verkligen inte ta bort honom. Håll tummarna nu!

Har ju köpt hans lillebror född i år också, så efter jul hämtar vi honom från uppfödaren, tanken var ju att ha honom som påläggskalv åt Dino. Blir inte Dino bra får jag ju vänta jätte länge på att rida igen men har ju i alla fall lite minne av honom i lille Disel.
Åh vad jag håller tummarna att han blir frisk!
Tycker ändå att det var ett bra beslut med stor hage. Att de mår bra psykiskt kan också vara läkande på sitt sätt!

@tengstrom vilken underbar fölbild!

Jag har nog visat min kille som föl men han är ju bara så söt så här kommer han igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 432
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 960
Senast: Badger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka