Årgång 2011 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul att se alla fina 11:or här inne! Själv har jag äntligen fått sitta på min 11:a efter 6 månader!
Går allt bara som det ska nu så hoppas jag äntligen att jag kan få komma igång med Ninja igen
och ta några steg framåt i utbildningen :) Än så länge har jag bara suttit på henne tre gånger men
jag blir verkligen super impad av min fina lilla häst som har skött sig mer en exemplariskt trots den
långa vilan :D Nästan så man får glädjetårar!

Här kommer en kass mobilbild från första ridtillfället :)
dsc_1404_547305eb2a6b22b7820b0c0f.jpg

Min är jäkligt dyr i drift just nu (fick fakturan från DV idag, samt hämtade ut mer medicin - det blir inga julklappar i år...) men samtidigt enormt billig för hugade spekulanter. Eländet sparkade mig igår. Rakt på mitt knä. Med broddar...

Min är jäkligt dyr i drift just nu (fick fakturan från DV idag, samt hämtade ut mer medicin - det blir inga julklappar i år...) men samtidigt enormt billig för hugade spekulanter. Eländet sparkade mig igår. Rakt på mitt knä. Med broddar...

Ouch :crazy: Jag hade en gång 4 broddmärken på låret, skimmeltanten blev lite för glad när första snön kommit när jag släppte ut dem. Då var hon gratis... :cautious:

Det är alla regnbågens färger, gör satan så ont, blir värre när jag rör mig och har ett misshandlat ledband och en misshandlad benhinna... :S

Men fy... Det är väl inget brutet? Ett ledband kan väl dock vara nästan jobbigare än en fraktur har jag hört... :crazy: Ibland är dom gratis dom små hästarna...

Kl
Eftersom att jag nu ändå skriver kan jag ju passa på att uppdatera... Har följt er allihop men inte haft nåt att skriva.

Balder åkte ingenstans utan blev kvar hemma, min kompis ångrade sig. Nu har jag istället sålt min 10a som åker om ett par veckor. Så Balderbus blir kvar. :) Han har dock inte gjort nåt annat än att bli lite borstad på ibland, jag har dels inte haft tid och dels har han haft en hålvägg på ena bak. Inte halt eller så men det har varit för knöligt och hårt för att kunna göra nånting med en trasig fot, han har haft det besvärligt i hagen som varit jätteknölig. Nu är det dags för verkning igen i december och då passar vi på att slå på skor med snösulor på en gång! Vintern tycks ÄNTLIGEN ha kommit för att stanna, jag håller alla tummar jag har för att det får vara minusgrader nu framöver...

Bjuder på en mobilbild från imorse. :)
IMG_20141125_095655_zpsij0ehxxo.jpg

X träffade massören idag. Galet dryg och dessutom spänd, öm och stel i ryggen. Hon som knappt är riden :(

Det blir prinsessbehandling i fortsättningen och lite bommar på marken när vi tömkör.

(Prinsessbehandling = massage ofta, arnika, varma täcken osv. )

@Alexandra_W Åh fy, lider med dig, måste gjort jätteont!

@lil-sis Ojdå, har du märkt något av det annars? Har hon känslig rygg?

@Maja_Kandi Gud, har du redan snö... här nere i Blekinge finns inte antydan till vinter :p Vad är planen nu med Balder då? Behålla eller sälja?

@Alexandra_W Åh fy, lider med dig, måste gjort jätteont!

@lil-sis Ojdå, har du märkt något av det annars? Har hon känslig rygg?

@Maja_Kandi Gud, har du redan snö... här nere i Blekinge finns inte antydan till vinter :p Vad är planen nu med Balder då? Behålla eller sälja?

Det är ju svårt att märka när man inte rider. Hon är inte "palpationsöm" om jag känner igenom henne utan det kommer när massören fått henne att slappna av lite.

Hon har varit stel och öm i ländryggen förut.

Men hon är lättstressad och troligen känslig överlag.

Ja men det var verkligen på tiden! Har längtat efter snö sen i början på oktober! Hoppas på en riktig vinter nu! :)

Nej nu blir han kvar. Planen var att sälja en av grabbarna, och det blev alltså 10an. Så nu ska Balder igång igen bara han fått på sig skor och den andra har åkt så jag får tid för honom. Har känts så hemskt att få välja bort honom framför de andra... Så nu hoppas jag att det får rulla på framöver. :)

Hjälp.. Man åker en vecka på semester och får en smärre roman att läsa!! Haha!! Både spänning, sorg och glädje.

@fruxolisa hoppas att du mår bättre nu, lät ju inte alltför bra med krasande svanskota. (Aaaaaaaaaaj säger det i mig...)
@Maja_Kandi jag tycker ju dock att det är roligt att du blir kvar i tråden, men jag förstår att du vill behålla Kaptenen med.. (Visst kallade du 10:an för det?)

Calle går och vilar för fullt nu. Han vilar tills den 20 December, sedan skrittar vi igång så smått igen. Han har lyckats med en tappsko, ett fult sår på ena bakbenet och han lerar ner sig rejält varje dag. Viva la vintervila... Eller nått... Skon åker på om en vecka, förhoppningsvis sitter den sedan kvar tills dess att det är riddags igen.. Och såret börjar att se bättre ut. Tänk att det ALLTID måste hända något när man är bortrest.. :banghead:

Har antagligen funnit en begagnad sadel som ska passa honom nu iaf. En likadan som den jag redan har, men en halv tum mindre och en som faktiskt går att stoppa om. Min är ju permanentstoppad och lite väl hård. Den får väl knäcka extra på någon trähäst framöver..

Men nu längtar jag efter snö och kyla och rena hagar! :)

@tengstrom Hon tackar och jag håller med! Föll ju för den bilden i annonsen redan innan sommaren och inte trodde jag sen när jag sålt Nasse att hon skulle finnas kvar. Söt som socker, lagom höjd och mycket fullblod men ändå gröna papper i asvh :love:

@tengstrom Hon tackar och jag håller med! Föll ju för den bilden i annonsen redan innan sommaren och inte trodde jag sen när jag sålt Nasse att hon skulle finnas kvar. Söt som socker, lagom höjd och mycket fullblod men ändå gröna papper i asvh :love:

Ödet? ;) Hon ser verkligen ut som en riktig goding! Har inte hängt med riktigt men hur mycket har du hunnit gjort med henne? :)

Så här såg min tjej ut på annonsen.. Jag vill först inte äns ringa på annonsen för den lockade mig inte speciellt mycket men då sa min kompis "ringer inte du ringer jag!!!" Så jaja ringde och sen åkte jag och kika på henne nån dag efter och ja då var man ju fast :D Kan ju tacka min kompis att hon va ihärdig haha

image_54770dbf9606ee268f3b7b05.jpg

Tänk att hon växt upp till detta och blivit rätt snygg ändå :)
63050_orig.jpg

Ja verkligen skillnad! Fast hon har ett väldigt sött och har ett fint uttryck på annonsbilden med :) gillar hennes ögon. Vad är det för stam på henne o hur hög är hon?

Vi har väl inte kommit någonstans riktigt. Hon kom ju hit 15 Oktober och va mager, hon föll ur på betet och hade en hovböld (som visade sig vara röta) så jag provred inte. Såg henne bara longeras innan köp
Sen kom hon hit, fick gå själv o stressade. Det blev ett ihopsläpp där hon blev jagad och skon lossnade halvvägs och drog upp sår på ena frambenet. Sen fick hon gå ensam igen tills det kom ett sto född -12 och de kunde gå ihop. Sen skulle de in i en större hage o där blev hon sparkad på hasen och halt. Nu har veterinär varit ute och hältan är borta och hon har äntligen gått upp i vikt och landat i sitt nya hem.
Så mitt i allt det har jag longerat 2 gånger och tömkört en gång ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 451
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 963
Senast: Badger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka